جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید ملکی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، گفت:هیچ جا حوزه نمی شود به شرطی که حوزوی باشی؛ بنده یک لحظه این نهاد مقدس را به هیچ جا و نهادی ترجیح نمی دهم؛ در این راه سختی وجود دارد؛ سختی که همراه با توکل، نشاط و معنویت می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی که امروز در قم برگزار شد، ابراز داشت: شما راه خوب نشاط بخش و آینده دار را انتخاب کرده اید و این عزم و اراده ای که داشتید تا به آخر راه و خط با تلاش و نشاط کوشش و ایمان و اعتقاد این مسیر را طی کنید.

وی در بیان راهکارها برای پیشرفت و تعالی طلبه ها ابراز داشت: شما باید از همین امروز شکار نکته ها را در صدر اعمال خود قرار دهید و این هنر و هوشمندی شما می باشد که باید با جدیت و با عشق و با ایمان محکم در این راه همراه باشید و باید توجه داشته باشید که دیگر آن دوران مدرسه گذشته است و شما در مکانی قرار گرفته اید که جای بزرگان است، لذا اینجا باید حس جدید و بزرگ شدن مطرح باشد؛ ابزار شما در این نهاد ارزشمند کاغذ و قلم است که باید خود را عادت بدهید و نکته سنج باشید و بعداً آن ها را مرور کنید.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها تصریح کرد: طلبه ها باید مواظب باشند در درس و مباحث طلبگی و راه خود ایمان داشته باشند و به دور از شک و تردید در این مسیر قرار بگیرند؛ چراکه الان فرصتی است برای شما تا از شبهاتی که در ذهنتان است آگاه باشید و دقت داشته باشید در این راه با تردید قدم بر ندارید؛ چراکه این یکی از علت هایی است که موجب می شود در این عرصه موفق نباشید.

وی در ادامه ابراز داشت: در این عرصه نیاز است به صورت جدی در مقابل تردیدهای مطرح شده از طرف اطرافیان بصورت شجاعانه عمل داشته باشید و در مقابل ضد ارزش ها همچون لودگی ها و بی ادبی ها بایستید و در عرصه مواجهه با چالش ها سست نباشید.

وی خاطرنشان ساخت: ای کاش در زمان ما نیز اینگونه تشکل ها و آموزش ها بود تا تجربه ها و نیازها را برای ما گوشزد می کردند تا ما بصورت بهتری در عرصه رسالت دینی خود وارد می شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی یادآور شد: احترام به اساتید را به معنای واقعی در نظر داشته باشید چرا که استاد همچون والدین آدم است، معلم پدر معنوی آدم است و نتیجه بی ادبی به معلم و جایگاه آن بی توفیقی و شکست است، همانطور که عاق والدین مطرح است عاق معلم نیز مطرح است.

وی ادامه داد: خیلی باید در انتخاب دوست و هم حجره ای خود مراقب باشیم که این امر مهم در سیره تربیتی و پیشرفت در طول تحصیل آدمی، نقش مهمی ایفا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در پایان تصریح کرد: هیچ جا حوزه نمی‌شود به شرطی که حوزوی باشی، بنده یک لحظه این نهاد مقدس را به هیچ جا و نهادی ترجیح نمی‌دهم؛ در این راه سختی وجود دارد و سختی که همراه با توکل نشاط و معنویت می باشد و امید است در این مسیر با ایمان و با استقامت گام بردارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    آقای ملکی واقعا حرف وعملشون یکی هست.زمانیکه مدیرحوزه معصومیه بودن خیرشون بما رسید.مثل یک پدرواقعی بفکر طلبه ها بودن.خداعزتتون بده