دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1031587
۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
تصاویر/ دوره میثاق طلبگی طلاب جدید الورود

حوزه/دوره میثاق طلبگی با دو هدف شناخت کافی طلبه ها از حوزه های علمیه و شناخت حوزه از طلبه که یک معارفه متقابلی می باشد، شکل گرفته است تا با شناخت و آگاهی کامل از مبانی دینی و حوزه وارد این نهاد شوند.

حجت الاسلام آزادی مدیر تهذیب و اخلاق مدارس سطح یک قم در حاشیه مراسم افتتاحیه میثاق طلبگی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن معرفی دوره میثاق طلبگی که امروز در قم برگزار شد،ابراز دشت: دوره میثاق طلبگی با دو هدف شناخت کافی طلبه ها از حوزه های علمیه و هدف دوم شناخت حوزه از طلبه که یک معارفه متقابلی می باشد شکل گرفته است تا با شناخت و آگاهی کامل از مبانی دینی و حوزه وارد این نهاد شوند و همچنین در مقابل آن حوزه علمیه شناخت کافی از این شخص داشته باشد.

وی، در ادامه تصریح کرد: دوره میثاق طلبگی به مدت دو سال با محدودیت های کرونا تعطیل بود، البته در بعضی شهرها برگزار شده است، ولی امسال برای اولین بار بصورت تجمیعی این دوره که پایگاه آن در شهر مقدس قم به خاطر وجود ظرفیت های این شهر برگزار شده است.

حجت الاسلام آزادی، تصریح کرد: در این دوره طلاب مفاهیمی چون آشنایی با حوزه ها، رسالت و آداب طلبگی و شناخت جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها را طی می‌کنند و بازدید از شیخان و بیت نورانی امام راحل از برنامه‌های آن است.

وی در ادامه، گفت:در کنار این دوره ها حلقه های انس با خدا قرآن و حدیث و اهل بیت علیهم السلام و شهدا و برنامه های تفریح با نشاط ورزشی برای طلاب برگزار خواهد شد.

مدیر تهذیب و اخلاق مدارس سطح یک استان قم تصریح کرد: در این دوره پرونده قرآنی برای داوطلبان تشکیل و صحت قرائت قرآن و توانمندی قرآنی، آنان ثبت و ضبط می شود و در طول این ۵ روز اساتید مشاور با طلبه ها بصورت شبانه روزی زندگی و از خصوصیات اخلاقی آنان آگاه خواهند شد.

وی، گفت: در روز پایانی دوره که در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود با سخنرانی یکی از اساتید مطرح حوزه های علمیه عهد نامه و میثاق نامه خوانده می شود و رسما طلبه ها سرباز امام زمان(عج) خواهند شد.

حجت الاسلام آزادی، گفت: کسانی که در این دوره شرکت کرده اند در مصاحبه پذیرش قبول شده اند و مرحله میثاق که از دیگر مراحل بعدی پذیرش است شرکت می‌کنند، همچنین در مرحله بعد طلاب دوره اختبار را که تحت نظر مدارس برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پذیرش در حوزه های علمیه برخلاف دانشگاه ها که صرفا با قبولی در آزمون کنکور پذیرش می شوند، شامل فرآیندهای متعددی است که برای پذیرش طلبه باید عوامل گوناگونی همچون آزمون و برگزاری دوره های متعددی شکل بگیرد.

مدیر تهذیب و اخلاق مدارس سطح یک استان قم در پایان خاطرنشان ساخت: دوره میثاق طلبگی در قم شامل ۷ دوره است که در هر دوره میانگین ۱۲۰ نفر شرکت می کنند و داوطلبین این دوره ها در مقطع سیکل و دیپلم بصورت جداگانه شرکت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha