جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مسئول کانون زن و خانواده مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: حجاب برای به طمع نیفتادن و آرامش روحی مردان نیست، بلکه برای سلامت جسم و روح زنان و حفظ بنیان خانواده آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم محدثه کلبادی نژاد، مسئول کانون زن و خانواده مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری، در جمع کادر و طلاب این مدرسه، به بررسی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب، شبهات حقوقی و فردی زنان و نظام شخصیت زن در اسلام پرداخت.

وی در پاسخ به شبهه مطرح شده در مورد جمله الْانْسانُ حَریصٌ عَلی‏ ما مُنعَ مِنْهُ، اظهار کرد: انسان به چیزی حرص می‏ ورزد که هم از آن ممنوع شود و هم به سوی آن تحریک شود، اما اگر چیزی عرضه نشود یا کمتر عرضه بشود، حرص و وَلَع هم نسبت به آن کمتر خواهد بود، پس با رعایت حجاب، کشش بین زن و مرد که زیبایی زندگی است از بین نمی رود، حفظ این جذابیت همراه با حریم از کارایی های مهم حجاب است.

وی خاطر نشان کرد: رواج فرهنگ برهنگی آن را به صورت عادی و بی اهمیت در نمی آورد، بلکه عطش روحی را افزایش می دهد و شاهد مثال این مطلب، خشونت های جنسی، همجنس بازی، رابطه با حیوان و جمادات و شیطان پرستی در کشورهایی است که این آزادی ها را فراهم کرده اند.

کلبادی نژاد تاکید کرد: در واقع حجاب برای به طمع نیفتادن و آرامش روحی مردان نیست، بلکه برای سلامت جسم و روح زنان و حفظ بنیان خانواده آنان است؛ کشف حجاب، تعرض به حقوق اکثریت است، چون شرایط برای دینداری سخت و جامعه مستعد بی اخلاقی می‌شود؛ وظیفه یک حکومت، ساخت بستری است که مهیای دینداری نه مروج بداخلاقی باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانم ها علت رعایت نکردن حجاب خود را عملکرد و رفتار نامناسب برخی چادری ها بیان می کنند. باید گفت ترک کار خوب به بهانه ی عملکرد بد تعدادی دیگر، کار غیر عقلانی است .

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha