چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بزرگداشت آیت الله حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی(ره)

آیین بزرگداشت آیت الله حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی(ره) با سخنرانی معاون اول دادستان کشور، در شهر کلاردشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، آیین بزرگداشت آیت الله حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی(ره)، با حضور مسئولان کشوری و استانی و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی، معاون اول دادستان کشور، در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر کلاردشت برگزار شد.

عابدین فقیه نصیری، فرماندار کلاردشت در ابتدای این مراسم اظهار کرد: حاج میرزا محمدطاهر فقیه نصیری تنکابنی، فقیه فرزانه و عالم وارسته از فیلسوفان مطرح کشور بود و مایه افتخار کلاردشت و مردم این مرز و بوم است.

وی در ادامه افزود: ایشان از نمایندگان مجلس ملی و اولین دادستان کل کشور در عهد قاجاریه بود.

در ادامه سردار غیاثی راد، معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب کشور ن اظهار کرد: مبارزات زنده یاد آیت الله حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی در دوران ستمشاهی تا جایی بود که رضاشاه ایشان را تبعید کرد تا اثرگذاری تلاش های مجدانه وی را کم رنگ کند.

وی افزود: این عالم ربانی به دنبال مشروطیت مشروعیت بود و برای این کار در تمام طول عمر پربرکت خود تلاش مجدانه ای داشتند.‌

غیاثی‌راد افزود: اگر رژیم ستمشاهی شیخ فضل الله نوری را برسر دار کرد به دنبال این بود که مشروطیت با مشروعیت همراه نشود. حاج آقا میرزا طاهر هم این چنین بود و حقی بزرگ به گردن ما دارد.‌

وی در ادامه به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت شهید چمران نیز اشاره ای به این شهید بزرگوار داشت و گفت: فرهنگ ایثار ، شهادت، شجاعت را شهید چمران از سر سلسله آزادگان جهان امام حسین (ع) گرفته بود.

معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب کشور در ادامه به نقش مقام معظم رهبری و شهید چمران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در جریان فتح سوسنگرد اگر نقش پررنگ‌ رهبری و شهید چمران نبود، صدام بعد از فتح اهواز و آبادان و خرمشهر، سوسنگرد را می گرفت و سیطره شوم خود را گسترش می داد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی، معاون اول دادستان کشور اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش باید به این نکته اشاره کرد عشق به مردم و عشق به خاندان ائمه ستارگانی را همچون این شهدا پرورش داده است.

معاون اول دادستان کل کشور افزود: به مردم مازندران تبریک می گوییم که چهره های روحانی زیاد همچون آیت الله حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی دارند و مراسم بزرگداشتی برای این عالم ربانی فقید برگزار شده است.

وی افزود: یکی از ادیانی که می توان گفت جهان شمول است و این مهم را به خود اختصاص داده اسلام است. دینی که برای بشریت برنامه جامع در نظر گرفته است و مکتبی همچون تشیع که یکی از مکاتب باعظمت و بزرگ اما مظلوم است.

موسوی اظهار کرد: در مکتب اسلام بعد از پیغمبر(ص)و ائمه اطهار این عالمان ربانی بودند که این مکتب را سرپا نگه داشتند. درتاریخ ببینید چه سختی های علمای بزرگ تحمل کردند اما با این همه سختی و مشقتی که روحانیون و بزرگان دین پیش رو داشتند از هر فرصتی برای نشر شیوه و روش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استفاده می کردند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید اول، شهید ثانی و دیگران شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی با خون دل خوردن ها و شکنجه شدن ها و زندانی شدن ها و به وجود برکت امام راحل و زحمت مردم در سال ۵۷ به پیروزی رسید و باید پاسدار این میراث عظیم و بزرگ باشیم.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: دشمنان از همان ابتدا از صدور انقلاب ترس داشتند.‌ غربی ها از بیدار شدن مردم خود می ترسند از این رو تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا انقلاب ما صادر نشود.‌ ترور شهید بهشتی و یاران او به خاطر این بود که نظام را به شکست برسانند تا نتوانیم انقلاب را صادر کنیم.

موسوی اضافه کرد: دشمنان اسلام از همان ابتدای پیروزی انقلاب برنامه داشتند تا ایران سرپا نباشد، اما نهال ابتدایی که با دستان امام خمینی (ره) کاشته شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند مردم ناامید باشند، افزود: همه ما باید امیدوار باشیم که مستکبران در خاک مذلت می افتند. نگاه کنید یک اثر هنری مثل سلام فرمانده چه ترسی به جان دشمنان انداخته است.‌ دشمنان هدفشان این است که فلاکت خود را پنهان، اما کوچکترین ضعف ما را بزرگ کنند. متاسفانه برخی از افراد داخل کشور نیز این مسائل را بزرگ می کنند. همان طور که دیدیم در ماجرای متروپل چه سیاه نمایی هایی کردند و این همه تبلیغات منفی راه انداختند.‌ این حوادث در همه دنیا هست.

موسوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند باید دشمن شناسی داشته باشیم و اهداف دشمن و برنامه دشمن را بشناسیم. مستکبران در فضای مجازی همه بدی های خود را خوب جلوه می دهند و خوبی های ما را بد جلوه می دهند.‌

وی افزود: امروز قصد دارند آمریکا را تطهیر کنند.‌ ما می گوییم هم عبادت و هم سیاست. نباید عظمت جمهوری اسلامی را فراموش کنیم. این روزها تبلیغات زیادی علیه نظام و رهبری انجام می شود تا این عظمت را زیر سؤال ببرند، اما مردم ما بصیرت زیادی در این خصوص دارند.

معاون اول دادستان کل کشور اظهار کرد: وظیفه ما فقط حضور در مسجد و حسینیه نیست، بلکه باید دست جوانان و افرادی که آگاهی لازم را ندارند، بگیریم تا بدانند انقلاب و نظام چه خوبی ها و دستاوردهایی داشته و دارد.

وی گفت: حمله به مدرسه و تیراندازی در آمریکا و کشف گورهای دسته جمعی در کانادا تنها گوشه ای از جنایات هولناکی است که هر روز در این کشورها رخ می دهد و یا در عربستان گردن بچه های شیعه می را می زنند، حالا اگر ما بخواهیم فردی را که به مردم آسیب رسانده است، مجازات ‌کنیم حرف از حقوق بشر می زنند.

موسوی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: سران سه قوه همه هم و غمشان این است که مشکلات مردم را برطرف کنند. شاید این روزها حذف ارز ترجیحی مشکلاتی را به وجود آورده باشد، اما مردم کمی صبور باشند تا از این مشکلات عبور کنیم.‌ دولت ما دولت متدین و انقلابی است و من از نزدیک شاهد تلاش مجدانه این عزیزان هستم.

وی در پایان گفت: آیت الله حاج آقا میرزامحمد فقیه نصیری تنکابنی که از گفته ها پیداست عالمی ربانی و مجاهد در راه خدا بوده، از مخالفان سرسخت پهلوی بوده است. سیره علمای بزرگ همیشه این گونه بوده و در برابر ظلم ایستاده اند.‌ امیدوارم آشنایی با علما و برگزاری چنین برنامه هایی ادامه داشته باشد.

در پایان برنامه از تمبر یادبود آیت حاج میرزامحمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از خانواده معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران و تعدادی از پرسنل خدوم شهرستان کلاردشت تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha