جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، مردم شریف و متدیّن شهر مقدس قم را به شرکت در برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی،دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم،در اطلاعیه ای، مردم شریف و متدیّن شهر مقدس قم را به شرکت در برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی،دعوت کرده است که به این شرح است:

حقوق بشر بنیادی‌ترین حقیقتی است که همه انسانها صرف‌نظر از دین، نژاد، زبان و رنگ از آن بهره‌مندند. با این وجود قدرتهای استکباری خصوصاً آمریکای جنایتکار که بیشترین داعیه را بر حفظ حقوق بشر دارد از واژه حقوق بشر به عنوان ابزار و حربه‌ای برای سرکوب بشریّت و پیشبرد اهداف شوم و زیاده‌خواهانه خود در طول سالیان متمادی استفاده برده است. کشتار مردم بی‌گناه، ایجاد ناامنی، دخالت و کودتا در کشورهای مختلف و ایجاد گروهک‌های تروریستی، همه نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر در پشت نقاب تبلیغاتی احترام به حقوق انسانهاست.

جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه از حیات پرفراز و نشیب خود یکی از قربانیان اصلی اقدامات ضدحقوق بشری دولت پلید آمریکا بوده است که وقایع رخ داده در بازه زمانی ششم تا دوازدهم تیرماه که بنا به پیشنهاد مقام معظم رهبری به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است، مصداق بارز نقض حقوق بشر و جنایات بی‌پایان آمریکاست. سوء قصد به جان گرانقدر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و ترور دیگر مسؤولین نظام، شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب در اثر بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق و اسقاط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکای جنایتکار نمونه‌ای از حوادث دردناک این هفته است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با هدف گرامی‌داشت یاد شهدای گلگون‌کفن هفتم‌تیر خصوصاً شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و برگزاری مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، مردم شریف و متدیّن شهر مقدس قم را به شرکت در برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته دعوت می نماید.

ردیف

عنوان مراسم

زمان اجرا

مکان

سخنران

۱

آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای هفتم‌تیر مدفون در قم

سه شنبه ۷/۴/۱۴۰۱

ساعت ۸:۳۰ صبح

گلزار شهدای شیخان

--

۲

مراسم گرامی‌داشت شهدای هفتم‌تیر
و هفته بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی

سه شنبه ۷/۴/۱۴۰۱

پس از فریضه مغرب و عشاء

شبستان حضرت امام خمینی حرم مطهر

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان

۳

سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه

با موضوع حقوق بشر آمریکایی

جمعه ۱۰/۴/۱۴۰۱

ساعت ۱۲:۳۰

مصلی قدس

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha