جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی قنواتی - مدرسه معصومیه

حوزه / مدیر مدرسه علمیه معصومیه گفت: امروز به برکت خون های پاک شهدای انقلاب اسلامی، آرزوی شهید مطهری به نتیجه خود رسیده و طلاب فارغ التحصیل از دانشگاه در مدرسه معصومیه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی قنواتی در مراسم پنجمین دوره تابستانی "احیا" که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، بیان داشت: یکی از توفیقات در این مدرسه که از معجزات انقلاب اسلامی و یک پدیده معجزه گونه است، تحقق آرمان و آرزوی شهید مطهری هست که شهید بهشتی در اولین سالگرد شهادت شهید مطهری فرمود، سال های آخر، ایشان فقط و فقط به یک چیز فکر می کردند و آن ورود فارغ التحصیلان از دانشگاه به حوزه های علمیه بود و ایشان به آرزوی خود نرسید.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه افزود: ولی امروز به برکت آن خون پاک و خون های پاک مجاهدان انقلاب اسلامی به نتیجه خود رسیده و طلاب فارغ التحصیل از دانشگاه در مدرسه معصومیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان ویژگی های طلاب این مدرسه، بیان داشت: یکی از ویژگی های طلاب فارغ التحصیل از دانشگاه در کنار برخی از ویژگی هایی که می تواند به عنوان آسیب و به عنوان نقاط قابل تأمل به آن توجه بشود مسئله سن بالا و تاهل و ... است، ولی با یک برنامه ریزی تلاش شده است که این نقاط نه تنها نقاط آسیب نباشد، بلکه بتوانیم آن را تبدیل به یک فرصت بکنیم؛ چرا که این دوستان دغدغه این را دارند که بتوانند هر چه بهتر در مسیر رشد و تعالی و خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و اقامه دین قرار بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه در رابطه با طرح احیا، گفت: این دوره پنجمین دوره ای است که در حال برگزاری است.تلاش شده در دوره تابستانی احیا، قدمی به سمت کاهش تعطیلات زائد برداریم.

وی، افزود: هر یک از طلاب یک درس از دروس آموزشی خود را برمی دارند و در کارگاه ها که جنبه های علمی و آموزشی که نیاز به تکمیل، تعمیق، تدارک و جبران دارند شرکت می کنند. همچنین تلاش شده به دیگر جنبه ها و حیطه های رشد و تعالی طلاب توجه بشود و جنبه های بینشی و بصیرتی و معرفتی جزو مقوم و قوام بخش این دوره تابستانی است .

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی گفت: دوره طرح ولایت و اندیشه نیز در این دوره برگزار می شود و امسال طلاب با یک ورود هوشمندانه و هدفمند به مدارس سمپاد و استعداد های درخشان و مدارس نمونه دولتی بعد از مصاحبه با تعدادی از متقاضیان، یک دوره تابستانی دانش آموزی به نام رویش های پیشران را هم در مدرسه طرح ریزی کردند و به نظر می رسد که می تواند نقطه خوبی برای شروع تربیت و کادر سازی برای نظام و انقلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی در پایان با بیان وجه تمایز این دوره با دیگر دوره ها، بیان داشت: ویژگی که این دوره را نسبت به دیگر دوره ها ممتاز می کند این است که در این دوره صفر تا صد کار به خود طلاب سپرده شده و تمام معاونت ها و مسئولین مدرسه حامی و پشتیبان هستند و طلاب با اندیشه ورزی، ابتکار و خلاقیت که از خودشان نشان می دهند ابتکار عمل را در دست گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha