جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی بیش از ۵۰۰ نفر از پای چوبه دار با تلاش شوراهای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه صلح یاوران که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع)، اظهار کرد: اگر کسی متوسل به امام جواد(ع) شود دست خالی برنمی گردد، توسل به ائمه نداشته باشیم راهی نداریم و همه کارها ابتر می ماند.

وی در ادامه به تاثیرگذاری شوراهای حل اختلاف در استان فارس اشاره و اضافه کرد: شورا های استان فارس به دلیل وجود روحانیت تاثیرگذار، ساده زیست و مردمی که دارد فعالیت های مطلوبی دارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تصریح اینکه ۴۹ درصد از پرونده های اردیبهشت ماه صلاح و سازش شده است، عنوان کرد: اگر شوراها را نداشته باشیم بار سنگینی از پرونده ها را در دادگستری شاهد خواهیم بود، از این رو توقع ما حمایت از شوراها است، همایش صلح یاران فعالیت بسیار مطلوبی است که در ۲۰۰ مسجد راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس شوراها ۵۰۴ نفر از اعدام نجات یافته اند، در سال گذشته ۸۷ نفر و امسال نیز ۲۲ نفر نجات پیدا کرده اند؛ برخی مواقع ۸۰ درصد از پرونده ها صلح و سازش می شود، لذا امیدواریم با حمایت از شوراها صلح و سازش ها بیشتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: استان فارس استانی فرهنگی است و با توانمندی که دارد امیدواریم مشکلات نیز حل شود؛ زندان های استان فارس با یک زندان تراکم است و هدف ما این است که با صلح و سازش حبس زدایی کنیم. اگر صلح یاران وارد شوند قطعا در بحث حبس زدایی موفق تریم.

وی گفت: اعتلای فرهنگ و صلح و سازش نیز از دیگر اهداف صلح یاوران است؛ در راستای فرمایشات ریاست قوه قضائیه که تقویت صلح و سازش بود این همایش برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha