دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قبرستان مسلمانان بوسنی و هرزگوین

حوزه/ نمایندگان مؤسسه «اسلام برای صلح» در آرژانتین با همکاری مجلس قانون‌گذاری بوئنوس‌آیرس، یاد فاجعه کشتار مسلمانان سربرنیتسا را گرامی ‌می‌دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، ملودی امل کابالان رئیس مؤسسه «اسلام برای صلح» به همراه معاونش، به‌منظور تنظیم پیش‌نویس بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی بزرگداشت کشتار سربرنیتسا، با یکی از قانون‌گذاران شهر بوئنوس‌آیرس، ملاقات کردند.

در این نشست، یک شاخه گل از شهر سربرنیتسا، به‌عنوان هدیه‌ای از مفتی اعظم بوسنی، مصطفی سریچ، به قانون‌گذار آرژانتینی اهدا شد. این گل نمادی از امید و تلاش برای آموزش در جهت جلوگیری از اعمال نفرت‌انگیزی است که به دلیل اختلافات مذهبی و اعتقادی، سوگیری‌های سیاسی و تفاوت‌های جنسی و قومی رخ می‌دهد.

مؤسسه «اسلام برای صلح»، به پیشنهاد سازمان «یادبود سربرنیتسا»، به دنبال توسعه فعالیت‌هایی است که بشریت را در جهت پیشگیری از نفرت و تبعیض کمک می‌کند.

گفتنی است در ۱۱ ژوئیه ۱۹۹۵ تلاش برای پاک‌سازی قومی مسلمانان بوسنیایی در منطقه سربرنیتسا آغاز شد که در نهایت منجر به کشته‌شدن بیش از ۸ هزار نفر و تجاوز به بیش از ۲۰ هزار زن شد. به گفته سازمان ملل متحد، این حادثه بزرگ‌ترین فاجعه در قاره اروپا پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha