جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گردهمایی روحانیون و طلاب استان ایلام

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: سفر به استان ایلام دارای ۴۰ مصوبه بود که طرح‌های عمرانی، پایه ریزی و توسعه رشته‌های تخصصی و مجوز سطوح عالی و پژوهش سرا را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در گردهمایی روحانیون و طلاب استان ایلام اظهار کرد: آیه ۱۵ سوره فاطر «یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ» اشاره به این نکته دارد که حقیقت همه موجودات عالم، نیاز است و فقر و نیاز در تار و پود انسان وجود دارد، اما تفاوت انسان با دیگر موجودات در توانایی درک این نیاز است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: نقطه مقابل این فقر مطلق، غنای مطلق پروردگار است و صعود از مدارج فقر و نیاز، انسان را به کمال می رساند و به او عزت و شکوه می بخشد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بزرگان ما در اوج فقر به غنا و کمال رسیدند؛ انسانی که نگاهی به عالم غیب دارد در برابر هیچ کس تسلیم نخواهد شد و فقط رضایت خداوند را دنبال می کند مانند امام راحل که فرمودند: والله‏ تا حالا نترسیدم و یک قدم برای ریاست برنداشته ام.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه استاد حوزه علمیه پرچمدار و مشعل دار فرایند تعلیم و تربیت، انسان سازی و شخصیت سازی است، اظهار کرد: طرح هدفمندی خدمات اجرا می شود که طلبه متأهل، استاد، محقق و مبلغ ۴ ضلع طرح هستند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مردم شریف و غیور استان ایلام، گفت: سفر به استان ایلام دارای ۴۰ مصوبه بود که طرح‌های عمرانی، پایه ریزی و توسعه رشته‌های تخصصی و مجوز سطوح عالی و پژوهش سرا را در برمی گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: باید دل را به خدا سپرد و از سختی ها هراس نداشته باشیم و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حوزه عصر انقلاب با حوزه عصر انزوا تفاوت دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha