پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی موسوی، امام روستای کاوند از توابع استان زنجان

حوزه/ یکی از اتفاقات خوبی که در سایه طرح ۳۱۳ و با پیگیری امام روستای کاوند انجام شد ساخت ۳ خانه برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید مهدی موسوی، امام روستای کاوند از توابع استان زنجان و برگزیده طرح ۳۱۳ است. به گفته خودش قبل از این طرح در طرح فلاح کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت می کرده و حالا طرح ۳۱۳ با همکاری بنیاد هدایت و کمیته امداد آغاز و جایگزین فلاح شده است. طرحی که رفع مسائل خانواده های نیازمند را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام موسوی امامت مسجد ولیعصر (عج) روستای کاوند را بر عهده دارد، اما به برگزاری نماز جماعت صرف بسنده نکرده و در راه حل مشکلات نیازمندان روستا قدم برداشته است.

در قالب طرح ۳۱۳ پنج خانواده کمیته امدادی تحت نظارت حجت الاسلام موسوی قرار گرفته اند تا علاوه بر برگزاری جلسات روضه های خانگی برای آن ها، مشکلات و مسائل آن ها را رصد و در حل آن ها بکوشد.

این تلاش ها حالا ثمرات خوبی هم داشته و نمونه آن ساخت یک واحد مسکونی برای یکی از خانواده های بی بضاعت است. به گفته حجت الاسلام موسوی با همت او، بچه های جهادی روستا و کمک بنیاد مسکن حالا این خانه ساخته و تحویل این خانواده شده است.

علاوه بر این یک منزل دیگر نیز با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت است که به محض تکمیل به یکی از همین خانواده های تحت پوشش طرح ۳۱۳ تحویل خواهد شد. مورد سوم هم زمین تحویل داده شده حجت الاسلام موسوی به دنبال هماهنگی برای آغاز کار ساخت آن است.

به گفته حجت الاسلام موسوی قسمت عمده هزینه ساخت این واحد های مسکونی توسط خیرین و مرکز نیکوکاری مسجد تأمین می شود. کار به همین جا ختم نمی شود و تهیه لوازم زندگی برای این خانواده ها هم انجام شده است.

امام جماعت روستای کاوند دغدغه اشتغال اهالی را هم دارد، به همین دلیل قدم های خوبی در این زمینه برداشته است. از طرفی چند نفر از مرکز نیکوکاری وام گرفته اند و حالا با راه اندازی کارگاه خیاطی صاحب درآمد شده اند. ۵ نفر هم با معرفی وی به کمیته امداد و کمک خیرین توانسته اند وام اشتغالزایی بگیرند و صاحب شغل شوند.

بخش دیگری از فعالیت های او در زمینه اشتغالزایی به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه اشتغال برمی گردد. آموزش هایی با موضوعات چرم دوزی و خیاطی از جمله این دوره ها است که برای خواهران برگزار می شود.

برگزاری کلاس های تابستانه از دیگر اقداماتی است که با همکاری حجت الاسلام موسوی و همراهی دانشجویان و معلمان روستا و با موضوعاتی نظیر عقاید، ریاضی، زبان انگلیسی و عربی و سایر آموزش ها در حال انجام است.

به گفته حجت الاسلام موسوی، معضل اعتیاد مشکلات زیادی را برای روستا ایجاد کرده است و متأسفانه برخی افراد دچار آن شده اند. برای همین است که او نسبت به برگزاری کلاس های ترک اعتیاد اقدام کرده است. افرادی که موفق به ترک اعتیاد شده اند در این جلسات حاضر می شوند و با ارائه تجربیات خود تلاش می کنند به ترک اعتیاد دیگر افراد درگیر کمک کنند.

در گیر و دار این کارها، خانواده های افراد درگیر اعتیاد هم فراموش نمی شوند و با ارائه کمک های معیشتی و توزیع بسته های غذایی از آن ها حمایت می شود؛ تا زمانی که این افراد به زندگی عادی خود بازگردند.

حجت الاسلام موسوی برای ارتباط با جوانان هیچ فرصتی را از دست نمی دهد و حتی با مراجعه به قهوه خانه ها که پاتوق جوانان است با آن ها به گپ و گفت صمیمانه می نشیند. به گونه ای که قهوه خانه ها نیز پای کار برنامه های مسجد می آیند و برای برگزاری ایستگاه صلواتی در مناسبت های مختلف همکاری می کنند.

وی درباره سختی ها و شیرینی های کار امامت محله می گوید: روستاها و مناطق محروم از امکانات کمی برخوردار هستند و این کار را برای ما دشوار می کند. اما وقتی فعالیت ها نتیجه می دهد و به طور مثال فرد معتادی از بند اعتیاد رها می‌شود، یا موقعیت اشتغال برای فرد بیکاری فراهم می شود و یا خانه ای برای خانواده های بی بضاعت ساخته می شود خستگی از تن‌ ما بیرون می رود.

گفتنی است، در طرح ۳۱۳ که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد هدایت اجرا می‌شود، امامان محله و روستا با برگزاری روضه‌های خانگی به خانواده‌های تحت پوشش سرکشی می‌کنند و با شنیدن مشکلات و آلام ضمن همدلی با آن‌ها تلاش می‌کنند این مسائل را حل کنند.

روایت جهاد خدمت امام جماعت روستای کاوند | از ساخت خانه برای نیازمندان تا ترک اعتیاد جوانان و ایجاد اشتغال

روایت جهاد خدمت امام جماعت روستای کاوند | از ساخت خانه برای نیازمندان تا ترک اعتیاد جوانان و ایجاد اشتغال

روایت جهاد خدمت امام جماعت روستای کاوند | از ساخت خانه برای نیازمندان تا ترک اعتیاد جوانان و ایجاد اشتغال

روایت جهاد خدمت امام جماعت روستای کاوند | از ساخت خانه برای نیازمندان تا ترک اعتیاد جوانان و ایجاد اشتغال

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha