سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
میرزامحمدی

حوزه/ خطیب و سخنران مطرح حوزوی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، تبیین معارف و برکات دفاع مقدس برای مردم و نسل جدید از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی، طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای مسجد امام محمدتقی(ع) خیابان امامزاده ابراهیم(ع) قم با اشاره به این که ابتلائات انسان مؤمن در این دنیا، زمینه ساز رشد و تربیت اوست، اظهار داشت: یکی از ابتلائات انقلاب اسلامی همین دوران دفاع مقدس است که حقیقتاً به سان مدرسه تربیتی زمینه ساز رشد و تعالی نسلی شد که بسیاری از بزرگان و مجتهدین ما به حال آن ها غبطه می خوردند.

وی افزود: آن چه مسلم است این که الگوی ما نهضت حسینی است و دفاع مقدس در ادامه درگیری جریان حق و باطل در طول تاریخ، نماد بارز جنگ ایمان و کفر بود، کما این که حضرت امام (ره) با تأکید بر استقامت مثال زدنی ملت ایران فرمودند این جنگ اگر بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم.

وی همچنین گفت: متأسفانه بعد از گذشت این همه سال ها از پایان جنگ تحمیلی، هنوز خیلی از معارف دفاع مقدس و برکات آن برای مردم و نسل جوان بیان نشده است و حال آن که تأکید بر این مهم یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری این نوع از جهاد را فریضه ای قطعی و فوری توصیف کردند.

حجت الاسلام میرزامحمدی ادامه داد: امام خمینی(ره)، دفاع مقدس را مدرسه عالی تربیتی توصیف می نمود و به شدت معتقد بود که رزمندگان ما سربازان حجت بن الحسن(عج) و زمینه ساز ظهور ایشان هستند.

وی گفت: بر اساس روایات مسلم ما، بالاترین خوبی و نیکی، شهادت است و امروز یادواره های شهدا نیز برای ما نشانه ای است تا راه سعادت و عزت را گم نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha