جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امر به معروف تنها بحث حجاب و عفاف نیست، گفت: حجاب و عفاف تنها بخشی از مسائل امر به معروف است و این حوزه شامل مقابله با مفاسد اجتماعی و برخی از مشکلات می‌شود که لازم است جامعه نسبت به همه آنها حساس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه فصلی ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه امروز ضرورت توجه به این فریضه الهی در جامعه احساس می‌شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه اخیر خود به این موضوع تاکید داشتند که برای تحقق عدالت و رفع تبعیض نیازمند توجه به امر به معروف در جامعه هستیم.

وی افزود: واقعیت‌های اجتماعی نشان می‌دهد که امروز نیاز داریم تا نسبت به خیلی از مسائل همانند مفاسد اجتماعی و فسادهایی که در جامعه گاهی از موارد وجود دارد، حساس باشیم، چرا که در غیر اینصورت نظام فکری و ارزشی به هم خواهد ریخت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه لازم است تا آمرین به معروف مورد حمایت دستگاه‌های مربوطه قرار گیرند، یادآور شد: از معیارهایی که باعث ارتقای رتبه ستاد در سطح کشور می‌شود، فراهم بودن سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای انجام فعالیت‌ها در حد مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه ستاد استان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است، یادآور شد: برنامه جامعه‌ای که توسط ستاد امر به معروف استان همدان تدوین شده، در سطح کشور به عنوان رتبه اول مطرح شده، که این نشان دهنده ظرفیت خوب و مناسب در همدان است که البته نیازمند توجه به آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: در روند تدوین این طرح، از نظر نخبگان، اساتید دانشگاه، دغدغه‌مندان و اساتید صاحب اندیشه بهره برده شده و امروز نوبت به همه دستگاه‌ها است که به ستاد برای اجرایی شدن آن کمک کنند.

وی در بخش دیگری با تقدیر از دغدغه وزارت کشور در راه اندازی قرارگاه عفاف و حجاب، مطرح کرد: به جهت جلوگیری از موازی کاری در این عرصه مقرر شد تا در استان همدان، ریاست قرارگاه با مجموعه استانداری و دبیری آن با ستاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه در همدان، یادآور شد: آنچه مراد از حجاب است، پوششی است که متعارف جامعه باشد و از نظر عرفی زننده نباشد.

وی با گلایه از عدم اجرایی شدن برخی از مصوبات در میدان عمل، عنوان کرد: نگران هستیم که برنامه‌ای نوشته شود و قانون ابلاغ شود، اما زمانی که به کف جامعه برویم، مشاهده کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خواستار اجرایی شدن مصوبات این ستاد شد و گفت: نظارت‌ها و رصدها باید به صورت جدی انجام شود تا در روند اجرای مصوبات با مشکل روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه امر به معروف تنها بحث حجاب و عفاف نیست، عنوان کرد: حجاب و عفاف تنها بخشی از مسائل امر به معروف است و این حوزه شامل مقابله با مفاسد اجتماعی و برخی از مشکلات می‌شود که لازم است جامعه نسبت به همه آنها حساس باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب با رفتار سلبی به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهیم کرد، اظهار داشت: نیازمند توجه و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این راستا با استفاده از ظرفیت فعالین فرهنگی و همه دغدغه مندان هستیم.

امر به معروف منحصر در حجاب و عفاف نیست / همه جامعه نسبت به مفاسد در هر زمینه‌ای حساس باشند

وی با اشاره به اینکه در جلسات استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل حضور دارند اما گاهی از موارد در مقام عمل، مصوبات این جلسات اجرایی نمی‌شود و یا به فراموشی سپرده می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات، در رابطه با ورزش‌های همگانی است که با وجود تذکرات فراوان اقدام خاصی در این حوزه انجام نشده و لازم است به آن توجه شود.

وی ادامه داد: بنده طرفدار نشاط اجتماعی هستم و بارها نسبت به اجرا و طراحی برنامه مناسبی با موضوع تجمعات شادی در همدان تاکید داشته‌ام اما چنین اتفاقی متاسفانه در همدان رخ نداده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه نیازمند ایجاد مکانی مخصوص ورزش و نشاط بانوان در همدان هستیم، یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای ورزش و تفریح بانوان یک نیاز ضروری است که نبود این مکان باعث شده تا گاهی از موارد شاهد برنامه‌هایی باشیم که با اعتراض‌های عمومی همراه است.

وی خواستار برگزاری جلسات ستاد به صورت فصلی شد و گفت: در نحوه برگزاری جلسات باید مراقب باشیم تا وقت مدیران گرفته نشود و از این حضور به نحو احسن استفاده کنیم.

در شروع این جلسه نیز میثم صابریون دبیر ستاد امر به معروف استان گزارشی از روند فعالیت‌های این ستاد ارائه کرد .

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha