یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نصاویر/ افتتاحیه دوره عمومی تربیت ارزیاب متون درسی حوزه

حوزه/ وقتی انسان های فرهیخته و تعلیم دیده، دارای گفتمان علمی و به صورت یک برنامه منسجم و آن هم نه یک نفر بلکه عده ای در کنار هم قرار بگیرند، تحول در کتب درسی حوزه به کمک این حرکت و حرکت هایی از این دست رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه دومین دوره عمومی تربیت ارزیاب متون درسی، اظهار داشت: برای دفتر تدوین متون امروز، روز بسیار خوشایندی است، زیرا اولین حلقه از طلابی که قرار است در یک کار بلند مدت همراه با دفتر تدوین متون باشند، حلقه اول در این دوره نه نفر بودند که در حال حاضر چهار نفر دوره را به اتمام رسانده اند.

وی افزود: در طول چند سال آینده این حرکت توسعه پیدا خواهد کرد و تقویت می شود و مسیر جدیدی در حوزه علمیه باز خواهد شد،طلابی که این دوره ها را به پایان رسانده اند در سال های آینده و در ادامه مسیر علمی خودشان خواهند دید که چه تاثیری می تواند این کارها بر حوزه های علمیه و زندگی آنان داشته باشد.

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه با بیان اینکه این کار، تربیت نسلی از فرهیختگان است، بیان داشت: این کار، تربیت نسلی از فرهیختگان است که با حضور آنها در حوزه، گفتمان جدیدی در تحول کتب درسی شکل می گیرد. وقتی انسان های فرهیخته و تعلیم دیده، دارای گفتمان علمی و به صورت یک برنامه منسجم و آن هم نه یک نفر بلکه عده ای در کنار هم قرار بگیرند این اتفاق خواهد افتاد. و تحول در کتب درسی حوزه به کمک این حرکت و حرکت هایی از این دست رقم خواهد خورد.

وی گفت: این کار، کاری است که هم با جنس نخبگی انطباق دارد و هم در آینده فرهیختگانی آنها نیز موثر خواهد بود و در عین اینکه کاری زود بازده نیز هست و آثار آن را خیلی زود در سطح حوزه خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: این عرصه در حوزه، میدانی است که بسیار گسترده، اما خالی است و میدانی است که تاثیرگذاری آن بسیار بالاست. طلاب ما در همان سال‌های اولیه علاقه و انگیزه آنها شکل می گیرد و شکل گیری شاکله علمی طلاب، بسیار زیاد با کتاب ها گره خورده و باید کتاب ها را از نظر کمّی، کیفی و فنی ارتقاء داد و لذت علم آموزی را به جان طلبه ها بنشانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha