جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  اختتامیه جشنواره پاسخ برتر

حوزه/ تعلیم استدلالی معارف دین و پاسخگویی به شبهات از گذشته وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه بوده و علما و مراجع دینی در این زمینه پیشگام بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر پورامینی، در آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره پاسخ برتر که امروز، در سالن اجتماعات امین ساختمان دارالولایه قم برگزار شد، بیان کرد: تعلیم استدلالی معارف دین و پاسخگویی به شبهات از گذشته وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه بوده و علما و مراجع دینی در این زمینه پیشگام بودند.

وی افزود:شبهه در فضای مجازی تولید می‌شود، نشر پیدا می کند و ذهن و افکار عمومی را جهت می دهد در حالی که پاسخگویی ما در جای دیگر و برای قشر دیگر است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، بیان داشت: راه‌اندازی ویکی پاسخ به چند زبان زنده دنیا، تأسیس تلویزیون اینترنتی پاسخ، تأسیس هسته‌های گفتمان‌ساز و تلاش در بهره‌مندی از هوش مصنوعی در رصد و پاسخ به شبهات از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر رسانده‌ایم.

وی بیان کرد: پاسخگویی به ۴۰ هزار شبهه و سوال در «ویکی پاسخ» و سایت اندیشه قم از مهر سال ۹۹ راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی،افزود: دغدغه فعالان حوزه پاسخگویی به شبهات، هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری، نگاه به آینده شبهات در حوزه دینداری و حکمرانی اسلامی، تنظیم مأموریت در حوزه‌های دانشی و تخصصی، گفتمان‌سازی فعال و پیش دستانه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حضور مؤثر در کانون‌های تولید شبهه به‌ویژه در فضای مجازی است.

پورامینی یادآور شد: این جشنواره با هدف تجلیل و گرامیداشت از جمعی از شخصیت‌های پیشگام این حوزه مراجع عظام تقلید و برجستگان حوزوی برگزار شده است که به‌طور خاص دو چهره ویژه قدردانی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha