جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توانمندسازی معلم مبلغان

حوزه/ اختتامیه دومین دوره توانمندسازی "معلم مبلغان" با سخنرانی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اختتامیه دومین دوره توانمندسازی معلم مبلغان شاغل در آموزش‌وپرورش با عنوان «معلم تمدن‌ساز» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام سید صمد موسوی مسئول مرکز تربیت‌معلم مبلغ حوزه‌های علمیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: معلم باید احیاگری را وظیفه خودش بداند و به مردم حیات انسانی و حیات دینی بدهد.

وی با اشاره به متون دینی بیان داشت: اولین معلم خداست طلبه معلم باید روش معلمی را از خدا بیاموزد.

معلم باید احیاگری را وظیفه خودش بداند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی تأکید کرد: یکی از روش‌های معلمی خدا ناامید نکردن است، انسان هراندازه هم گناه بکند خدا می‌گوید برگردد، می‌بخشم.

وی خاطرنشان کرد: باید ترفند دشمن را بشناسید که روی این بچه‌ها چه آتشی می‌ریزند که اگر تک زدند ما بتوانیم پاتک بزنیم یکی از ترفندهای دشمن بردن آنها به تخیل است چرا که ما در شعر و داستان، تخیل داریم ولی تخیلی که امکان وقوعی دارد.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه ابراز داشت: تربیت، شنیدنی نیست دیدنی است معلم باید تربیت را در قالب رفتار همراه با عشق و علاقه به دانش‌آموز منتقل کند.

گفتنی است: این دوره توسط مرکز تربیت‌معلم مبلغ حوزه‌های علمیه با همکاری ستاد مدارس امین حوزه علمیه خوزستان به‌منظور توانمندسازی طلبه معلمان شاغل در آموزش‌وپرورش برگزار شد.

خاطر نشان می شود : در این دوره آموزش‌های متنوعی از جمله شاگردپروری در نظام تربیت توحیدی، اختلالات یادگیری شیوه‌های اجرای طرح تربیتی، روش‌های تدریس و فنون کلاس‌داری، آموزش مهارت‌های تدریس ریاضی و شیوه‌های ارتباط مؤثر به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha