جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحید هدایتی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: دینداری صِرف به هیچ عنوان نمی تواند برای یک مسلمان نتیجه ‌بخش باشد، بلکه باید همراه با بصیرت و شناخت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام وحید هدایتی امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که در مدرسه سفیران هدایت بیجار برگزار شد، اظهار داشت: باید در مقوله دشمن سناسی نسل جوان استان هایی مثل کردستان بیشتر کار شود و چهره واقعی دشمنان وحدت جهان اسلام شناسانده شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: جریان های منحرف و عقیدتی که در سالیان اخیر ایجاد شده اند به وسیله سرویس‌های جاسوسی بیگانه و کشورهای استقبال و گزند برخی از کشورهای منطقه حمایت می شوند. این جریانات همواره به دنبال ایجاد چند قطبی سازی در بین امت اسلام هستند و هیچ تعلق خاطری نه به اهل سنت دارند و نه به تشیع، بلکه هدف اصلی آنها ایجاد انشقاق در صفوف مسلمین است.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: امروز یک عالم دینی جدایی از اینکه وظیفه تبیین مسائل دینی و شرعی را به عهده دارد باید در آشکارسازی توطئه ها و فتنه‌گری دشمن که در قالب جریان های تکفیری و سلفی و سایر گروه ها انجام می شود، نقش بارز و تاثیرگذاری داشته باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که در جامعه اسلامی همواره به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین اهل سنت و تشیع هستند یا از روی ساده لوحی این سخنان را به زبان می آورند یا اینکه وابسته به جایی، جریانی و یا سرویس های بیگانه هستند.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: امروز دینداری صِرف به هیچ عنوان نمی تواند برای یک مسلمان نتیجه ‌بخش باشد؛ دینداری باید همراه با بصیرت و شناخت باشد، یعنی انسان دیندار هم شور دینی داشته باشد هم شعور دینی و این دو اصل باعث می شود که روزنه های نفوذ دشمنان وحدت جهان اسلام بسته شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: از ظرفیت های مساجد و دیگر اماکن مذهبی و فرهنگی باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود و نباید گذر روزگار جایگاه و نقش این مکان های مهم را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید باید به معنای واقعی با مفاهیم و آنچه که قرآن کریم برای ما بیان کرده است آشنا شوند و گفته ها و کلام بزرگان دین در زندگی آنها جاری و ساری باشد، زیرا زندگی در سایه قرآن هیچ گاه دچار انحراف از مسیر درست نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha