جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر آگاهی بود و امروز نیز باید بتوانیم اتفاقات و حرف ها را برای مردم درست تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، جواد خسروی، کارشناس سیاسی، امروز در نشست علمی ـ پژوهشی با موضوع جهاد تبیین، با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، سیاست حاکم در جهان فقط با نظارت ابرقدرت‌ها اتفاق می‌افتاد، اما انقلاب اسلامی ایران، مدار این تحولات در جهان را به یکباره فروریخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و با حمایت مردم، بدون حمایت هیچ ابرقدرتی به وقوع پیوست که اثرات و دستاوردهای آن تا امروز در جهان قابل مشاهده است.

این کارشناس سیاسی ادامه با اشاره به اینکه پیروزی‌های انقلاب اسلامی با حضور نیروهای مردمی و نظامی، از نگاه توحید محور امام نشأت گرفته است، یادآور شد: امام خمینی(ره) تحولات جهان را در مسیر ظهور حضرت حجت (عج) سوق دادند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مسئله جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین، یک فریضه و یک واجب فوری و در عین حال قطعی است.

خسروی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مبتنی بر آگاهی بوده و ما باید بتوانیم امروز اتفاقات و حرف‌ها را برای مردم به درستی تبیین کنیم، عنوان کرد: به گفته یکی از سیاستمداران جهان، انقلاب اسلامی ایران با سلاح آگاهی شکل گرفت و تنها راه حفظ آن نیز همین آگاهی بخشی است.

وی با تأکید بر مولفه دشمن شناسی در بصیرت، یادآور شد: مقابله دشمنان تک بعدی نیست، یعنی این عرصه تنها در عرصه سیاست، فرهنگی و یا اقتصاد نیست و لذا سلاح و حمله اقتصادی دشمن، سیاست تعدیل و بسته‌های پیشنهادی بانک جهانی برای پیشبرد منافع خودشان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های بین المللی سبب پس رفت و عقب ماندگی بسیاری از کشورها از جمله ایران شد، گفت: نظام سرمایه داری، ذخایر کشورهایی همچون ایران، افغانستان، لبنان و عراق را ارزان گرفت و در قبال آن کالاهای ساخته شده گران قیمت را به آنها داد.

وی با اشاره به طرح تحول اقتصادی در دست اجرای دولت سیزدهم یادآور شد: این طرح یک جراحی بر پیکره اقتصاد ایران بوده که با سختی همراه شد.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه جهاد تبیین در حقیقت به سه سؤال چیستی، چرایی و چگونگی پاسخ می‌دهد، یادآور شد: هدف طرح تحول اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف مردم است و دولت در این طرح با آزادسازی قیمت‌ها در صدد مشخص کردن میزان هزینه واقعی و مصرف واقعی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه مقدار مصرف سرانه نان در کشور ما ۱۶۸ کیلوگرم و مقدار مصرف سرانه نان در کشور ژاپن ۲۵ کیلوگرم در سال است، عنوان کرد: مقدار دور ریز مواد غذایی در ایران ۹ میلیون انسان را سیر می‌کند که این آمار یک فاجعه است و لذا با توجه به اینکه علم اقتصاد همان علم مدیریت خواسته‌های نامحدود، با امکانات و منابع محدود است، لازم است تا در مدیریت مصرف فرهنگ سازی، تبیین و ضرورت آن به جد از سوی مردم و دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی کشور دنبال شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha