جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست سالانه مسئولین و رابطین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) آذربایجان غربی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: در لشکر امام حسین(ع) افراد مختلفی با سنین متفاوت حضور داشتند و به شهادت رسیدند، اما شهادت حضرت علی اصغر(ع)، تا قیامت علامت و نشانه مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، روز گذشته در نشست سالانه مسئولین و رابطین استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، اظهار داشت: در لشکر امام حسین(ع) افراد مختلفی با سنین متفاوت حضور داشتند و به شهادت رسیدند، اما شهادت حضرت علی اصغر(ع)، تا قیامت علامت و نشانه مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر(ع)، سند جنایت بنی‌امیه است، گفت: دست‌اندرکاران مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) لازم است که با انگیزه بیشتر کار مجمع را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: علت هجمه‌های دشمنان علیه این مجمع همین است که شهادت حضرت، حقانیت و مظلومیت سیدالشهداء(ع) را به اثبات می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر(ع) بیشتر از شهادت سایر شهدای کربلا برای اهل بیت(ع) جانسوز بود، گفت: مشهور است که بعد از قیام مختار و مجازات قاتلین کربلا، وقتی خبر به امام سجاد(ع) رسید، ایشان از دستگیری و مجازات حرمله سوال کردند و لذا معلوم می‌شود قلب امام سجاد(ع) از شهادت حضرت علی اصغر(ع) بیشتر به درد آمده بوده است.

امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در باب از دنیا رفتن ظاهری اهل بیت(ع)، مطرح کرد: اهل بیت(ع) بعد از وفات، ظاهراً از دنیا رفته ولی باطناً زنده‌اند و از حالات افراد خبر دارند و صدای آن‌ها را می‌شنوند.

وی تأکید کرد: اعتقاد قلبی ما این است که حضرت اباعبدالله(ع) از تمامی کارهایی که در راه ایشان انجام می‌شود اطلاع دارند و مورد رضایت ایشان بوده و جبران خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha