سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر امر به معروف و نهی از منکر قم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین گرجی گفت: خبرگزاری حوزه یکی از نزدیک‌ترین رسانه‌ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که به این دو فریضه اهتمام ویژه دارد که جای تقدیر و تشکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی امروز درحاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه، در نشستی با تحریریه این رسانه گفت: خبرگزاری حوزه از مصادیقی است که قبل از صدور رسمی دستور «جهاد تبیین» از سوی مقام معظم رهبری با تشخیص به موقع ماموریت، جهاد تبیین را شروع کرده است.

وی افزود: خبرگزاری حوزه تلاش کرده است که ضعف رسانه‌ای در مجموعه‌های دینی و انقلابی را رفع کند؛ مجموعه هایی مانند رسانه حوزه در جهان اسلام، جبهه مقاومت و کشور کم نظیر و یا بی نظیر است که باید تقویت و تکثیر شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به تاثیر رسانه حوزه گفت: مشکلات امروز اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه، به خاطر عدم وجود رسانه هایی مانند خبرگزاری حوزه است، رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از خبرگزاری حوزه به صورت ویژه حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی به ارتباط و همکاری رسانه حوزه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: خبرگزاری حوزه یکی از نزدیک‌ترین رسانه ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که به این دو فریضه اهتمام ویژه دارد که جای تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه به برخی از منکرات در جامعه از جمله سگ گردانی و خرید و فروش سگ های زینتی و مخاطرات بهداشتی آنان برای جامعه اشاره کرد و گفت: فروش و نگهداری به اصطلاح کلب هراش( سگ ولگرد ) - غیر از سگ گله، سگ شکاری، سگ نگهبان یا سگی که در امداد آموزش دیده- جایر نمی باشد. اما متاسفانه وزارت صمت برای فروشگاه های مواد غذایی و دارویی سگ های تزئینی و ولگرد مجوز صادر می کند و در حال گسترش است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در پایان خواستار همکاری بیشتر خبرگزاری حوزه با این ستاد در زمینه برگزاری دوره های آموزشی فعالان رسانه ای امر به معروف و نهی از منکر، معرفی آثار علمی فرهنگی ستاد امر به معروف و راه اندازی پویش امربه معروف مسئولان در خبرگزاری حوزه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فریدون IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    10 0
    چرا بعد از فوت جناب آقای قاضی زرگر و برگزاری تنها یک جلسه از دادگاه موسسه مالی اعتباری کاسپین-فرشتگان در سال ۹۹ این پرونده تا امروز مسکوت گذاشته شده است؟!!!
  • عبدی/1 IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    16 0
    کسانی که پیش‌از انقلاب فعالیت مذهبی و سیاسی داشتند، به یاد دارند که یکی از وجوه متمایز رساله عملیه امام با سایر مراجع در فصل پایانی آن بود. رساله‌های عملیه در باره فروع دین و دیگر مقررات دینی بود که برای هر مکلفی لازم بود که بداند؛ نماز، روزه، حج، ارث و... مجموعه‌ای از عناوین رساله‌های عملیه بود. ولی رساله‌های مراجع تفاوت‌هایی هم در فصل‌بندی داشت. ویژگی رساله امام این بود که بخش امر به معروف و نهی از منکر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن بود و شاید به همین علت آن رساله (از نظر رژیم پهلوی) غیرقانونی محسوب می‌شد. در بخش مزبور نیز عمده تکالیف معطوف به مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی و... بود. ضمن این‌که آن‌را تحت شرایطی واجب نیز می‌دانستند. پس‌از انقلاب کوشیده شد که این امر واجب از حوزه تکالیف مردم خارج و جزو وظایف حکومت شود. مثل آن‌که فرایض و واجبات دیگر را هم، به جای مردم یک نهاد دولتی انجام دهد. در عمل امر به معروف و نهی از منکر شهروندان متروک، و رویه‌ای خلاف با مصالح حکومتی دانسته شد و نتیجه نیز پیشاپیش روشن است. گسترش فساد محصول متروک شدن این فریضه از سوی مردم بود. امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آزادی بیان و رسانه و حق دسترسی مردم به اطلاعات و نیز شفافیت امور و پاسخ‌گویی صاحبان قدرت است. هرگاه این‌ها کم‌رنگ، و قدرت مردم نیز ضعیف شود، امر به معروف و نهی از منکر نیز تعطیل می‌گردد. هنگامی که دیدند این فریضه مهم تعطیل شده است، چاره دیگری اندیشیدند. ستاد حکومتی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دادند، و معلوم نکردند که این فریضه چه ربطی به حکومت دارد؟ اگر با حکومت می‌شد امر به معروف و نهی از منکر کرد، دنیا چنین ناعادلانه نمی‌بود. به‌علاوه چاقو که دسته خود را نمی‌بُرَد. ... ادامه دارد
    • ۱ IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      اولا جناب عبدی، واقعا بخش امر به معروف و نهی از منکر رساله امام راحل رضوان الله تعالی علیه را مطالعه کرده بوده اند؟ کتاب امر به معروف و نهی از منکر ایشان با خط خودشان در تحریرالوسیله موجود است. ایشان به شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و در نهایت مسایلی در مورد نحوه رابطه علما با حکومت جور دارند، اما این که گفته «عمده تکالیف معطوف به مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی و... بود.» را نمی دانم از کجا آورده اند؟! عجیب این که مساله را مساله غیر حکومتی می دانند! قرآن دستور می دهد که: «وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌ . و از ميان شما بايد گروهى باشند كه (ديگران را) به خير دعوت نمايند و امر به معروف ونهى از منكر كنند و آنها همان رستگارانند.» چه کسی مجموعه امر به معروف و نهی از منکر را سازمان دهی می کند، و راه می اندازد؟ مگر نمی دانند که مرتبه سوم، برخورد قهری است؟ اگر این به مردم سپرده شود، هرج و مرج پیش نمی آید؟ اصلا برخورد قهری از شئون حکومت نیست؟ ما لکم کیف تحکمون؟! آری امر به معروف و نهی از منکر واجبی کفایی است، اما با توجه به مرتبه سوم آن و نسبت به برخی از منکراتی که عامه مردم توان ندارند یا صلاح نیست دخالت کنند، طبعا چاره ای جز ورود حکومت نمی ماند. کم پیش آمده که ناهیان از منکر اعم از روحانی و دیگر مومنان، مورد ضرب و شتم و قتل قرار گرفته باشند؟
    • ۲ IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      ثانیا گویا از نظر برخی ها ظلم خلاصه می شود در تعدی های مالی و مادی به دیگران! ظلم به خود از افحش ظلم است، نفس و هواهای نفس به عنوان دشمن ترین دشمن معرفی گردیده است، در میدان مخاصمه نفس اماره و لوامه طرف کدام را بگیریم؟ کمک به نفس اماره، معاونت بر اعدی عدو نیست؟ این ظلم بزرگ به چشم شما نمی آید؟ وانگهی بدحجاب مدام در حال تحریکات جنسی دیگران است، و از موهبتهای جنسی خداوندی سوء استفاده کرده و دیگران را اغواء می کند، اغوای دیگران، سلب تعادل و آرامش غریزی آنان بخصوص هنگام کار و فعالیتهای اجتماعی ظلم محسوب نمی شود؟ مردم حق داشتن فضای سالم اجتماعی نیستند؟ چرا از ظلم به این بزرگی و دو وجهی پشتیبانی می کنند؟
    • ۳ IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      ثالثا عجیب است که ورود حکومت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر را عامل عقب نشینی عامه از عمل بدین وظیفه دانسته اند! و گفته اند: «پس‌از انقلاب کوشیده شد که این امر واجب از حوزه تکالیف مردم خارج و جزو وظایف حکومت شود.» کدام کوشش؟! این فریضه مهم در مراحل اول و دومش همگانی، و مرحله سوم هم برخی از آن همین طور است، و بعضی هم از شئون حکومتی است. ایشان گویا بین واجب عینی و کفایی خلط کرده، و این واجب کفایی را با فرایض عینی دیگر مقایسه کرده اند! واجبات عینی مثل نماز، روزه و... واجب عینی اند، و هر کسی بایستی فریضه خودش را شخصا بجا آورد؛ لکن واجبات کفایی مثل تجهیز میت، نجات غریق و... و همین امر به معروف و نهی از منکر، با انجام برخی، تکلیف از دیگران ساقط می شود، و با ترک همه، همه معصیت کارند.
    • ۴ IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      رابعا «اگر با حکومت می‌شد امر به معروف و نهی از منکر کرد، دنیا چنین ناعادلانه نمی‌بود.» مگر محور باور دیگر کشورها اسلام بر مبنای مذهبه حقه اثنی عشریه است، که بشود انتظار امر به معروف و نهی از منکر درست و تام از دیگر نقاط دنیا داشت؟ البته در برخی از کشورها مثل عربستان زیر مجموعه ی حکومتیِ امر به معروف و نهی از منکر دارند، اما پیداست که آن شاکله متغذی از معارف حقه رسیده از اهل بیت علیهم السلام نمی باشد، لذا عملکردهای معکوس به وفور از آنان دیده می شود. و اما در مورد: «به‌علاوه چاقو که دسته خود را نمی‌بُرَد.» نخست آن که امر به معروف و نهی از منکر در مراحل اولیه برشی ندارد، و اگر در مرحله آخر نیاز به برش داشته باشد، حاکمیت اسلامی اقتضای همین را دارد، در طول انقلاب اسلامی نداشتیم برخورد قاطع پدر حکومتی با بزه فرزندش؟
  • عبدی/2 IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    16 0
    ... در نهایت روشن شد که از نظر آنان امر به معروف و نهی از منکر منحصر به پوشش زنان و سگ‌گردانی و موارد مشابه است و قرار نیست که به حوزه‌هایی که گریبان صاحبان قدرت را می‌گیرد، سرایت کند. در واقع این ستاد تبدیل شد به ابزاری رسمی برای مواجهه با مردم. امر به معروفی که باید جهت‌گیری آن از سوی مردم و در نقد دولت‌ها باشد، معکوس شد. همان‌که امام علی علیه‌السلام فرموده است، تبدیل به پوستین وارونه شد. کارهایی را که حکومت نمی‌توانست یا نمی‌خواست با دست خود انجام دهد، به این ستاد منتقل گردید. نتیجه چه شد؟ روشن است. در روزهایی که گزارش‌های بانک مرکزی از اعطای وام‌هایی با مدت‌زمان بازپرداخت ده‌ها ماهه، با مدت‌خواب زیاد، سودهایی بسیار پایین و بدون بازپرداخت، و بدون وثیقه مناسب و با مبالغ صدها و هزاران میلیارد تومانی را شاهدیم، صدا از دیوار درآمد از این ستاد در نیامده است. ولی در همان زمان تعدادی نوجوان در یک زمین ورزش جمع شده و حضورشان به گونه‌ای است که مخالف هنجارهای مورد نظر این ستاد است، به همین دلیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر چنان بیانیه‌ای صادر کرده است که گویی چند صد میلیارد تومان اختلاس شده است! ... ادامه دارد
    • یک IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      «در نهایت روشن شد که از نظر آنان امر به معروف و نهی از منکر منحصر به پوشش زنان و سگ‌گردانی و موارد مشابه است و قرار نیست که به حوزه‌هایی که گریبان صاحبان قدرت را می‌گیرد، سرایت کند. در واقع این ستاد تبدیل شد به ابزاری رسمی برای مواجهه با مردم.» جالبه! تدریس کوچک بینی گناه! برخورد با بی حجابی، مواجهه با مردم است! پس اولا گناهانی همانند بدحجابی و بی حجابی و آزار مردم با سگ، هیچ اهمیتی ندارند! ثانیا مرتکبان مردمند، و مواجهه با مردم یعنی ظلم! ببینید تحلیل و تفسیر انجام فرمان الهی در دید مستغرقان در دنیا چگونه است؟! و چطور امتثال امر خداوند مشوه، زشت و ظلم وانمود می شود؟! ایشان بعد از آن هم چنین فرمایش می فرمایند! «ولی در همان زمان تعدادی نوجوان در یک زمین ورزش جمع شده و حضورشان به گونه‌ای است که مخالف هنجارهای مورد نظر این ستاد است، به همین دلیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر چنان بیانیه‌ای صادر کرده است که گویی چند صد میلیارد تومان اختلاس شده است! .» بی حجابی ناهنجاری مورد نظر و تایید ستاد امر به معروف و نهی از منکر است! یعنی جناب عبدی! بی حجابی افراد بالغ را به عنوان ناهنجاری قبول ندارد! به به! آفرین! و فراهم آوردن اسباب بی عفتی از طریق بی پوششی و کم پوششی هم، نسبت به اختلاسهای مادی هیچ اهمیتی ندارد! اختلاس عفافی صفر ارزش! اختلاس مالی ...!
    • دو IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      «در روزهایی که گزارش‌های بانک مرکزی از اعطای وام‌هایی با مدت‌زمان بازپرداخت ده‌ها ماهه، با مدت‌خواب زیاد، سودهایی بسیار پایین و بدون بازپرداخت، و بدون وثیقه مناسب و با مبالغ صدها و هزاران میلیارد تومانی را شاهدیم، صدا از دیوار درآمد از این ستاد در نیامده است.» این که می گویند برخی ها دست شیطان رو از پشت بسته اند، گویا بی ربط هم نیست ها، چقدر ... (نمی دانم اینجا چه بنویسم که عمق مطلب را نشان دهد) اعطای وام با سود پایین به مردم خیلی خیلی بده! البته اینها وقتی تسهیلات بانکی به تعداد انگشت شماری داده می شود و همان وام گرفته ها هم حاضر به بازپرداخت نیستند، صدایشان در نمی آید!!! لابد اینها هم مثل همان بزهکاران بی حجاب مردمند و اما طیف انبوه جوانان ازدواج تاخیر افتاده مردم نیستند! این جا به خوبی علت دق دلی امثال عبدی نسبت به حاکمیت برملا می شود!
    • ۱ IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      «در نهایت روشن شد که از نظر آنان امر به معروف و نهی از منکر منحصر به پوشش زنان و سگ‌گردانی و موارد مشابه است و قرار نیست که به حوزه‌هایی که گریبان صاحبان قدرت را می‌گیرد، سرایت کند. در واقع این ستاد تبدیل شد به ابزاری رسمی برای مواجهه با مردم.» جالبه! تدریس کوچک بینی گناه! برخورد با بی حجابی، مواجهه با مردم است! پس اولا گناهانی همانند بدحجابی و بی حجابی و آزار مردم با سگ، هیچ اهمیتی ندارند! ثانیا مرتکبان مردمند، و مواجهه با مردم یعنی ظلم! ببینید تحلیل و تفسیر انجام فرمان الهی در دید مستغرقان در دنیا چگونه است؟! و چطور امتثال امر خداوند مشوه، زشت و ظلم وانمود می شود؟! ایشان بعد از آن هم چنین فرمایش می فرمایند! «ولی در همان زمان تعدادی نوجوان در یک زمین ورزش جمع شده و حضورشان به گونه‌ای است که مخالف هنجارهای مورد نظر این ستاد است، به همین دلیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر چنان بیانیه‌ای صادر کرده است که گویی چند صد میلیارد تومان اختلاس شده است! .» بی حجابی ناهنجاری مورد نظر و تایید ستاد امر به معروف و نهی از منکر است! یعنی جناب عبدی! بی حجابی افراد بالغ را به عنوان ناهنجاری قبول ندارد! به به! آفرین! و فراهم آوردن اسباب بی عفتی از طریق بی پوششی و کم پوششی هم، نسبت به اختلاسهای مادی هیچ اهمیتی ندارد! اختلاس عفافی صفر ارزش! اختلاس مالی ...!
  • عبدی/3 IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    16 0
    ... جالب این‌که چهار دهه پس‌از تسلط کامل بر آموزش و پرورش و منبر و مسجد، صداوسیما، و انتشارات و کتاب و فیلم و... طلبکارانه خواهان روشنگری نهادهای مرتبط با عفاف و حجاب شده‌اند! فراموش کرده‌اند که وضعیت حجاب در رژیم گذشته آزاد بود و حتی بی‌حجابی نیز تبلیغ می‌شد، ولی حساسیت رساله امام در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بر مسأله حکومت و ظلم و ستم و فسادهای کلان متمرکز بود. نه این‌که برای ایشان حجاب مهم نبود که بود، ولی در جامعه‌ای که چنین گزارش وحشتناکی از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد، پرداختن به موضوعاتی چون سبک زندگی تعدادی جوان که خود و پدران و مادران‌شان نیز در این ساختار بزرگ شده و آموزش دیده و اجتماعی شده‌اند، قابل تأمل است. شاید گفته شود هر کدام به‌جای خود. ولی مگر مبارزه با فساد در جای خود قرار دارد که این یکی باشد؟ اتفاقاً یکی از عللی که موجب بی‌اعتمادی جامعه به ارزش‌های رسمی و متولیان آن شده، همین نحوه برخورد رسمی با سایر مفاسد و منکرات است. عدم پاسخ‌گویی، عدم شفافیت و عدم دسترسی به اطلاعات و هزینه‌دار بودن پرداختن به این موارد، موجب سلب اعتماد از سایر ادعاهای رسمی ازجمله حجاب شده است. حجاب را از یک مقوله اخلاقی و دینی و اجتماعی به یک مقوله سیاسی و اقتصادی تبدیل کرده و این خطر را ایجاد کرده که معنای انتخابی بودن آن برای افراد محجبه نیز زیر سؤال برود. متأسفانه به‌صورت رسمی و آشکار دستور می‌دهند که به زنان مثلاً بدحجاب خدمات اداری و بانکی داده نشود، و با این‌کار خود، قانون را نقض می‌کنند، و کسی هم از آنان بازخواست نمی‌کند و در عین حال انتظار دارند که دیگران مطابق مُرٌِ قانون رفتار کنند. بزرگ‌ترین منکر، نقض قانون از سوی صاحبان قدرت است.
    • نخست IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      «جالب این‌که چهار دهه پس‌از تسلط کامل بر آموزش و پرورش و منبر و مسجد، صداوسیما، و انتشارات و کتاب و فیلم و... طلبکارانه خواهان روشنگری نهادهای مرتبط با عفاف و حجاب شده‌اند!» آموزش و پرورش که وزیر شما آن کار باهاش کرد که کرد، پرورشی رو به اسم این که همه معلمان و دبیران پرورشی باشند، حذف کرد، دانش آموزان بدحجاب رو نماینده کلاس می کردند، کتابهای تقبیح کننده مبارزه با طاغوت، از طریق تروریست معرفی کردن کسانی همانند فدائیان اسلام و سیدجمال الدین اسدآبادی با بودجه ارشاد خریداری، و مجانی به مدارس می دادند، و آموزش و پروش شما بچه ها رو این طور پرورش می داد! منبر و مسجد هم فراوان در اختیار داشته و دارید ... و تا توانستید ... صدا و سیما هم که معلوم است رویه و ثمره کارهایش با چه خطی می خواند ... . جناب! باز به همان رویه تقبیح شدید و زشت وانمود کردن اعطای تسهیلات به مردم، و تشبیه آنها به افحش اختلاسها، باطن خود را آشکار و آشکارتر می کند.
    • دوم IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      «که معنای انتخابی بودن آن برای افراد محجبه نیز زیر سؤال برود.» حجاب تکلیف شرعی و اکنون قانونی نیز هست، معتقد به دین و قرآن اگر فرمان خدا را انجام ندهد، طبعا گناهکار است، بنا بر این انتخابی بودن حجاب مضحک است، مثل این که کسی بگوید، می خواهم زنده بمانم اما نفس کشیدن باید انتخابی باشد!
    • سوم IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      «متأسفانه به‌صورت رسمی و آشکار دستور می‌دهند که به زنان مثلاً بدحجاب خدمات اداری و بانکی داده نشود، و با این‌کار خود، قانون را نقض می‌کنند، و کسی هم از آنان بازخواست نمی‌کند و در عین حال انتظار دارند که دیگران مطابق مُرٌِ قانون رفتار کنند. بزرگ‌ترین منکر، نقض قانون از سوی صاحبان قدرت است.» بدحجابی تحریک حرام غریزه جنسی نیست؟ مردم حق ندارند، آرامش روانی غریزی داشته باشند؟ مردم حق امکان رویت بدون گناه ندارند؟ چه کسی حق آنها را سلب می کند؟ مشروط کردن برخی از برخورداریهای اجتماعی به محترم شمردن حقوق دیگران، کار قبیحی است، خلاف روح قانون است؟ قانون اجازه سلب حقوق دیگران از طریق اعمال فراتر از حق خود می دهد؟ چرا از مجرمان پشتیبانی می کنید؟
    • اول IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      «جالب این‌که چهار دهه پس‌از تسلط کامل بر آموزش و پرورش و منبر و مسجد، صداوسیما، و انتشارات و کتاب و فیلم و... طلبکارانه خواهان روشنگری نهادهای مرتبط با عفاف و حجاب شده‌اند!» آموزش و پرورش که وزیر شما آن کار باهاش کرد که کرد، پرورشی رو به اسم این که همه معلمان و دبیران پرورشی باشند، حذف کرد، دانش آموزان بدحجاب رو نماینده کلاس می کردند، کتابهای تقبیح کننده مبارزه با طاغوت، از طریق تروریست معرفی کردن کسانی همانند فدائیان اسلام و سیدجمال الدین اسدآبادی با بودجه ارشاد خریداری، و مجانی به مدارس می دادند، و آموزش و پروش شما بچه ها رو این طور پرورش می داد! منبر و مسجد هم فراوان در اختیار داشته و دارید ... و تا توانستید ... صدا و سیما هم که معلوم است رویه و ثمره کارهایش با چه خطی می خواند ... . جناب! باز به همان رویه تقبیح شدید و زشت وانمود کردن اعطای تسهیلات به مردم، و تشبیه آنها به افحش اختلاسها، باطن خود را آشکار و آشکارتر می کند.
    • ثانی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      «که معنای انتخابی بودن آن برای افراد محجبه نیز زیر سؤال برود.» حجاب تکلیف شرعی و اکنون قانونی نیز هست، معتقد به دین و قرآن اگر فرمان خدا را انجام ندهد، طبعا گناهکار است، بنا بر این انتخابی بودن حجاب مضحک است، مثل این که کسی بگوید، می خواهم زنده بمانم اما نفس کشیدن باید انتخابی باشد!
    • ثالث IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      «متأسفانه به‌صورت رسمی و آشکار دستور می‌دهند که به زنان مثلاً بدحجاب خدمات اداری و بانکی داده نشود، و با این‌کار خود، قانون را نقض می‌کنند، و کسی هم از آنان بازخواست نمی‌کند و در عین حال انتظار دارند که دیگران مطابق مُرٌِ قانون رفتار کنند. بزرگ‌ترین منکر، نقض قانون از سوی صاحبان قدرت است.» بدحجابی تحریک حرام غریزه جنسی نیست؟ مردم حق ندارند، آرامش روانی غریزی داشته باشند؟ مردم حق امکان رویت بدون گناه ندارند؟ چه کسی حق آنها را سلب می کند؟ مشروط کردن برخی از برخورداریهای اجتماعی به محترم شمردن حقوق دیگران، کار قبیحی است، خلاف روح قانون است؟ قانون اجازه سلب حقوق دیگران از طریق اعمال فراتر از حق خود می دهد؟ چرا از مجرمان پشتیبانی می کنید؟