جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم رویا دهقانی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) در محدوده زمانی اعلام شده، مدارس علمیه خواهران استان یزد، اقدام به ثبت ۷۹۳ اثر کردند که از این تعداد، ۴۰۱ کتاب، ۴ پایان نامه، ۱۵ مقاله پایانی و ۷۳۴ مقاله می‌باشد.

خانم رویا دهقانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، از ثبت مقالات حوزه علمیه خواهران استان برای شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) خبر داد و اظهار داشت: در چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) در محدوده زمانی اعلام شده، مدارس علمیه خواهران استان یزد، اقدام به ثبت ۷۹۳ اثر کردند که از این تعداد، ۴۰۱ کتاب، ۴ پایان نامه، ۱۵ مقاله پایانی و ۷۳۴ مقاله می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره اساتید هم حق ثبت مقالات خود را داشتند، افزود: حداکثر سن عمومی شرکت‌کنندگان در چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره)، ۳۵ سال، متولدین ۱۳۶۵/۰۱/۰۱ و بعد از آن، بوده است و لذا شرکت مدارس نسبت به دوره‌های گذشته با افزایش روبرو بوده.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، با بیان اینکه موضوعات قابل ثبت برای شرکت در جشنواره شامل هشت عنوان است، بیان کرد: حوزه و دانش(دانش‌شناسی سده اخیر حوزه علمیه قم)، حوزه، بین‌الملل و تمدن اسلامی، حوزه و نظام (انقلاب و جمهوری اسلامی)، حوزه و سازمان روحانیت(قم، نجف، شهرستان‌ها، مرجعیت)، حوزه و آموزش و پژوهش، حوزه و تهذیب و تربیت، حوزه و عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای و حوزه و خدمات اجتماعی و اقتصادی از عرصه‌های قابل شرکت در این جشنواره بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با ثبت تعداد ۲۱۵ مقاله بیشترین آمار ثبت مقاله را در این دوره به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برگزیده شدن دو اثر طلاب خواهر یزدی در سیزدهمین در مرحله کشوری جشنواره علامه حلی(ره)، گفت: خانم‌ها مریم فلاح مهرآبادی از مدرسه علمیه کوثر(س) ابرکوه با موضوع «موانع تحقق اهداف حکومت علوی از منظر نهج البلاغه» و فاطمه رعیت ابراهیم آبادی از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد با موضوع «تأثیر پرهیز از غیبت در تداوم روابط اجتماعی» برگزیده رتبه سوم کشوری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha