پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقدیر از برگزیدگان جشنواره علامه حلی - دوره 13

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برگزیده شدن دو اثر از طلاب خواهر سمنانی در سیزدهمین جشنواره علامه حلی گفت: ۱۷۷ اثر پژوهشی طلاب با رشد ۵۰درصد نسبت به سال گذشته در چهاردهمین دوره این جشنواره ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سمیه سالم، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان، از برگزیده شدن دو پایان‌نامه طلاب خواهر سمنانی در سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) خبر داد.

خانم سالم، ضمن اظهار خرسندی از میزان ثبت آثار طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان سمنان برای شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) گفت: در چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره)، در محدوده زمانی اعلام شده، مدارس علمیه خواهران استان سمنان اقدام به ثبت ۱۷۷ اثر کردند که در مقایسه با سال گذشته، از رشد ۵۰درصدی برخوردار بود و این آثار در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه ارائه شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره، اساتید نیز حق ثبت مقالات خود را داشتند، افزود: شرکت مدارس نسبت به دوره‌های گذشته افزایش داشته است و حداکثر سن عمومی شرکت‌ کنندگان در چهاردهمین دوره از جشنواره علامه حلی(ره)، ۳۵ سال یعنی متولدین اول فروردین سال ۱۳۶۵ و بعد از آن بود.

این مقام مسئول، موضوعات قابل ثبت برای شرکت در جشنواره علامه حلی را در هشت عرصه عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه و دانش (دانش‌شناسی سده اخیر حوزه علمیه قم)؛ حوزه، بین‌الملل و تمدن اسلامی؛ حوزه و نظام (انقلاب و جمهوری اسلامی)؛ حوزه و سازمان روحانیت (قم، نجف، شهرستان‌ها، مرجعیت و...)؛ حوزه و آموزش و پژوهش؛ حوزه و تهذیب و تربیت؛ حوزه و عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای؛ و حوزه و خدمات اجتماعی و اقتصادی از عرصه های قابل شرکت در این جشنواره بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان، در پایان با اشاره به برگزیده شدن دو اثر پژوهشی طلاب خواهر سمنانی در سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) در مرحله کشوری گفت: خانم ها طاهره حیدریان از موسسه آموزش عالی حوزوی عصمتیه سمنان با موضوع «بررسی تطبیقی اذکار نماز در مذاهب خمسه » برگزیده رتبه دوم و مریم عربیان از موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان با موضوع «سنت های الهی در اطاعت و معصیت از رهبری در قرآن و نهج البلاغه» برگزیده رتبه سوم کشوری شدند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha