دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عضو جامعه روحانیت مبارز

حوزه/ همه باید بدانیم که غرب و دشمنان ما استقلال و پیشرفت و دین ما را نمی خواهند، باید ما خود این مطلب را بفهمیم و مردم را هم انذار یعنی توجه، آگاهی و هشدار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی امروز در مراسم سالروز شهادت امام باقر(ع) که در دفتر مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین سیره امام پنجم(ع) پرداخت و گفت: امام باقر(ع) ۵۰۰شاگرد تربیت کرده بودند و برای هیچ امامی قبل از آن حضرت چنین فرصتی پیش نیامده بود که به نقل و نشر معارف دینی بپردازد و در عصر ما نیز امام راحل(ره) نیز به طبع و الگوگیری از سیره امام باقر(ع) به خوبی توانستند که از فرصت ها استفاده حداکثری نمایند.

وی با اشاره به آیه۱۲۲ سوره مبارکه توبه افزود: این آیه فرموده است" وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ"، و (هنگامی که رسول فرمان خروج برای جنگ دهد) نباید مؤمنان همگی بیرون روند (و رسول را تنها گذارند) پس چرا از هر طایفه‌ای جمعی برای جنگ و گروهی نزد رسول برای آموختن علم دین مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند بیم رسانند، باشد که (از نافرمانی خدا) حذر کنند؛ در این آیه شریفه خدای متعال از مردم خواسته است که به تفقه در دین بپردازند.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: سوره مبارکه توبه سوره ویژه ای است که حضرت امیرالمومنین(ع) از سوی خدای متعال و توسط نبی مکرم اسلام ماموریت پیدا می کنند که این آیات را در مسجدالحرام قرائت نمایند که این خود یک فضیلت بزرگ برای آن حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی گفت: طبقه آیه "نفر" عده ای از مسلمانان وظیفه دارند که به تفقه در دین بپردازند و به سراغ جهاد فرهنگی، جهاد تبیین و آگاهی بخشی مردم بروند تا مردم دین شناس شوند.

وی گفت: ممکن است عده ای دیندار یا دین شناس باشند اما تفقه در دین از همه اینها بالاتر است، باید حرام و حلال الهی را شناخت و به مردم نیز شناساند چرا که قرآن کریم فرموده است" لیتفقهوا فی الدین".

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: همه ما در کشوری اسلامی به دنیا آمده ایم و پدر و مادر همه ما نیز مسلمان بوده است اما هر کسی باید با خود بیندیشد که در طول شبانه روز، در طول هفته چقدر برای شناخت دین خود وقت می گذارد؟ چقدر برای شناخت قرآن کریم و معارف دینی وقت می گذارد؟ خیلی باید روی دین فکر کرد و باید عناوین دینی را خوب فراگرفت و به مردم و به ویژه جوانان آموزش داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های همیشگی دشمنان اسلام و انقلاب گفت: همه باید بدانیم که غرب و دشمنان ما استقلال و پیشرفت و دین ما را نمی خواهند، باید ما خود این مطلب را بفهمیم و مردم را هم انذار یعنی توجه، آگاهی و هشدار دهیم.

وی در پایان افزود: خوشبختانه کشور ما از حیث منابع طبیعی و خدادادی ظرفیت های عظیمی دارد، اما آنچه مایه تاسف است این است که در کشور ما در عرصه های مختلفی اسراف و تبذیر صورت می گیرد و از منابع و امکانات این کشور به خوبی استفاده نمی شود تا مشکلات مردم نیز کمتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha