جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری کارگاه نقش آفرینان جهان شبکه‌ای برای طلاب

حوزه/ کارگاه سه روزه نقش آفرینان جهان شبکه‌ای با هدف ارتقای مهارت‌های رسانه‌ای و جنگ نرم به همت اداره همکاری‌های معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات استان قم برای طلاب شهرستان بابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صادق شیری رئیس اداره همکاری‌های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،از برگزاری کارگاه سه روزه‌ای با عنوان “نقش آفرینان جهان شبکه‌ای” ، با هدف ارتقای مهارت‌های رسانه‌ای و آماده سازی‌ طلاب شهرستان بابل برای ورود به جنگ نرم در شبکه‌های مجازی خبر داد و گفت: از حدود دو هفته پیش ، به درخواست مدیر حوزه علمیه خاتم‌الانبیای بابل، مشغول طراحی و تدارکات برگزاری این کارگاه سه روزه شدیم که در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم ماه جاری با حضور بیش از ۵۰ طلبه بابلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کارگاه سه روزه ، با برگزاری مانورهایی، سعی در مواجه کردن طلاب با شرایط خطیر رسانه‌ای داشتیم، گفت: برای افتتاحیه این کارگاه ، یک چالش هیجانی و خطیر جهت تقویت مهارت «واکنش سریع» بچه‌ها طراحی و اجرا کردیم و پس از آن ، بلافاصله تیم بندی طلاب بر اساس توانایی‌ها و استعدادهای‌شان شروع شد و بچه‌ها در یازده تیم پنج نفره مشغول ایده پردازی شدند. در این مرحله سعی ما این بود که طی سه مرحله ؛ «شناسایی، هدف گذاری و فعالسازی»، روش طراحی و اجرای یک عملیات رسانه‌ای‌را به بچه‌ها آموزش دهیم. این عملیات‌ها می‌تواند شامل تولید محتوا یا بازنشر فراگیر تولیدات سایر گروه‌ها باشد.

شیری ادامه داد: در کنار چالش‌های گروهی و برگزاری کارگاه‌ها در طی این اردوی سه روزه، یک سری چالش‌های فردی هم ایجاد کردیم و بچه‌ها موظف شده بودند در اوقات فراغت‌شان، در فضای حوزه علمیه بگردند و اعلامیه‌هایی که در آن کیو آر کد داشت را ‌پیدا کرده و اسکن کنند و از طریق آن وارد لینکی شوند که برای آن‌ها یک چالش فردی یا گروهی در نظر گرفته شده که پس از طی آن چالش، یکی از مهارت‌های سواد رسانه‌ای‌ آن‌ها ارتقا می‌یابد.

رئیس اداره همکاری‌های معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات، با تاکید بر اینکه هر کدام از گروه‌ها موظف‌اند پس از پایان این سه روز کارگاهی، تولیدات‌شان‌را جهت ارزیابی و عرضه در اختیار ما قرار دهند، تصریح کرد: تمامی مراحل آموزشی و اجرایی این کارگاه سه روزه ، زیر نظر اساتید و مربیان خبره‌ای که معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی قم آمده‌اند، انجام می‌شود.

شیری در پایان با بیان اینکه کارگاه‌های نقش آفرینان جهان شبکه‌ای از سال گذشته و به همت اداره همکاری‌های معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات، طراحی و در مجموعه‌های گوناگونی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه ما آمادگی برگزاری دوره‌هایی در زمینه جنگ نرم و پدافند غیر عامل با تمرکز بر فضای مجازی‌را داراست و مدیران مجموعه‌ها و نهادهای مختلف می‌توانند با مراجعه به بخش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه از سایت دفتر تبلیغات اسلامی ، جهت برگزاری چنین دوره‌هایی با ما وارد مکاتبه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha