جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: عید قربان، یادآور ایستادگی حضرت ابراهیم علیه السلام در برابر شیطان و طاغوت است و امروز نیز این عید بزرگ الگویی بزرگ برای وحدت مسلمین در برابر کفار و طاغوت شناخته می شود.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید بزرگ قربان، اظهار داشت: قربان؛ عید ایثار و فداکاری است.

امام جمعه سنندج گفت: عید قربان یکی از کهن ترین اعیاد مسلمین جهان است که از دوران رسالت حضرت ابراهیم علیه السلام تاکنون همچنان با شور بسیار بالایی در بین مسلمین برگزار می شود.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: از سوی دیگر در فلسفه عید قربان، وحدت و برادری نهفته است و به عینه شاهدیم که این عید به یک حرکت انقلابی در جهان اسلام تبدیل شده است.

ماموستا رستمی افزود: عید قربان، یادآور ایستادگی حضرت ابراهیم علیه السلام در برابر شیطان و طاغوت است و امروز نیز این عید بزرگ الگویی بزرگ برای وحدت مسلمین در برابر کفار و طاغوت زمانه شناخته می شود.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: هر سال در چنین ایامی حجاج با برائت از مشرکین علیه طاغوت های زمان خویش ابراز انزجار می کنند، بنابراین عید قربان؛ نمود بارز عملی وحدت در بین مسلمین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha