سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بندرعباس

حوزه / حجت الاسلام مهدیان از ثبت نام بیش از هزار نفر در مسابقات قرآن کریم هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، عصر امروز ۱۶ تیر ماه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: این دوره از مسابقات هر ساله در سطوح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۵ خرداد ادامه داشت، بیان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی برگزار می‌شود، مطرح کرد: تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه از رشته‌های بخش معارفی این مسابقات هستند.

حجت الاسلام مهدیان اضافه کرد: رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی قرار دارند و در بخش گروهی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان ۱۰۰۰ نفر در استان برای چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مسابقات در مرداد ماه بصورت منطقه ای برگزار می گردد که شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در شهرستان‌ها نیز به ادارات اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha