دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه انتظار داریم تا خروجی سفر هئیت دولت بتواند معضلات موجود را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، گفت: اشتغال برای جوانان از دغدغه‌های مهم است که خوشبختانه رئیس جمهور به این مسئله به خوبی اشاره کرد و وعده‌هایی برای رفع مشکلات در این حوزه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری سنندج که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات کردستان را در سه بخش چالش‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌ها تقسیم بندی کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در حال حاضر موضوع جاده و آب از مهمترین چالش‌های استان کردستان است که نیاز به بررسی فوری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: اشتغال برای جوانان یکی دیگر از دغدغه‌های مردم این استان به ویژه افراد تحصیل کرده است که خوشبختانه رئیس جمهور نیز به این مسئله به روشنی اشاره کرد و وعده‌هایی برای رفع مشکلات در این حوزه ارائه شده که امیدواریم این امر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان و سلامت نیز برخی از نارسایی‌ها در کردستان احساس می‌شود، گفت: انتظار داریم تا خروجی این سفر بتواند این معضل را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این استان، یادآور شد: کردستان فرصت‌های بسیاری برای توسعه و جهش اقتصادی دارد و در صورتی که دو منطقه ویژه بانه و مریوان تصویب شود، بسیاری از معضلات همانند بیکاری و اقتصاد ضعیف در این استان از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان کردستان، اظهار داشت: امیدواریم هیات دولت به خوبی با پتانسیل‌ها و نقاط ضعف بازارچه‌های مرزی این استان همانند بازارچه مرزی سیف در شهرستان سقز و بازارچه مرزی سیرانبند در شهرستان بانه آشنا شده باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در بحث شهری نیز معضلاتی در نواحی منفصل شهری در قروه، سقز و سنندج وجود دارد که برطرف کردن آن، نیازمند عزم جدی مسئولان و دولت است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: ارتقاء کمی و کیفی فرودگاه سنندج و راه اندازی راه آهن کردستان از دیگر مطالبات مردم این استان است و امیدواریم این امر مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha