دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش " هیئت کانون جهاد تبیین و پاسخ به شبهات شرعی "

حوزه/ حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: در جنگ اعتقادات ما باید دست بالا را بگیریم و علیه مبانی دشمن که بدون ریشه است حمله کنیم و علیه‌شان شبهه ایجاد کنیم و قرآن بیان می‌کند دشمن منتظر است تا شما سلاح خود را به هر بهانه ای زمین بگذارید تا به شما حمله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی، در همایش "هیئت کانون جهاد تبیین و پاسخ به شبهات شرعی " که با حضور رؤسای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی در سالن جلسات اردوگاه نور قم برگزار شد، با تاکید بر این که در طول تاریخ همیشه حضرات معصومین با مظلومیت مواجه بودند، اظهار داشت: رهبر انقلاب سال‌ها است بر مسئله پاسخ به شبهات تاکید می‌کنند،اما این امر تاکنون زمین مانده است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند باید حوزه‌های علمیه به سمت پاسخ به شبهات شرعی حرکت کنند که یکی دو سال است حوزه وارد این امر شده است و در جمع دانشگاهیان هم رهبری همین امر را تاکید می‌کنند حتی در جمع هیئات مذهبی هم سال گذشته بر لزوم پاسخ به شبهات اصرار دارند.

کارشناس شبکه جهانی ولایت با تاکید بر ارزش روایی پاسخ به شبهات گفت: خداوند بر اعمال دو گونه ثواب قرار داده که یک بخش آن برای زاهد و عابد است، اما بخش مهم این مسئله بر اهل علم می باشد که پایین ترین عمل عالم از بالاترین عمل عابد، بالاتر است.

ریشه بروز فساد در جامعه شیوع شبهات است

وی تصریح کرد: در بین اعمال عالم، بالاترین اجر برای پاسخ به شبهات می باشد که در روایات نیز بدان تصریح شده است و یکی از عوامل شیوع و بروز فساد، شبهات در جامعه می‌باشد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی عنوان داشت: امام صادق علیه السلام برترین کار یک عالم را نجات دادن شیعه از دست دشمن از جهت عقیدتی بیان می‌کنند و لذا هیئت ها باید به مسئله پاسخ به شبهات اهمیت بدهند.

وی با بیان این‌ که تمام قدرت دشمن برای از بین بردن پایه‌های اعتقادی مردم بسیج شده است، ادامه داد: همان‌گونه که شیعه و مؤمن مسئول رساندن ارزاق به فقرا است، در برابر دین و اعتقادات مؤمنین نیز مسئول می باشد و رمز پیروزی امت حزب الله و جبهه مقاومت در جنگ‌های مختلف، پایبندی بر اعتقادات دینی بود.

هزینه گزاف امارات برای مبارزه با تفکرات شیعی

کارشناس حوزه وهابیت، افزود: سالانه ده میلیارد دلار هزینه یک موسسه در امارات برای از بین بردن اعتقادات شیعی است و لذا مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها متعدد خودشان بر مسئله پاسخ به شبهات دینی و فعالیت در عرصه های مجازی و رسانه ای تاکید می کنند.

وی با بیان این که هدف دشمن از هزینه این پول گزاف ضربه به اصل دین و از بین بردن مبانی نظام اسلامی است، گفت: اگر اعتقاد انسان قوی باشد در بدترین شرائط هم از دین دست بر نمی دارد اما اگر مبانی دینی انسان متزلزل شود حتی اگر زندگی مادی او در بهترین حالت هم تأمین شود پای بند به اسلام نخواهد بود.

شبهات سلاح جنگ اعتقادی است

حجت الاسلام ابوالقاسمی افزود: در جنگ اعتقادات ما باید دست بالا را بگیریم و بر علیه مبانی دشمن که بدون ریشه است حمله کنیم و علیه‌شان شبهه ایجاد کنیم و قرآن بیان می‌کند دشمن منتظر است تا شما سلاح خود را به هر بهانه ای زمین بگذارید تا به شما حمله کند.

وی با بیان این‌ که شبهه سلاح جنگ عقیدتی است، اضافه کرد: روایات مهم‌ترین کار علمای دین را دفاع از مرزهای اعتقادی شیعی عنوان می‌کنند و باید یک سری جواب‌های شبهات را به جوانان خود یاد بدهیم تا آن ها در برابر دشمنان دست پر باشند.

هیئت یک نرم افزار اصیل اسلامی است

همچنین حجت الاسلام منصور امامی در این جلسه گفت: اگر تبیین به صورت واقعی در هیئت شکل بگیرد، مجاهدت است و لازم می باشد به هیئت به عنوان یک نرم افزار اصیل اسلامی نگاه کنیم.

وی با تاکید بر تقویت مبانی علمی، ادراکی در هیئت و الگوسازی رفتاری، اضافه کرد: هیئت کانون عشق، عاطفه، منطق، و الگوسازی است و این امر با ارائه محتوا، شعر، مدیحه‌سرایی، تعریف و تمجید از اهل بیت و بیان سیره و سنت اهل بیت با استفاده از زبان هنر امکان پذیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت پرداختن به شعر غدیر، گفت: از زمان اعلام غدیر توسط پیامبر شعرای بزرگی همچون حسان بن ثابت، عبدی، کمیت، سید حمیری و دعبل خزاعی و ... در وصف و شأن امیرالمومنین و مسئله غدیر شعر سروده‌اند و علامه امینی آن‌ها را در کتاب الغدیر آورده است و لذا با توجه به سیره ائمه معصومین (ع ) در مواجه با اشعار آئینی شعرای بزرگ حتی شنیدن این اشعار را مقدم بر انجام اعمال مستحبی می دانستند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از شعرها اصول و روش اهل بیت بیان و یک روایت درست از آن بازگو می شود.

حجت الاسلام امامی افزود: بسیاری از شعرا در راه بیان حق و مبارزه با باطل شعر سرایی کردند و با طاغوت شاخ به شاخ شدند و در برابر او ایستادند و لذا شعر باید دارای خاصیت باشد و امام حسین علیه السلام که تجلی صفات تام خداوند متعال است، باید در شأن و وصف ایشان شعرهایی سروده شود که حق مطلب را ادا کنند.

وی عنوان داشت: باید در بیان شعر و مدیحه و نوحه سرایی حق مطلب حق ادا شود و بسیاری از شعرای ترک زبان نظیر فضولی در وصف اهل بیت شعر سروده اند و باید در مجالس این ها بیان شود.

هیئات مذهبی به تبیین مباحث جمعیت ورود جدی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مسئله جمعیت یکی از مهم‌ترین دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد که لازم است در هیئت بدان پرداخته شود و ما در سیره و روش حضرات معصومین اهتمام به این امر مهم را مشاهده می کنیم که نمونه آن زندگی حضرت سیدالشهدا علیه السلام که در ۵۷ سالگی صاحب فرزند می‌شوند و همچنین امام کاظم علیه‌السلام که دارای فرزندان بسیاری بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha