پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید طاهر قره باغی

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: روضه‌های خانگی و هفتگی را در طول سال و هفته‌ای یک بار با محتواهای غنی و با هدف جذب حداکثری جوانان و نوجوانان رونق دهیم و با انجام این کار نقشه‌های استکبار با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، حجت الاسلام سید طاهر غفاری قره باغی، امروز در جمع رؤسای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که باید قدر عمری که در جهت خدمت به اهل بیت صرف می‌شود را بدانیم، اظهار داشت: انسان‌های هوشیار و زیرک کسانی هستند که از فرصت‌های به دست آمده در راستای خدمت به مردم درست استفاده کنند.

وی افزود: اینکه در جامعه ما را با نام امام حسین(ع) بشناسند، نعمت بسیار بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه بهای هر خدمتی که منسوب به دستگاه امام حسین(ع) و البته همراه با اخلاص باشد، بهشت است، گفت: امروز هنر هیئت، در زنده نگه داشتن دین است و در مقابل این همه تریبون‌های مسمومی که در برابر اسلام فعال هستند، هیئت باید علم اهل بیت(ع) را بلند نگه دارد.

وی با بیان اینکه هر چه قدر زمان می‌گذرد اهمیت هیئت‌های سالم، صد چندان می‌شود، مطرح کرد: جوان‌هایی وجود دارند که در هیئات مذهبی راه را پیدا می‌کنند و لذا بارها شاهد بودیم که گاهی یک روضه زندگی انسان را متحول می‌کند.

حجت الاسلام قره‌باغی با اشاره به اینکه در مجالس اهل بیت(ع) نیازی به تشریفات نیست، اظهار داشت: هر چه‌ می‌توانیم باید به مجالس زینت بدهیم، اما نباید منتظر باشیم که دیگران کار را انجام بدهند، بلکه هر کاری از دستمان می‌آید لازم است که در دستگاه امام حسین(ع) انجام دهیم.

وی با تاکید بر این که هیئت محل تربیت انسان‌هاست، گفت: کسی که در مجلس اهل بیت(ع) صادقانه و مخلصانه تلاش کند، هم خودش و هم خانواده‌اش بیمه هستند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه وفاداری به اهل بیت(ع)، تمامی هزینه‌هایی که دشمن برای به زمین زدن دین به کار گرفته را از بین خواهد برد، یادآور شد: امروز زمان دفع جوان و نوجوان از دستگاه امام حسین(ع) نیست و لازم است که روح رحمت اهل بیت(ع) در مجالس اباعبدالله(ع) نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه مجلس روضه و هیئت قسمتی از حرم امام حسین(ع) است، افزود: خداوند به ما فرصتی داده تا در آستان حضرات معصومین خدمت کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان در جهت حفظ و تقویت عزت مجالس اهل بیت(ع) باشد و با هزینه کردن از آبروی خود، هر کسی که با حضورش می‌تواند به مجلس رونق بدهد را جذب کنیم.

حجت الاسلام قره‌باغی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی در مجالس اهل بیت(ع) از علما و روحانیون، گفت: باید با حضور روحانیون و علما، مباحث اصلی در مجالس اهل بیت(ع) طرح و اساس دین به جوانان رسانده شود، چرا که حق نداریم فرصت به وجود آمده در مجالس سیدالشهدا(ع) را بدون محتوا، تلف کنیم.

وی با بیان اینکه همه خادم حضرت هستیم و باید با اخلاق و ادب همه افراد جامعه را جذب اهل بیت(ع) کنیم، خاطر نشان کرد: ایام محرم آغازی برای شروع مراسمات می‌باشد و خوب است تا روضه‌های خانگی و هفتگی را در طول سال و هفته‌ای یک بار با محتواهای غنی و با هدف جذب حداکثری جوانان و نوجوانان رونق دهیم، که با انجام این کار نقشه‌های استکبار با شکست مواجه خواهد شد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha