سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
المصطفی

حوزه/ تجربیات نظام آموزشی عالی جامعةالمصطفی و خروجی ها با نگاه آسیب شناسانه نشان می دهد که باید برای اثربخشی و نقش آفرینی بیشتر طلاب، به مسئله مهارتی بیشتر از پیش توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان با حجت الاسلام والمسلمین ربانی، عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی و نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در دفتر نمایندگی برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ملکی گزارشی از جدیدترین اقدامات انجام گرفته در حوزه مهارتی ارائه داد و از حمایت و پشتیبانی رئیس جامعةالمصطفی، معاونان و رؤسای واحدها تقدیر نمود و الزام ده واحد مهارتی در مقطع کارشناسی، شش واحد در مقطع کارشناسی ارشد و چهار واحد در مقطع دکتری را از جدیدترین اقدامات در طرح تحول دانست و نیز توسعه دوره ها و نیازسنجی و اجرای طرح بومی سازی را از دیگر فعالیت های جدید برشمرد.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، اقدامات انجام شده را جامع دانست و به برخی مطالب اشاره کرد و اظهار داشت: تجربیات نظام آموزشی عالی جامعةالمصطفی و خروجی ها با نگاه آسیب شناسانه نشان می دهد که باید برای اثربخشی و نقش آفرینی بیشتر طلاب، به مسئله مهارتی بیشتر از پیش توجه کرد.
وی رویکرد جدید نهادهای علمی در جهان را نیز مهارتی ارزیابی کرد و توجه به نیاز مناطق مختلف را ضروری برشمرد و ضمن تأکید بر در نظر گرفتن واحدهای مهارتی در نظام آموزشی، بر استفاده از ظرفیت های موجود تأکید ورزید و اجرای بعضی از طرح های مطالعاتی را لازم دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، زمینه سازی های کارورزی را از دیگر لوازم فعالیت های مهارتی عنوان کرد و درادامه، بعضی دیگر از شاخص های دوره های مهارتی را بیان کرد و توکل، توسل، همت و پشتکار را از رموز موفقیت در این کار بزرگ دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha