دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عمرانی

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تشکیل محافل ادبی به دنبال ایجاد حلقه اتصال بین نویسندگان، شاعران و خالقان آثار ماندگار با نسل جدید کتابخوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در استان قم با تقدیر از محمدعلی رکنی، نویسنده با حضور امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سرهنگ عبدالرضایی، معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی قم، سرهنگ هادی بادینلو معاون فرهنگی هنری سپاه قم و جمعی از نویسندگان و فعالان فرهنگی استان در سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان قم در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن روز قلم و عید قربان گفت: مفتخریم که امروز دومین سالگرد تشکیل محافل ادبی نهاد کتابخانه های کشور را با برگزاری رویداد از تبار قلم گرامی می داریم.

وی افزود: محفل ادبی پروین اعتصامی در سال ۱۳۹۹ در استان قم برگزار شد و توانست نقشی بی بدیل در رونق فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان ایفا نماید.

عمرانی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی محافل ادبی استان قم گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی استان قم با گذر از رویکرد سنتی و معمول خود تبدیل به قطب فعالیت های فرهنگی در محیط پیرامونی خود شده اند و برگزاری بیش از ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی در سال گذشته و ۷۰۰ برنامه در سه ماهه اول امسال گوشه‌ای از این موفقیت و گواهی بر این مدعاست.

وی همچنین اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تشکیل محافل ادبی به دنبال ایجاد حلقه اتصال بین نویسندگان، شاعران و خالقان آثار ماندگار با نسل جدید کتابخوان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم خاطر نشان کرد: اگر تا دیروز صرفا آثار بزرگان زینت بخش کتابخانه های ما بود، امروز مفتخریم که آثار صاحبان قلم و اندیشه های ماندگار آنها زینت بخش کتابخانه‌های ما هستند و این اتفاق مهمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: جناب آقای رکنی نویسنده ای زبردست و تواناست که آثار و نوشته هایش هر مخاطبی را جذب خود می کند.

عمرانی اضافه کرد: از جمله معیار های ما برای این انتخاب، دارا بودن تعداد تالیفات اثرگذار، شناخته شده بودن و قابل اعتماد بودن در حوزه موضوعی و مورد استقبال بودن آثار نویسنده که همه این ویژگی ها آقای رکنی نمود داشته است.

وی تصریح کرد: همکاری و هم افزایی دستگاه های متولی امر فرهنگی در سطح کشور به صورت عام و در استان قم به صورت خاص، ضامن موفقیت و پیشرفت برنامه های فرهنگی خواهد بود.

عمرانی در پایان گفت: امروز خوشبختانه شاهد حضور فردی دغدغه مند در حوزه فرهنگ به عنوان سکان دار استان قم هستیم و می توانیم شاهد رشد چشمگیر فعالیت های فرهنگی و رسیدن استان قم به جایگاهی که برازنده آن است باشیم؛ چرا که فصل مشترک تمامی دستگاه های فرهنگی استان، اعتلای فرهنگ و قلب همه آنها ترویج کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha