شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حال و هوای حرم و زائران حرم مولا امیرالمومنین(ع) در ایام عید غدیر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) بر لزوم اهتمام نسبت به آشناکردن نسل جدید با اهمیت غدیر و ولایت تأکید کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک دهه ولایت ابراز داشت: از نگاه حضرات معصومین(ع)، عید غدیر، برترین عید امت است تا آن جا که امام رئوف حضرت رضا(ع) درباره عظمت این روز می فرمایند: "به خدا سوگند اگر مردم به فضیلت این روز شناخت صحیح و کامل داشتند، فرشتگان روزی ۱۰ مرتبه با آنان دست می‌دادند. "

وی افزود: امام صادق (ع) نیز در همین زمینه می فرمایند: "عید غدیر، بزرگترین عید خدا است، خدای متعال، هیچ پیامبری را مبعوث نکرده مگر آنکه این روز را عید قرار داده و احترام آن را نگه داشته است. نام این روز در آسمان «عهد معهود» و در زمین «روز پیمان گرفته شده و جمع مشهود» است. "

وی همچنین گفت: بزرگان شیعه همچون شیخ صدوق، شیخ مفید و شیخ طوسی هر سه نفر با سند از امام صادق (ع) نقل کرده‌اند که ایشان فرمود: عمل نیک و عبادت در روز غدیر برابر با عبادت هشتاد ماه است و این همه تأکید، گواه آن است که بزرگداشت چنین عیدی چقدر دارای اهمیت و ضرورت است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اعمالی که در رابطه با این روز عزیز در احادیث مختلف آمده نیز همگی به این خاطر است که ما متوجه اهمیت و فضیلت استثنایی روز عید غدیرخم شویم و مهم هم این است که با هنرمندی و با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه ای، اهمیت این روز را برای آحاد مردم به خصوص نسل جوان به درستی تبیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha