دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بی گمان برگزاری جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» می‌تواند زمینه‌ای برای وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی در کشور و حتی در بیرون از مرزها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» که در شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خصلت های مردم کردستان علاقه وافر آنها به هنر و موسیقی است، از همین رو ساز «دف»که یکی از سازهای عرفانی است بسیار مورد توجه ویژه مردم با فرهنگ استان کردستان می باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۱۰ جشنواره «دف نوازی» در استان کردستان برگزار شده است که در این جشنواره مهمانان داخلی و خارجی بسیاری حضور داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: بی گمان برگزاری چنین جشنواره بزرگ و با کیفیتی می تواند زمینه ای برای وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی در داخل و حتی در بیرون از مرزهای کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان هنرمندان بسیاری در حوزه ادبیات، شعر، موسیقی، معماری و... داشته است که این جزو سرمایه های معنوی استان محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: مردم کردستان همواره به صفاتی همانند تدین، روحیه شهادت طلبی، فرهنگ و... آراسته بوده و هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha