پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/ هدف اسلام این است که زنان با حفظ حیا و داشتن چادر و حجاب از گزندها محفوظ بمانند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند و در حقیقت فلسفه حجاب صیانت از حریم زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مدرسه علمیه الزهرا ( س) خوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و معنوی حجاب، اظهار داشت: آرامش فردی و استحکام زندگی در سایه حجاب ممکن است و امروز دشمن برای از بین بردن فرهنگ اسلام و نفوذ به کشور حجاب را نشانه گرفته است.

وی با بیان این که خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم وظیفه مومنین را نسبت به حجاب معین کرده است، گفت: فلسفه حجاب در آیات۵۳ و ۵۹ سوره احزاب، ۶۰ سوره نور به زیبایی بیان شده است؛ عفت و حجاب و رعایت حریم بین زن و مرد به نفع جامعه است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: هدف اسلام این است که زنان با حفظ حیا و داشتن چادر و حجاب از گزند ناپاکان محفوظ بمانند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند؛ در حقیقت فلسفه حجاب صیانت از حریم زنان است و پروردگار عالم دوست دارد بانوان با عفت در جامعه شناخته شوند.

وی با تصریح بر این که دین با وضع حجاب می خواهد ارزش، عزت، اعتبار، آبرو و احترام زنان در جامعه حفظ شود، ادامه داد: محدوده حجاب زن و مرد و حقوق و وظایف هر دو در جامعه متفاوت است.

محمدلو اضافه کرد: همان گونه که عقل به حفظ طلا و مروارید و هرچیز گرانبهاء دستور می دهد تا از دست دزدها در امان بماند، اسلام هم زن را موجودی ارزشمند می داند و می خواهد با حجاب او را در جامعه حفظ کند. در روایات از زن به عنوان ریحانه که دارای روحیه لطیف می باشد، یاد شده است.

وی عنوان کرد: اسلام با ملزم کردن زنان به حفظ حجاب، امنیت جسمی و روحی آن ها در اجتماع را تضمین می کند و علاوه بر آن حجاب را واجب کرده تا رغبت جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده بیشتر و کانون خانواده مستحکم تر گردد. بنا به فرمایش شهید مطهری، ازدواج در اسلام به معنای رسیدن به آزادی و خروج از محدودیت است. اما در جوامع غربی اسارت و آغاز محدودیت می باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر فلسفه حجاب در اسلام برای جوانان درست تبیین شود گرایش به حجاب در آن ها بیشتر می شود و تبلیغات فریبنده دشمنان کارگر نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha