جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاحیه عهدواره منطقه ای قیام

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز لازم است که فعالان فرهنگی کارهایی که بر روی زمین مانده را از زمین بردارند و کارهایی که کسی به فکر انجام آن نیست را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه عهدواره منطقه‌ای قیام با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) قبل از انقلاب در دروس اخلاق خود بارها بر توجه به آیه ۴۶ سوره سبأ تاکید داشتند، اظهار داشت: اگر کسی حرف پیامبر(ص) را باور دارد، باید معتقد باشد که قرآن کاشف حقایق هستی است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی اعتباراتی مثل قوانین بشری نیست و قرآن کاشف واقعیت‌های هستی است، گفت: بشر اگر واقعیت عالم را به درستی نفهمد، سرگرم توهمات خواهد شد، مشکلی که امروز بشر به آن دچار شده است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اگر انسان اهل حرکت به سمت توهمات باشد، هم خودش و هم جامعه را به بازی خواهد گرفت، مطرح کرد: برای دستیابی به این مقام، سفارش خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص)، به مومنان یک جمله و آن هم قیام لله است.

وی با اشاره به اینکه تمام اصول و فروع دین در "قیام لله" خلاصه می‌شود، یادآور شد: اگر کسی بخواهد در جامعه تاثیر گذار باشد، لازمه آن این است که اول خودش قیام کند.

نماینده ولی فقیه در همدان، افزود: برخی از عرفا، قیام لله را به بیدار شدن تعبیر کرده‌اند و لذا اگر امروز می‌خواهیم وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی شویم، باید قیام کنیم و یا به تعبیری بیدار شویم.

وی از الزامات بیدار شدن را شناخت حجاب‌هایی عنوان کرد که در مسیر کار فرهنگی وجود دارد و گفت: اگر ماهیت انقلاب اسلامی را به درستی نشناسیم و در حجاب‌ها گرفتار شویم، ممکن است کار خوبی در ادامه انجام دهیم، اما قیام لله انجام نداده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه زمان ورود در این عرصه این سوال را از خود بپرسیم که اگر ما نباشیم، چه خلاء فرهنگی ایجاد خواهد شد، مطرح کرد: امروز لازم است که فعالان فرهنگی بارهایی که بر روی زمین مانده را از زمین بردارند و کارهایی که کسی به فکر انجام آن نیست را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه به فکر آن نباشید که آیا دیگران همراهی می‌کنند یا خیر، اظهار داشت: زمانی که در مسیر حق حرکت می‌کنید، اگر تمام دنیا هم در مقابل شما ایستادند نباید نگران شوید و بدانید که به تنهایی هم می‌شود قیام کرد و مسیر جامعه را تغییر داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha