جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب فیروزآباد

حجت الاسلام والمسلمین بشارت گفت: در روز اول کاری خود، تابلوی «ورود بی حجاب و بدحجاب ممنوع» را از دفتر امام جمعه برداشتم و ما در این دفتر، پذیرای همه بوده و به مشکلات تمام مردم رسیدگی می کنیم و پس از شنیدن صحبت ها و انجام کار، توصیه های اخلاقی برای آنان داریم و نکات شرعی را گوشزد می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بشارت در جلسه طلاب و فضلای فیروزآبادی مقیم قم که در ساختمان طلاب و فضلای استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام عید غدیر، اظهار داشت: امام رضا علیه السلام در روایتی فرمودند: «إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ زُفَّتْ أَرْبَعَةُ أَیَّامٍ إِلَی اللَّهِ کَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَی خِدْرِهَا قِیلَ مَا هَذِهِ الْأَیَّامُ قَالَ یَوْمُ الْأَضْحَی وَ یَوْمُ الْفِطْرِ وَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ وَ إِنَّ یَوْمَ الْغَدِیرِ بَیْنَ الْأَضْحَی وَ الْفِطْرِ وَ الْجُمُعَةِ کَالْقَمَرِ بَیْنَ الْکَوَاکِبِ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی نَجَا فِیهِ إِبْرَاهِیمُ الْخَلِیلُ مِنَ النَّارِ فَصَامَهُ شُکْراً لِلَّهِ / هنگامی که روز قیامت برپا شود، چهار روز را زینت می‎دهند همانطور که عروس را برای حجله آرایش می‎کنند، گفته شد: این چهار روز کدام ایام هستند؟ روز عید قربان، روز فطر، روز جمعه و روز غدیر، اما روز غدیر در بین قربان و فطر و روز جمعه مانند ماه در بین ستارگان است و آن همان روزیست که ابراهیم (ع) از آتش نجات پیدا کرد و برای شکرگزاری آن روز را روزه گرفت».

وی در ادامه به داستانی از أمیرالمؤمنین علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: در روایتی اینگونه آمده است: «جَاءَ رَجُلٌ إِلَی أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ یَا أَمِیرَ اَلْمُؤْمِنِینَ أَوْصِنِی بِوَجْهٍ مِنْ وُجُوهِ اَلْبِرِّ أَنْجُو بِهِ قَالَ أَمِیرُ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ أَیُّهَا اَلسَّائِلُ اِسْتَمِعْ ثُمَّ اِسْتَفْهِمْ ثُمَّ اِسْتَیْقِنْ ثُمَّ اِسْتَعْمِلْ/ مردی نزد امیر المؤمنین(علیه السّلام) آمد و گفت: ای امیرالمؤمنین(علیه السّلام)! به من سفارشی کن در بارۀ یک راه خیری که بدان نجات یابم. امیر المؤمنین(علیه السّلام) فرمود: ای سائل! «خوب گوش کن» و سپس «بفهم» و سپس «یقین کن» و سپس «به کار بند».

امام جمعه فیروزآباد یادآور شد: مطابق با این فرمایش حضرت امیر علیه السلام، یکی از کارهایی که در شهرستان فیروزآباد انجام می دهیم، شنیدن حرف مردم است و گاهی این سخنان به سمت سخنان تند هم می رود؛ اما وظیفه ما شنیدن است و در حد توان هم به حل مشکلات بازگوشده می پردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین بشارت در ادامه به یکی از وظایف طلاب و فضلا اشاره کرد و گفت: امروز زمینه های مناسبی برای هجرت طلاب به شهرستان ها وجود دارد و باید مطابق با آیه ۱۲۲ سوره توبه که به آیه نفر معروف است، این آیه را شنیده و به «استمع» که در روایت أمیرالمومنین (ع) بیان شده، جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه‌ای که تابلوی «ورود بدحجاب به دفتر امام جمعه ممنوع» را برداشت

وی ابراز داشت: امروز برخی از روستاهای شهرستان دارای خانه عالم بوده و درخواست روحانی دارند که نیازمند همت و هجرت طلاب و فضلاست.

امام جمعه فیروزآباد خاطرنشان ساخت: نه تنها زمینه هجرت به شهرستان فراهم است، بلکه در برخی از شهرستان ها نیز نیازمند امام جمعه هستیم؛ امروز هجرت طلاب از قم به شهرستان ها می تواند از مشکلات موجود فرهنگی در کشور بکاهد و وضعیت فعلی بهبود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین بشارت بیان داشت: در حال حاضر، آرامش، اتحاد و وحدت بین حوزه مردم و مسئولین در شهرستان فیروزآباد برقرار است و نشست های مختلفی را با اقشار گوناگون داشته ایم.

وی اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فیروزآباد فعال است و حداقل امر به معروف، تذکر لسانی است که متأسفانه در جامعه کم رنگ شده و باید پررنگ شود.

امام جمعه فیروزآباد ابراز داشت: سرکشی از وضعیت عفاف و حجاب در اداره جات شهرستان در دستور کار ماست و خوشبختانه در سرکشی بدون اطلاع قبلی که از دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان داشتیم، شاهد وضعیت بسیار مناسب عفاف و حجاب بانوان کارمند در این دو اداره بوده ایم که در خطبه های نمازجمعه نیز از مسئولان این دو اداره تقدیر و تشکر شد.

حجت الاسلام والمسلمین بشارت خاطرنشان ساخت: در روز اول کاری خود، تابلوی «ورود بی حجاب و بدحجاب ممنوع» را از دفتر امام جمعه برداشتم و ما در این دفتر، پذیرای همه بوده و به مشکلات تمام مردم رسیدگی می کنیم و پس از شنیدن صحبت ها و انجام کار، توصیه های اخلاقی برای آنان داریم و نکات شرعی را گوشزد می کنیم.

امام جمعه فیروزآباد در پایان گفت: آمادگی دریافت انتقادات، نظرات، پیشنهادات، طرح ها و برنامه های شما عزیزان را داریم تا ان شاءالله بتوانیم از این نظرات بهره مند شویم.

امام جمعه‌ای که تابلوی «ورود بدحجاب به دفتر امام جمعه ممنوع» را برداشت

همچنین در ابتدای این جلسه، برخی از طلاب و فضلا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله آن: «تقویت امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان»، «ساخت خانه های عالم در روستاها»، «تقویت تبلیغ در سطح شهرستان و توسعه زیرساخت های ترویج دین»، «فعالیت تشکیلاتی دفتر امام جمعه»، «تقویت فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان»، «تقویت تبلیغات محیطی در سطح شهرستان در مناسبت های مذهبی» و ... بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    21 8
    آفرین به بشارتی
    • انسان IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      13 8
      تورا خدا مردم نان در سفره ندارند کجا نشسته کاخ مرمر آیا علی ع این چنین حاکمی بوده
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      5 1
      اگه مردم نان در سفره ندارن چجوری نت دارن؟
  • نیما IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    22 6
    ساختمان و امکانات حوزه طلاب فارس خودش یه قصر هست اش بعد ایشان چه جوری درد مردم رو میفهمند
    • اصغر CA ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      6 0
      خوب شما تازه به این موضوع توجه کردید؟
    • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      5 1
      من نمیدونستم دانشگاه ها همه جا تو خرابه های جنگ جهانیه
    • فؤاد IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      10 2
      کجاش مثل قصره ، چرا حرف بی وجه می‌زنی
  • برباد رفته IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 7
    اینها درد مردم را. میفهمند چه در کاخ باشند چه در کوخ میفهمند
  • محمدشقاقی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    13 6
    حرف زدن خیلی آسانه،ولی عمل کردن،مثلأ حاج رئیسی قبل ازانتخابات چقدربه روحانی تاخت وانتقادکرد،خودش انتخاب شدهیچیک ازوعده هایش عمل نکردهیچ بدترین بلاراسرمردم آورد، بااین گرانیها،بازنشستگان ضعیف هم 38درصد بایدپرداخت میکرد،عملی نساخت،
    • انصاف IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      7 12
      بی انصافی تا این حد ؟!!! آقای رئیسی مدام با مردم در استانهای مختلف دیدار نداره؟ وضعیت کنترل کرونا توی ایران با کشورهای مدعی غربی قابل مقایسه است؟ ...
  • مهتاب UA ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 3
    حتی یک نفرشون نرمال نیست
    • اعظم IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      سرتو کمتر بکن تو برف
  • منصور IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 0
    درود بر این امام جمعه
  • حسین IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 1
    عشقی 😄
  • بازنشسته IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 1
    آب تو دلشون تکون نخوره
  • Asali IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 7
    آیا منظور شما از این مزخرفات که در اینترنت ارائه می کنید.دشمنی با حکم قرآن در مورد عفاف و حجاب است( بلعم باعورا هم آخوند بود.که فحشا و منکرات را تجویز کرد آیا او هم کارش به نظر شما درست است که در مقابل حکم خدا ایستاد)
  • موسوی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 2
    چ عجیب
  • یا حق IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    9 1
    کار ایشان یه کار معمولی بوده، بگردید ببینید کدام آدم نادانی چنین تابلویی در ورودی دفتر نماینده ولی فقیه نصب کرده‌اند. همین خط کشی های من درآوردی باعث دین گریزی عده ای شده
    • دانایی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 2
      توهین نکنید، نهی از منکر عین دانایی است. بر عکس توجیه عصیان گناهکار، دوستی نیست. واقعیت چنان دلسوزی هایی، بزه های مباشرتی عاصی و تسبیبی وی است که ...
  • حمید IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 2
    آدم کار ودرست تو هر لباسی درست است اگر چند تا مثل تو فکر میکردن خوب بود 0 اینها که داد بی حجابی میزد تمام زمان شاه را دیدید ن ومی اند جلو هر چه گرفته شود بدتر است
    • حکم عام! IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      4 0
      پس بفرمایید، مجازات قانل، دزد و ... تعطیل شود...
  • رستگار IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 2
    خدا کنه خانم های بد پوشش سر عقل بیان وخدا کنه مسؤلان هم تا زندگی خصوصی مردم سرک نکشند بیشتر به فکر برطرف کردن مشکلات اقتصادی باشند
    • ؟! IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      3 0
      عدم رعایت حجاب در اجتماعی، حریم خصوصی است؟!
  • سید IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 4
    اینجا خونه امام جمعه است یا دفتر کار در هر صورت ایراد داره ،مبل های آن چنانی،امام جمعه محترم حرف بسه،عمل فرمایید
  • شهروند IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    از روحانیون انتظار است که انسانها و جامعه را راهنمایی ، در صورت لزوم تغییر دهند و انسانها و جامعه را به کمال برسند در همین راستا باید خود اجتهاد کنند و مسیر درست زندگی را تنیین کنند لیکن سوابق نشان می دهد که در مقاطع ای و در خیلی از موضوعات مردم اجتهاد کردند و مسیر را برای سعادت و آرامش خودشون انتخاب کرده اند اما با سد روحانیون مواجه شده اند و بین مردم و روحانیون اختلاف نظر اتفاق افتاده است لیکن سوابق نشان می دهد در نهایت این روحانیون بودند که نظرات خود را برای همراهی با مردم تعدیل کرده اند و حتی همان مسیری که مردم انتخاب کرده بودند ، روحانیون دنباله رو مردم شدند . این موضوع نشان می دهد که گاهی اجتهاد مردم از اجتهاد روحانیون مفیدتر بوده و مخالفت روحانیون با مردم نیز بی فایده و بیجا بوده است و لذا این روحانی با درک واقعیت اجتماعی که اگر انعطاف و تساهل و تسامع نباشد خودشون تنها خواهند ماند زیرا مردم مسیر خود را از مسیر اینها جدا می کنند و برای ساختن جامعه مورد دلخواه و مطلوب جامعه بشری منتظر کسی نخواهد ماند .
    • اشتباه ممنوع IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      ای بابا چی فکر کردی؟ امام جمعه بی حجابی رو تجویز نکرده، بلکه گستره چیزهایی که نباید در مجالس باشه رو واقعی کرده. توی جلساتمون نباید گناه باشه، چه بدحجابی و بی حجابی و چه عیبت و تهمت و چه ... . کسی که با نظر ناشرعی فتوا بده آینده خیلی بدی داره.
  • ج IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 5
    کارخوبی کردین ولی حجاب امرالهی باید رعایت بشه کسی که رعایت نکته جاش هرجای نیست
    • ناشناس IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      3 0
      سند و مبنای حرفت چیه ؟ چرا یاد گرفتیم فقط دهان باز کنیم؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 0
    با سلام و احترام بر این امام جمعه عزیز و بزرگوار وفقه الله تعالى بهذه الطريقة الصالحة و زاد من امثاله ،ضمن تشکر از ایشان عرض میکنم ، خوش اندیشی امام با صفائی __یقیناََ دشمن جهل و جفائی __ بیاموزند نیکان باید از تو ___ره رفتار نیکوی خود از نو __
  • گلی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 4
    دمت گرم...
  • ایرانی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 5
    شمارا بخدا در همان حوزه بمانید هجرت هم می خواهید بکنید بروید نجف. یک چیزی برای آخرت خودتان اندوخته کنید اگر ممکن است طلاب به فنی حرفه ای هنرستان کشاورزی یا جاده‌هایی که علم برای تولید خدمت یاد میدهند به عنوان طلبه بفرستید وگرنه این ملت فرهنگی نیاز به فرهنگ عرب ندارد
    • عصبیت IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 0
      جناب! فرهنگ این ملت حجب و حیا بوده است، الآن چگونه است؟ کجا پمپاژ بی حیایی میشه؟ دینی که طلبه ها دارند، عصبیت جاهلی و قومیت پرستی رو منفور می دونه و اگر ذره ای آن عصبیت در دل کسی باشد، با اعراب جاهلی محشور می شود. دین اسلام و منادیانش احیای حیایند که حیات بشریت بدان وابسته است.
    • بدرالدین IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 0
      فرهنگ غرب چطوره ؟؟؟اول فکر کن . بعدفکر کن سوم فکر کن بعدحر ف بزن. . ان خدایی گه انسام را آفرید مصلحت این بشر دوپایی مثل تورا تشخیص داد احکامی گذاشت تا به کمال بر سی. نمیخواهی به کمال برسی راه شیطانی باز است . همان شیطانی که قسم خورده دست از سر انسان برنمی دارد تا اورا بیچاره وبدبخت کند.
  • مری IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 0
    دمش گرم
  • امام خمینی(ره) IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.
  • حسن IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    درود بر چنین امام جمعه ای باید بقیه امام جمعه ها هم چنین باشن نه مثل ....
    • خیال نه IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      خیالاتی نشویم. حتی اگر اجتماع دو نفری داشتیم، و یکی شیطون گولش زد خواست گناه بکنه و با تذکر دیگری متنبه نشد، دیگری وظیفه داره جلسه گناه رو ترک کنه.
  • تابلوی همگانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    محضر مومنان یک تابلو عمومی دارد، کسی حق هیچ معصیتی ندارد، عدم رعایت حد واجب پوشش اسلامی، معصیت است.
  • ایرانی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 5
    امام جمعه را چه به کار مردم؟
  • حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    خدا به فریاد ملت ایران برسه.
  • دانا IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 1
    یعنی بدحجاب اگر دلش نخواست ، لااقل نباید در ظاهر از گناه بپرهیزد؟ امام جمعه ی محترم! بفرمایید بد حجابی گناه هست یا نه؟
  • حسین IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 3
    تو فعلا خودت به قرآن آیه ی ۵۹ سوره احزاب که میگه به زنان مومنه بگو چادر بپوشن، و باید امر به معروف کنی، عمل کن،اگه اطلاعات داشتی این برگه رو نمیگرفتی ،شما فعلا دنبال عمل خودت باش بشارت
  • سیدمحمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 1
    دستوربدون چون وچرای الهی یعنی نهی از منکر رابا خودشیرینی نبایدپایمال کرد حالامیخوادطرف امام جمعه باشه یاامام شنبه
  • فریدون حیدری NL ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 4
    تمام مشکلت مردم را حل کردن فقط حجاب مانده آقایان حجاب هر کسی بخودش مربوطه
    • وظیفه IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 2
      نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، بدحجابی منکر و حرام است.
  • صادق IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 6
    هدف سرگرم کردن مردم با حجاب و سرود فرمانده است تا گرانی یادمان برود . ولی وقتی مغازه میری و نمی تونی چیزی بخری دوباره یادت میاد
  • صادق IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    در چه حد از رشد فکری هستیم که با برداشتن یک تابلو این همه ذوق میکنیم . انگار ایشون وضعیت بیکاری . ازدواج جوانان . بازنشستگان . ارزش پول ملی و صدها مورد دیگر این مملکتو حل کردن و ما چقدر حالمون خوب شده .
  • فهیم IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 2
    یک نفر پیدا شد بفهمد حجاب اجباری نیست.ملت گرسنه اند سفره ها خالی است
    • فقر آور IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 0
      گناه فقر آوره. بدحجابی گناهی مضر برای خود وی و دیگران است.
    • آلودگی اجتماعی قدغن IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 0
      ایجاد یا تشدید آلودگی در جامعه، برای هیچ کسی مجاز نیست. حق نداریم از اختیارمان در راه اضرار به مردم بخصوص جوانان سوء استفاده کنیم. عفاف حق جوانان است.
  • رضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 1
    احسنت اقای بشارتی از خدا میخواهم در زندگی موفق و سربلند باشید
  • ملامت پذیری ممنوع IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    در راه ايمان و شكستن سنّت‌ها و عادات جاهلى نبايد از سرزنش‌ها و هوچى‌گرى‌ها و تبليغات سوء دشمن ترسى داشت و تسليم جوّ و محيط شد. «لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ». بدحجابی از سنن جاهلی است، که در جاهلیت مدرن، پر رنگ تر مورد بهره برداری دشمنان قرار گرفته است.
  • سراسر ضرر IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    مماشات در برابر متجاهر به فسق، به ضرر مماشی، مماشات شونده، و جامعه است. بدحجاب و بی حجاب متجاهر به فسق است.
  • داریوش IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 2
    آخ جون مشکلات کشور کلا برطرف شد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 1
    با سلام و احترام بر جنابعالی ، ایرانی عزیز ، قربان شما بشوم ، خوب است بکوشیم سخنانمان طوری نباشد که نشان دهنده ی بی خبری کا ملمان از دین باشد ، آن هم دین جامع و کامل اسلام که می فرماید کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته . آیا خردمندانه نیست که پیش ازلب گشودن به سخن کمی بیندیشیم که با چه کسی میخواهیم سخن بگوئیم و چه می خواهیم بگوئیم ؟ آیا گفتن بر خی سخنان به صاحبان عقل و علم و دانائی ، کسانی که کارشان ارشاد و هدایت همگان بسوی رستگاری در دنیا و آخرت است ، زیره بکار بردن نست ، ایرانیان یعنی اجداد بزرگوارما از آنجا که بسیار فهیم و با هوش بودند اسلام را از صمیم دل پذیرفتند ، کاش قدری قر آن بخوانیم تا بدانیم که ادع الی سبیل ربک بالحکمة و الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن یعنی چه ؟ که اگر چنین کنیم هر گز بخود اجازه نخواهیم داد به استاد زبر دست ، الفباء زندگی بیاموزیم . درست مثل کودک دبستانی که خواسته باشد به ریاضیدان بزرگی بیاموزد که 2ضربدر 3 برابر با شش است . پس بکوشیم ابتداء کمی با دین خود آشنائی پیدا کنیم ، سپس اگر حرفی برای گفتن داشتیم لب به سخن بگشائیم .تا دور از جان شما ، بما گفته نشود ، ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست __عرض خود می بری و زحمت ما میداری . آیا سخنی زیباتر و متین تر از این می توان یافت که قر آن کریم می فرماید :فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ =پس ( ای پیامبر)بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان . عزیزم خیلی از جنابعالی پوزش می خواهم که نا چار شدم این مقدار را از روی خیر خواهی بخدمت با سعادتتان عرض کنم ، چون از فرمایشتان کاملاََ معلوم است که کمترین انسی با قر آن کریم ندارید ، لذا اینگونه سخنان که می فرمائید فقط ممکن است نزد کسانی که از دین هیچ اطلاعی ندارند خریدار داشته باشد . پس چرا خود را بیهوده خسته کنیم و نتیجه ای هم نگیریم ؟ ان شا ءالله موفق ومؤید باشید . با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    متحجر
    • میرزا IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      امردم ایران خداپرست وباعدالت وبرابری زن ومرددرکمالصلح باتمام دنیاروابط ودلخوش ازحکومت وزندگی بودنودخترهارازنده به گور نمیکردن فرستاده پیامبر نزدشاه ایران وجواب گرفت وبه عرص مبارک حضرت رسانید که خسروپرویز گفت مایگانه پرست وباعدالت درکشور‌وزن نخست وزیر ودرزا دارزن ومناصب دیگربهزن هادادیم.واین دین برای شما دختران رازنده به گورمیکنید وهرجانوری رامیخورید وآب های مانده درگودالهارامیخوریدآمده..کهپیامبراعظم هم پذیرفت وگفت درست است مردم به خواست خودمسلمان نشدن تاریخ رابخوان زمان حمله اعراب به ایران وخیلی فکرکن نه باتعصب باعقل ودلیل.ازحقیت خیلی دوریم
    • پاسخ به میرزا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      اگر ایرانیان نمی خواستند ایمان بیاورند، با آن همه سپاهیان نمی توانستند در برابر مسلمانان مقاومت کنند؟ مردم خودشان از حاکمیت پادشاهی که حتی حق سواد برای مردم قائل نبود، منزجر بودند. اون مساله زنده به گور کردن دختران، مال جاهلیت بود، جاهلیت ایران هم خیلی مسایل داشت. حالا مدرک این که خسرو پرویز چنین چیزی به سفیر پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده باشد، کجاست؟ اگر عدالت و ... بود، چرا به اندک زمانی دست از جنگ با مسلمانان کشیدند؟ اصلا شما اطلاع داری که اسلام خیلی از جاهای دیگه توسط ایرانیان حتی تجارشون بوده؟ از عمق اعتقادای ایرانیان به اسلام خبر نداری و همین طوری ...
  • ایرانی ولایتمدار IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 2
    مرحبا! اسلام یعنی دین اعتدال. مسلمان مومن یعنی آدم معتدلی چون شما. من دوستدار اسلام اعتدال هستم.
    • عقب گرد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 0
      کوتاه آمدن در برابر گناه اعتدال است؟
  • امیر IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 0
    همه که بهشت نمیرن حتی اگه لباس پیغمبرداشته باشندحتی اگه امام جمعه باشندحتی اگه شاه یارئیس جمهورباشندحجاب اصل است ومسلمان بدون حجاب مثل گردوبدون مغزاست
    • ایرانی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      بیشتر شبیه گردو بدون پوست است
  • ناشناس IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 0
    جناب امام جمعه نباید تابلو رابرمیداشتی بایدبه هرجایی تابلو ورود بیجاب ممنوع رانصب کنند تاجایی برای ارامش بی حجابها نمونه و بخودبیایندوبدونندبی بندباری تواین مملکت جایی نداره چرا بعضیهاتون اینقدرشل کن صفت کن میکنید کشورقانون داره هرنفربراخودش یه جوررای میده بزارید باجلو گیری ازبیحجابی حداقل این یه کارو برسرانجام برسانند
    • ناشناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      بیا پایین بابا سرمون درد گرفت کشور مال بابات نیست که میخوای آرامش مردم رو بگیری
    • گمنام IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      لخت ک نمیگرده روسریشم کلا برنداشته ب زور گ نمیشه
    • ؟ IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      در حال اصرار بر گناه، یعنی توهین به مخاطبان.
  • بنده خدا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    وای شاخ غولو شکسته
  • رضا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    آخه بی شعور مگه مبلی که توتصویرهست قیمتش چقدرمیشه که میگی مبل آنچنانی .انتظاردارید حصیر بندازن بشینن.
    • فاخر IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      3 0
      به به! چه ادبیات فاخری!
  • صادق IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 1
    درود بر راه و روش مولا علی مسلمان باید این باشد نماینده پیامبر باید انسانیت را در بر خوردش الگو کند
    • گناه غیر انسانی است IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      3 0
      انسانیت یعنی بی تفاوتی در برابر گناه؟! البته ایشان تابلو رو برداشته چون دفتر امام جمعه و به طور کلی محافل دینی و همچنین ملا عام، ارتکاب هر گناهی ممنوع است. و بدحجابی تنها نیست.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 0
    «عقب گرد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴0 0 کوتاه آمدن در برابر گناه اعتدال است؟» با سلام و احترام بر جنابعالی ، عقب گرد جان عزیزم ، قرار دادن هر چیز در سر جای خودش رعایت کردن اعتدال است ، پس دانستن راه درست هدایت کردن و ارشاد دیگران و رفتار درست و انسانی کردن با بد حجاب و جذب کردن او به دین و علاقمند ساختنش به اسلام و انسانیت ، عمل به اعتدال است که این امام جمعه ی بزرگوار خیلی بهتر از بنده و امثال بنده میداند و به آن عمل می کند عزیزم . ان شاءالله موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
    • حد اقل IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      ارشاد هنگام اصرار عاصی؟! اگر فرد واقعا هدایت پذیر باشد، حد اقل هنگام حضور در چنین اماکنی می بایست در حال معصیت نباشد حتی شده به احترام چنین جاهایی.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 0
    «عقب گرد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴0 0 کوتاه آمدن در برابر گناه اعتدال است؟» با سلام و احترام بر جنابعالی ، عقب گرد جان عزیزم ، قرار دادن هر چیز در سر جای خودش رعایت کردن اعتدال است ، پس دانستن راه درست هدایت کردن و ارشاد دیگران و رفتار درست و انسانی کردن با بد حجاب و جذب کردن او به دین و علاقمند ساختنش به اسلام و انسانیت ، عمل به اعتدال است که این امام جمعه ی بزرگوار خیلی بهتر از بنده و امثال بنده میداند و به آن عمل می کند عزیزم . ان شاءالله موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    19 0
    «عقب گرد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴0 0 کوتاه آمدن در برابر گناه اعتدال است؟» با سلام و احترام بر جنابعالی ، عقب گرد جان عزیزم ، قرار دادن هر چیز در سر جای خودش رعایت کردن اعتدال است ، پس دانستن راه درست هدایت کردن و ارشاد دیگران و رفتار درست و انسانی کردن با بد حجاب و جذب کردن او به دین و علاقمند ساختنش به اسلام و انسانیت ، عمل به اعتدال است که این امام جمعه ی بزرگوار خیلی بهتر از بنده و امثال بنده میداند و به آن عمل می کند عزیزم . ان شاءالله موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 0
    «عقب گرد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴0 0 کوتاه آمدن در برابر گناه اعتدال است؟» با سلام و احترام بر جنابعالی ، عقب گرد جان عزیزم ، قرار دادن هر چیز در سر جای خودش رعایت کردن اعتدال است ، پس دانستن راه درست هدایت کردن و ارشاد دیگران و رفتار درست و انسانی کردن با بد حجاب و جذب کردن او به دین و علاقمند ساختنش به اسلام و انسانیت ، عمل به اعتدال است که این امام جمعه ی بزرگوار خیلی بهتر از بنده و امثال بنده میداند و به آن عمل می کند عزیزم . ان شاءالله موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • Aa IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 3
    بالاخره یک نفر به حرف رهبر گوش کرد دفع حداقل و جذب حداکثری.
    • اصلاح IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      نهی از منکر یعنی دفع؟! مگر گناه جزو هویت گناهکار است؟! جذب یعنی اصلاح نه تثبیت وضع نابهنجار.
  • Hsa IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    شما با نشستن روی اون مبل نرم و راحت ، میتونی ساعت ها به گلایه ها و صحبت های مردم گوش بدهی و هیچ کاری هم نکنی،خدا قوت يا شیخ
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    تابلوباید باتذکر باشد نه با ممانعت ولی حجاب امر خداییه رسیدگی به امورخلائق از امر پسندیده می باشد
    • تابلو IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      اصلا دفتر امام جمعه خودش تابلوه یعنی نافرمانی ممنوع، حال هر معصیتی من جمله عصیان پوششی.
  • سید عرب IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 2
    عالی.همه میدونند زور را مردم نمی پسندند.شما وظیفه ارساد داری ولا غیر
    • لا إله إلا الله IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      اولا معیار پسند مردمه یا پسند خدا؟ ثانیا وقتی مردم هر کی یه چیزی ازت میخاد چکار می کنی؟
    • عبرت IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      سید از حجاب و عفاف زورت میاد؟! تلاش برای بهم ریختن ساز و کار توالد و تناسل که رویه ازدواجی است، چه منطقی داره؟ بد پوشش، تعادل غریزی دیگران رو تحت تاثیر قرار نمی ده؟ حق داره؟ غرب آزاد گذاشت چی شد؟ سیر شدند؟ رسانه های اونا خودشون چی میگن؟ چرا عبرت نمی گیریم؟
  • م IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    من یک خانم با حقوق 2700000تومن مستاجرم ٱقای امام جمعه لباسی که گرونه و مانتو شلواری که توان خرید نیست پولمون کفاف شکممون هم نمیده انوقت خانه هایی که کلی اجاره باید بدی و مشکلاتی که مردم دست و پنجه نرم میکنن شماها مشکلتون حجابه کدوم صفحه قرٱن باخوشونت گفته هرروزمون بدتر از هرروزمون پس اجباری چرا ٱخه پس فقرو ریشه کن کنید بعد پی این کارها برید الان سر پناه شما دارید ولی جوانی 18ساله ای که بخاطر کار اومده نمیتونه سر پناه جور کنه تو خیابون میخوابه این مشکلاتو حل کنید زنی که تا کمر تو زباله است اینو حل کنید پدرو مادری که توان جهیزیه خریدن ندارن و از خجالت داره ٱب میشه اینو ببینید خیلی مشکلات هست دزدیها اختلاص ها رو جلوشو بگیرید من که خجالت زده بچه هام هستم 😢
    • عام الناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      یعنی پول نداری باید حکم خدارا بی ارزش کنی؟ ‌ فکر نمی کنی وضعیت اقتصادی نتیجه عملکرد همه احاد انسانها است. یکی به اختلاس یکی به دزدی یکی به کلاهبرداری یکی به بی حجابی همه شمشیر علیه خدا گرفته ایم . انتظارداریم خدا مشکلاتمون رو رفع کنه.‌
    • مناعت IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      خانم شما فکر می کنید، طلبه هایی که کارمند جایی نیستند، و اکثرشون این گونه اند، ماهانه چقدر گیرشون میاد؟ اجاره نشین نیستند؟ فشار تحمل نمی کنند؟ آری نه تنها طلبه که فقیران دیگه هم شده لباس کهنه بپوشند می پوشند، اما تجاهر به نافرمانی خدا نمی کنند، بدحجابها لباسشون چه لباسی است، فقیرانه یا ...؟
  • محمد رضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 3
    کاش متحجرها در همین حد هم غیرت و انسانیت داشتند اینها اگر سواد دینی داشتند باید نهج البلاغه را از حفظ بودند و حداقل بر خلاف عدالت امیر المؤمنین عمل نمی کردند آفرین به امام جمعه فیروزآباد
    • تبدل معنی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      به به غیرت یعنی بی تفاوتی نسبت به ناموس! بدحجابها مگه اکثرشون مسلمون نیستند؟ خب احساس غیرت ما چطور باید باشه؟ انسانیت در رها کردن مبتلی به گناه در گناهشه؟ اصلا معنای تحجر می دونی چیه؟
    • سواد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      علمای گذشته همه نهج البلاغه حفظ بودند؟ ملاک سواد حفظ کلماته؟
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    احسن بر فهم این امام جمعه
  • داود IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 6
    بزرگ کردن موضوع حجاب یک عوامفریبی و به حاشیه بردن مشکلات نیست ، مگر معضل اول این مردم و کشور حجابه ، چرا آدرس غلط میدهید ، بروید با اختلاسگران که اکثرا هم از دین مداران و مشترعین بوده و هستند برخورد نمی کنید ، بخدا قسم مردم و جوانان از دین گریزانند و سعی می کنند نسبت به مسائل فرعی مثل حجاب جبهه مخالف بگیرن فقط بخاطر اینکه با دروغ و نیرنگ و سیاستی که فاتحه دین را خونده مخالفند ، تا این کشور از اینگونه مسائل فرعی و حاشیه ای جدا نشود نمی شود به مسائل مهمتر فکر کرد . تمام
    • ؟ IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      اولا باید نمره اول داشته باشه؟ ثانیا عرض اهم یا مال؟ کسی که با آبروی خودش و دیگران بازی می کند اهمیتی ندارد؟ گرایش به دین، با پشت پا زدن به حکم دین، چگونه قابل تصوره؟
  • غفاری IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    حضرت علی میفرمایید .ازهردری فقر وارد شود از دردیگر ایمان خارج میشود .سخنانی است که بچگی از روحانیون شنیده ام .چطور انتظار دارید دراین روزگار وانفسا که زن تازه عروس به خاطر گرفتاری مالی تن فروشی میکند ویا زنی که یه عمر با عفت زندگی کرده به خاطر گرانی ونبوددرامد درست حسابی عفت خودرا به فروش میگذارد.به خدا شما وضع اقتصاد مردم ایران را که افسوس زندگی مردم همین عراق را که ۸سال جوانهای مار کشت میخورند ویا عریستانی که ماهانه ۴۰۰دلار به هرنفر یارانه پرداخت میکند.سروسامان بدید هیچ احتیاج به هزینه زیادی که بابت گشت ارشاد وروبرگرداندن مردم از دین وحکومت شده خودمردم رعایت میکنند.به خدا نگهداشتن چیزی که داری مهمتر این است که چیزی دیگری بدست بیارید .شماها همت کنید مردم ایران که مسلمان هستن را با اقتصاد درسن وپرهیز حیله ودروغ نگهداریدتا هزینه زیادی بکنید تا کشورهای دیگر را با پول پاشی مسلمان کنید.به خدا بدانید کسانی که با پولپاشی مسلمان میشوند خدا گواه است اگر یکماه بهشون نرسه از همه چیز که هزینه کردین روی برمیگردانند.پس دریابید ملت فهیم ومسلمان ایران را که۱۴۰۰ ساله مسلمانند ودر همه سختیها دست برنداشتن .نگذارید بیشتر از این مردم از دین روی برگردانند.اگر همو غم شما دین هست وگرنه که هیچ....
    • افسوس! IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      افسوس زندگی مردم عراق؟! اینها که برق و گازشون از ایران براسون می ره، یه مدتی برق نرفت چه وضعی ... خیلی چیزای دیگه هم ...
    • عربستان IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      عربستان که تو کرایه کارگرای خارجیش مونده بود چطور ...؟! البته الآن داره نفت یمن رو غارت میکنه ... پول غارت ملت یمن یعنی وضعیت خوب؟!
    • پول پاشی؟!!! IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      ایران کجا پول پاشی کرده؟ هر چی تو گوشت خوندند باور می کنی؟ حزب الله نفت خواست پول داد خرید، این پول پاشیه؟
    • فقر معنوی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      اون فقری که باعث از بین رفتن ایمانه فقر معنویه نه مادی و گر نه اکثر مومنان از اقشار مرفه نبوده و نیستند.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    ترا خدا بدعت نگذارید همان سنت را بگذار کند از همه بهتر است اگر چیزی جدید می گوید بگوید دین نیست
    • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      درود
  • مهدی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    بچه ها خداوکیلی فکری بحال من کنید ازبیکاری کلافه ام تمام قسط کرایه خونه بدهکاری روهم انباشته شده کارگری روز مزد هم گیرم نمیاد دیکه خسته ام انقدر خسته ام که دلم ی خواب ابدی میخاد ..به هرجایی میروم پی کار یا کارگردارن یا کار ندارن یا خودشونم بیکارن زبس هم دنبال کار گشتم شدم گاو پیشونی سفید
    • ؟ IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      افغانستانی ها فقط آب می خورند؟ چطور کار گیر اونا میاد اما تو نه؟
  • محمد IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    از اینکه پذیرای همه هستید ممنون ، ولی باور بفرمایید دین نیازی به تبلیغ و ترویج و اعزام روحانی ندارد ، اعمال و رفتار مبلغان و دینداران واقعی خود مروج دین است و گرنه هر چه تلاش و هزینه و تبلیغ برای دین شود آب در هاون کوبیدن است!
    • تبلیغ IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      راستی خدا اشتباه نکرده که به پیامبرانش دستور تبلیغ و بیان داده!
  • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    اقای راشد حجاب واجب و قانون است درست و ما ملت ایران نبایپ قانون شکن باشیم قبول ولی در مقابل بای یک حکومت قانون مدار داشته باشیم وقتی خو دولت قانون شکن ودزد است چه انتظار از ملت گوسفند وحشی لطفا اگر جز این افراد دولت چپاول گر نیستی پشت تربون جمعه تذکر بده که‌دچلت دست از جیب مردم بر دارد وگرنه خودمان دستش را قطح می کنیم
  • ماموستا: ئاسوراکوردستانی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 4
    ایی درودبراون اندیشه وافکارت مردم باهمان تواضع شما قطعا حجبوحیامیکنن بخداممنون اون اخلاق انسانی وازادیگیتان است
    • دوستی واقعی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      یعنی ایشون از امام خمینی(ره)، رهبری سلمه الله تعالی و ... با اخلاق ترند؟ چطور با اون همه علما در طول تاریخ ... ما علاوه بر تشویق، نیازمند ترس هم هستیم، ترس از عذاب خدا و جهنم در قرآن کم است؟ مساله اینه که کسانی به گونه دوستی خاله خرسه میخان انذار، و بیان ترس از عقوبت الهی و نهی از منکر رو زشت و غیر انسانی وانمود کنند، اینها دوست نیستند، همان گونه که قرآن تنها دوستی واقعی و ماندگار رو دوستی بر پایه تقوا می داند و بس.
  • بهزاد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    اینهمه سمینار و جلسه و دورهمی بخدا قسم جز هزینه چیزی عاید مردم نمی‌کند ، شکم مردم را سیر کنید ، برای جوانان اشتغال ایجاد کنید ، برای مجردان شرایط ازدواج آسان فراهم کنید ، تفریحات سالم را در کشور رواج دهید، شادی و نشاط و انگیزه ایجاد کنید ، شرایط تحصیل ارزان برای جوانان مهیا کنید ، سرقت و ارتشا و اختلاس را از بین ببرید ، رانت و رابطه بازی و حق و ناحق را نابود کنید آنوقت ببینید مدینه فاضله بوجود می آید یا خیر !
    • حجت خدا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      افغانستانیها انسان نیستند؟ چگونه کار دارند؟ چگونه با وجود عدم امکان خرید خانه، کرایه خانه می دهند؟ چطوری ازدواج می کنند؟ ...
    • انعکاس IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      پاسخ به ایشان هنوز منعکس نشده است؟
  • اکبر IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    آن مبلی که تو تکیه زده ای حق کپر نشینان سیستان و کرمان ....است
    • مهدی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      ایشون یکی از ساده زیست ترین افرادیه که بنده تا حالا دیدم. این جلسه هم همه صندلی ها تقریبا همین شکل بود و همه روی مبل و صندلی بودند. در ضمن این مبل ها خیلی قدیمی و رنگ و رو رفته است خودتون برید ببینید.
  • مصطفی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    احسنت....یعنی .... دیوار نکشیدند. آفرین
  • منصوری IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    شماکه بدت نیومده ..... واقعاباورتون شده اینهابه راه میان واقعامتاسفیم که خودتون رابه اون راه میزنیداینهابه عمدپوشش بدوبدحجابی راترویج میکنندوخودرابه نمایش عموم میگذارندازاون روزمیترسیم که بجای اینکه شمابرانهااثربذاریداونهاشماراتحت تاثیرخودقراربدن ....اینهافاسدن وحکم خدارازیرپاگذاشتن نمیخوادشماازخدامهربانترشوید
  • منصوری IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 2
    بااین کارفکرکردی مردم به شمااحسنت وآفرین میگویندسخت دراشتباهیدزنان فاسدبدححاب وبی حجاب انگل جامعه هستن ودامن شیطان راگسترانندن مثل شیطان خودرابه هرشکل وشمایلی درکوچه وخیابان درنظرعموم درمیاورند بجای اینکه تابلوروبرداشتی به همه بگوتابلوبگذارند روزقیامت نزدیکه وشماوامثال شمابایدجوابگوباشید فسادتابه کجا؟!!!!
  • سید حسن زمانی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    خانه عالمش ما را کشته...
  • ناشناس IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام.اینایی که طلبه هستن باوجود اینکه وضعیت طلبه هارو می‌دونن قضاوت اشتباه می‌کنن چه برسه به غیرطلبه که داره نظرمیده...بعدم مبلی که نشستن قدیمی هست....خداخودش کمک همه بکنه بنظرم شغل براهمه هست که بتونه زندگیشوبچرخونه فقط اراده میخواد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    لطفاََ اصلاح بفرمائید:1__زیره بکار بردن «نیست» .2_ ادع الی سبیل ربک بالحکمة و «الموعظة» الحسنة ....»که در آنها ، سهواََ نیست را «نست » و «الموعظة» را ننوشته ام . متشکرم .
  • زع IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 3
    از همون برو انقلاب این کار باید انجام می‌شد آن وقت می دید اقبال به حجاب بیشتر میشد
    • ؟ IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      قبل از انقلاب تابلویی بود؟ وضع حجاب شهرها چطور بود؟ اگر با ترک امر به معروف و نهی از منکر همه علیه السلام می شدند، چه نیازی بود قرآن دستور بده؟
  • صالحی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 2
    خداراشکر الحمدلله خیلی عالی ازایشان کمال تشکر را دارم
  • 123 IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 1
    سلام ایشان از مردمی ترین و باتقواترین و دلسوزترین امام جمعه ای هست که دیدم در ضمن نه در قصر نشسته و نه مبل مبل سلطنتی و پادشاهی است مبلی حداقل دسته سوم که در این مکان گذاشته شده و...
  • حسین IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    البته اول حل مشکلات مردم بعداً امربه معروف در مرحله‌ی آخر اگر مردم ارگرانی هاوبدبختی ها ورشوه خواری های ....و اختلاس های .....نجات یافتند آنوقت نهی از منکر عزت زیاد
    • ؟ IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      این اول و آخر رو از کجا آوردی؟ دستور حجاب توی مدینه در حالی بود که طرف هیچی نداشت مهر زنش کنه و با هیچی البته ازدواج هم می کرد ... پاره ای فقط توی مسجد جا براشون ... با این وجود دستور الهی حجاب هیچ مخالفی نداشت.
  • شیخ اجل IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    این روزهانمی دونم چرااین همه به حجاب گیردادندفکرمی کنم دارن یه کارهایی می کنندکه فکرملت بدبخت رامنحرف کنندآقاجان اول شکم گرسنه هاراسیرکنیدبعدبهشون حجاب هم بدیدشکم واجب تره
    • ظواهر IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      چطور از اون ور مرز میان اینحا بدون تابعیت شکمشون رو سبر می کنند با کار اما ... این بی حجابها و بدحجابها همه گرسنه اند؟ از ریختشون معلومه!
    • ضد گیر IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      حجاب گیر نیست. ضد گیره.
  • قلی خان کویری IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    الناس علی دین ملوکهم . ناهنجاریهای بی ححابی بد حجابی عکس العمل و از روی لجاجت انتقام به فسادها دزدیها ظلمها تبعیض ها خلافهای رژیم است که در حق مردم روا میدارد فساد ظلم دزدی را با عدل و خدمت به مردم اصلاح کنید نیازی به تحکم زورگویی سختگیری بگیر ببند قلع قمع حبس اینها نیست خودبخود اتوماتیک معضل حجاب حل میشود امتحان کنید
    • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی ، عرض می کنم که معلوم نیست این سخن الناس علی دین ملوکهم از معصوم باشد ، زیرا اگر از معصوم بود پس چرا مردم نادان به پرودگار قادر متعال نیستند ؟ مگر خدای تعالی ملک الناس نیست ؟ پس چرا همه از او اطاعت نمی کنند ؟ مگر شاه خائن در ایران ملک مردم نبود ؟ پس چرا مردم غیور و متدین ایران زدند بر فرقش و با ذلت بیرونش کردند ؟ اگر بگوئیم بنا بر قاعده ی تغلیب چنین گفته می شود ، بنظر می رسد همان دونمونه که عرض شد در ردش کفایت می کند . با عرض پوزش و ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
    • معنی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      در الناس علی دین ملوکهم، لجاجت نیست، همکاری است. اول معنای سخن را بدانیم بعد ... .
    • چرا؟ IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      چرا در زمان طاغوت بیحجابی و بدپوششی رایج بود؟ اونجا هم لجاجت بود؟ طاغوت که خودش منشا بی حجابی بود، چرا لجاجت نکردند؟ بی حجابی و توهین و تهمت به نظام رو ترکیب کردید و اسم خودتون هم مردم گذاشتید!
  • اشنا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 2
    سختگیری زیاد باعث لجبازی جوانان می‌شود بازبان خوش ومدارا خيلی زودتر وبهتر به نتيجه می رسیم
    • نیاز IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      بدحجابی مستمر خودش یه لجبازیه. مدارا تا حالا چه ثمره ای داشته؟ بیشتر ما انسانها نیازمند ترسیم، وعیدهای الهی و ... حتی خود جهنم علاوه بر واقعیت، نقش هشدار و ایجاد ترس مثبت و سازنده رو داره.
  • موسی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 2
    درودبراین امام جمعه ودردبرشهیدقلبهاکه گفت دختران بدحجاب هم دختران منند
    • تفسیر به رأی یعنی ظلم IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      دختران منند یعنی نهی از منکر نکنیم؟ شهید سلیمانی مخالف دستور قرآنی بوده؟! چی میگید شما؟ چرا سخن آن مرد قرآنی را بد معنی می کنید؟ حجاب دختر ایشون رو ندی؟
  • فوریت IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    ⟨حجت الاسلام والمسلمین بشارت گفت: در روز اول کاری خود، تابلوی «ورود بی حجاب و بدحجاب ممنوع» را از دفتر امام جمعه برداشتم و ما در این دفتر، پذیرای همه بوده و به مشکلات تمام مردم رسیدگی می کنیم و پس از شنیدن صحبت ها و انجام کار، توصیه های اخلاقی برای آنان داریم و نکات شرعی را گوشزد می کنیم.⟩ فوری ترین مشکل بد حجاب زدودن بدحجابی از وی است. ابتداء تذکر داده می شود، که حجابشان درست کنند، بعد سایر مشکلاتشان را مطرح می کنند.
  • امر به توبه واجب است IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    (مسألة 5): من الواجبات: التوبة من الذنب، فلو ارتكب حراماً أو ترك واجباً تجب التوبة فوراً، ومع عدم ظهورها منه وجب أمره بها، وكذا لو شكّ في توبته. و هذا غير الأمر و النهي بالنسبة إلى سائر المعاصي، فلو شكّ في كونه مصرّاً أو علم بعدمه، لا يجب الإنكار بالنسبة إلى تلك المعصية، لكن يجب بالنسبة إلى ترك التوبة. تحریر الوسیلة، جلد ۲، طبع نشر آثار، صفحه ۴۹۹. ترجمه: توبه كردن از گناه، از واجبات است‌؛ پس اگر مرتكب حرامى شود يا واجبى را ترك نمايد، واجب است فورا توبه نمايد، و در صورتى كه توبه كردنش معلوم نشود واجب است او را امر به توبه نمايند. و همچنين است اگر در توبه‌اش شك باشد. و اين، غير از امر و نهى نسبت به بقيه گناهان است؛ پس اگر در اينكه او اصرار (بر گناهى كه انجام داده است) دارد، شك باشد يا معلوم باشد كه اصرار ندارد، نسبت به همان معصيت، انكار (و امر يا نهى) واجب نيست ليكن نسبت به ترك توبه، واجب است.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    «میرزا IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵0 0» با سلام و احترام بر جناب آقا میرزا جان عزیز م عرض می کنم که این بنده ی حقیر نیز از جنابعالی خواهش می کنم یکبار کتاب نفیس خدمات متقابل اسلام و ایران بقلم محقق بزرگوار علامه شهید مطهری اعلی الله مقامه را مطالعه بفرمائید . بعلاوه ، ملت شریف و بزرگوار ایران اگر اسلام را با اکراه پذیرفته بودند ، هر گز نمیتوانست قرنهای متمادی دوام بیاورد ، خصوصاََ ، متفکرین بزرگواری چون ابو علی سینا ، خواجه نصیرالدین طوسی و... و بزرگان امروز مان نظیر حضرات آقایان علامه طباطبائی ، امام خمینی و مکارم شیرازی ، جعفر سبحانی استاد بزرگ تاریخ و دیگر بزرگان و عزیزان عالیقدرمان با آن افکار بلندی که دارند چگونه میتوانستند زیر بار امری بروند که برای جاهلان و جاهلیت عرب کار ساز بوده است ؟ !! چون فرمایشتان طوری است که ممکن است برای برخی از افراد بی اطلاع از تاریخ و دین ، شبهه بر انگیز باشد ، خواستم بعرض مبارکتان برسانم که اسلام را منطق روشن و بی نظیرش عالمگیر کرد . قر آنش که می گوید قل هاتوا بر هانکم ان کنتم صادقین =اگر راست می گوئید برهانتان را بیاورید ، یعنی بدون برهان چیزی را می گوید و نه بدون برهان هر ادعائی را می پذیرد . حتماََ میدانید که چرا نمی فرماید قل هاتوا دلیلکم ان کنتم صادقین = اگر راست می گوئید دلیلتان را بیاورید ؟ چون هر برهانی دلیل است اما دلیلی روشن که هیچ عاقلی یافت نمی شود آن را نپذیرد ولی دلیل ممکن است اشتباه باشد . هر برهانی دلیل است ولی هر دلیلی ، برهان نیست . کدام انسان عاقلی را در کجای عالم می توان یافت که اهل تحقیق و تفکر باشد ولی در برابر قرآن کریم ، سخن خدای تعالی سر تعظیم فرود نیاورد؟! مگر دانا تر از خدای تعالی نیز یافت می شود ؟ از پادشاهان نادانی که اذا دخلوا قریة افسدوها و جعلوا اعزّة اهلها اذلة و کذلک یفعلون ( = پادشاهان در هر سر زمینی که داخل شوند آنجا را بساد می کشانند و عزیزان آن را به ذلت می کشانند و چنین است عمل آنان ) انتظار نداشته باشیم و نداریم آن هم در قرنها پیش از این ، قدرت درک وفهم کلام متین و استوار خدای تعالی را درک کرده باشند . با پوزش و عرض ادب و ادب ، محمد مهدی اسلامی
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    با سلام و احترام بر خوانندگان عزیز ، این بنده ی حقیر که سخنان کاربران عزیزمان را در اینجا مطالعه کردم ، در عین حالی که خوشحالم و خدای تعالی را سپاس می گویم که همه شان بحمدالله مؤمن و علاقمند به اسلام و پیامبر اکرم (ص) و ائمه ی معصومین علیهم الصلوة و السلام هستند ، می خواهم از همه خواهش کنم که همگی کوشا باشیم قدری با دیدی وسیع تر به کلمات معصومین (ع) بنگریم ، یک سخن را نگیریم و از سخنان دیگر را نا دیده بگذریم . هم امر بمعروف واجب است و هم نهی از منکر ، اما هر دو بصورت انسانی و با داشتن علم و تربیت درست و بکار بردن رأفت که الدین هوالب و الحب هوالدین = دین همان دوست داشتن و عشق ورزیدن است و دوست داشتن و دوست داشتن وعشق ورزیدن همان دین است ( امام صادق علیه السلام). و کلم الناس علی قدر عقولهم = با هر کسی به اندازه ی عقلش سخن بگو ( امام علی علیه السلام )، ادع الی سبیل ربک بالحکمة والحسنة و جادلهم بالتی هي احسن = دعوت کن به راه پروردگارت با حکمت ( عقل و درایت و انسانیت ومنطق ومهربانی ) و الحسنة =با نیکی و خوشخوئی و خوشگوئی و جادلهم و مجادله ات نیز با آنان بالتی هي احسن باشد ، یعنی بحث و گفتگو و کشمکشت نیز عاقلانه و عادلانه و انسانی باشد . ضمناََ اگر کسی سخن از حجاب بمیان می آورد بمعنای آن نیست که امور دیگر را بی اهمیت شمرده باشد . مگر کسی که بگوید چشم دردت را معاجه کن ، معنایش این است که گوش ودست و پایت را بی اهمیت بدان ؟ بقول منطقیین اثبات شیئ نفی ماعدا نمی کند ، اگر گفته شود حسن آقا مرد شریفی است معنایش این نیست ، حسین آقا مرد شریفی نیست . علمای اسلام کثرالله تعالی امثالهم پرچمداران اسلام ، دلسوزان بندگان خدا و طالبان سعادتمندی دنیا و آخرت آنانند، پس قدرشان را بدانیم و خدای نا خواسته فریب شیاطین دین ستیز را نخوریم . از خدای تعالی برای همه ی خوانندگان عزیز و بزرگوار سلامتی و توفیقات روز افزون از خدای تعالی خواهانم . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی
    • قسمت اول IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      درس خارج فقه استاد مقتدایی کتاب الامربالمعروف و النهی عن المنکر 92/07/09 بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: كتاب الامر بالمعروف و النهی عن المنکر (جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات) دیروز روایت مهمی را در مورد عبرت گرفتن از سرنوشت گنهکاران و تارکین امر به معروف و نهی از منکر نقل کردیم امروز به بررسی بیشتر آن می‌پردازیم تحف العقول [1] نقل می‌کند از امام حسین(ع) از پدر بزرگوارشان نقل کردند که فرمود «اعتبروا ایها الناس» عبرت بگیرید از آنچه که خدای متعال در قرآن موعظه کرده و فرمود ببینید در گذشته با افراد گنهکار چه کردیم 1-﴿لعن الذين كفروا من بني إسرائيل على لسان داوود وعيسى ابن مريم ذلك بما عصوا وكانوا يعتدون﴾ [2] گروهی از بنی اسرائیل را که مورد لعن در لسان حضرت داود(ع) و حضرت عیسی(ع) قرار دادیم. آیاتی هم در قرآن داشتیم که می‌فرمود گناهان متعددی داشتند ﴿قولهم الإثم﴾ [3] ﴿أكلهم السحت﴾ [4] ﴿لا يتناهون عن منكر فعلوه﴾ [5] و با تعبیر به ﴿لبئس ما كانوا يفعلون﴾ [6] از آنان یاد می‌کند. حضرت امام علی(ع) در ادامه می‌فرماید عبرت بگیرید از آنچه که خداوند نسبت به احبار و علمای آنها بیان می‌کند که در قرآن می‌فرماید ﴿لولا ينهاهم الربانيون والأحبار﴾ [7] مورد مذمت و ملامت خداوند قرار گرفتند زیرا می‌دیدند که مردم غرق در فساد و گناه هستند لکن نهی نمی‌کردند. پس امیرالمومنین(ع) سفارش می‌کند عبرت بگیرید از این آیه که خداوند علمای یهود و نصرانی را برای اینکه نهی از منکر نمی‌کردند ملامت می‌کند و در آخر آیه می‌فرماید ﴿لبئس ما كانوا يصنعون﴾ در توضیح روایت بیان کردیم این ملامت اختصاص به آن زمان و آن اشخاص ندارد یعنی قید آن زمان و شخص احبار دخالتی در ملامت ندارد بلکه عنوان ترک نهی از منکر موجب ملامت است. پس شامل زمان حاضر نیز می‌شود اکنون در بررسی مجدد می‌گوییم: الف: از کلام امیرالمومنین(ع) استفاده می‌شود این مذمتی که می‌فرماید با این فسادی که می‌بینیم شیوع پیدا کرده و اگر انسان ببیند و نهی نکند همان عقوبت برای ما علمای اسلام و روحانیون و حوزه‌های علمیه هم هست.
    • قسمت دوم IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      ب: از کلام امیرالمومنین(ع) استفاده می‌شود کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند دو دسته بودند 1- یک دسته نهی می‌کردند و اگر افراد معصیت کار موعظه پذیر نبودند این ناهین با معصیت کاران قطع مراوده می‌کردند. 2- دسته دیگر نهی از منکر می‌کردند و معصیت آن معصیت کاران را هم نداشتند ولی با آنها مراوده داشتند و با آنها قهر نمی‌شدند این ناهین از منکر که دسته دوم بودند هم مورد ملامت هستند یعنی ملامت تنها شامل کسانی که نهی از منکر نمی‌کردند نمی‌باشد روایات آن را هم خواندیم و مجددا مرور می‌کنیم: 1- «علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن النوفلي، عن السكوني، عن أبي‌عبدالله(ع) قال: قال أميرالمؤمنين(ع) أمرنا رسول‌الله(ص) أن نلقي أهل المعاصي بوجوه مُكفَهِرَّةٍ» [8] حضرت علی(ع) می‌فرماید پیامبر(ص) به ما دستور داد با اهل معاصی با وجوه مکفهره [9] برخورد کنیم و با ترش‌روئی و اخم کرده به آنان بفهمانیم که از اعمال و رفتار شما ناراضی هستیم و حداقل انکار این است که نارضایتی و تنفر قلبی خود را برسانیم. 2- در روایت دیگری خداوند خطاب به شعیب(ع) فرمود 100هزار نفر از قومت را هلاک می‌کنم. چهل هزار نفر از اشرار و شصت هزار نفر از اخیار. حضرت شعیب پرسید پروردگارا اشرار را که هلاک می‌کنی طبیعی است اما اخیار را چرا هلاک می‌کنی؟ در جواب گفته شد که چون اخیار با اشرار مداهنه و رفتار دوستانه داشتند. 3- «في تفسير العياشي عن محمد بن الهيثم التميمي عن أبي عبدالله(ع) في قوله: "كانوا لا يتناهون عن منكر فعلوه لبئس ما كانوا يفعلون" قال: اما انهم لم يكونوا يدخلون مداخلتهم ولا يجلسون مجالستهم ولكن كانوا إذا لقوهم ضحكوا في وجوههم وأنسوا بهم.» [10] آن احبار با اهل معاصی هم جلسه معصیتی نمی‌شدند لکن وقتی با آن معصیت برخورد می‌کردند رو ترش نمی‌کردند بلکه به روی آنان می‌خندیدند و با آنها انس می‌گرفتند و رفیق می‌شدند. پس آنهایی که نهی از منکر می‌کنند دو قسمند: الف: آنهایی که با اهل معصیت دوستی ندارند و اگر ملاقاتی بکنند وجوه مکفهره دارند. ب: آنهایی که نهی از منکر می‌کنند ولی می‌بینند تاثیر ندارد با آنان مداهنه می‌کنند حتی امام در روایت فرمود در دیدار با اهل منکر رویی گشاده داشتند و با آنها مانوس بودند. با توجه به این مطالب یک سوال مطرح می‌شود آیا صرف نهی از منکر کافی است؟ خیر زیرا خداوند در خطابش به شعیب(ع) فرمود 6
    • قسمت سوم IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      نتیجه اینکه حتی آنها که نهی از منکر می‌کنند در خطرند زیرا اگر بعد از نهی از منکر انس و رفاقت را حفظ کردند در خطر عذاب شدن هستند. بلکه بعد از امر به معروف و نهی از منکر اگر دیدند تاثیر نداشت و با آنان ترش‌روئی کنند و رفاقت نداشته باشند. 4- «وعن محمد بن يحيى، عن الحسين، عن علي بن مهزيار، عن النضر بن سويد، عن درست، عن بعض أصحابه، عن أبي‌عبدالله(ع) قال: إن الله بعث ملكين إلى أهل مدينة ليقلباها على أهلها فلما انتهيا إلى المدينة فوجدا فيها رجلا يدعو ويتضرع "إلى أن قال: فعاد أحدهما إلى الله، فقال: يا رب إني انتهيت إلى المدينة فوجدت عبدك فلانا يدعوك ويتضرع إليك فقال: امض لما أمرتك به، فان ذا رجل لم يتمعر وجهه غيظا لي قط.» [11] دو ملک مامور شدند قریه‌ای را واژگون کنند که یکی از آنها با دیدن یک فرد عابد پشیمان شد و گفت قبل از انجام این کار از خدا کسب تکلیف می‌کنم آمد و گفت خداوندا فرمودی این قریه را واژگون کنیم اما این بنده تو در حال تضرع و گریه و زاری است. در بعض روایات دارد که خداوند فرمود اول آن شخص را واژگون کنید زیرا در عمر خود یک بار هم برای خدا با افراد معصیت کار غضب نکرده و تندی نکرد و اظهار نکرد که با اعمال آنها موافق نیست لذا کسانی که ناهی از منکر هستند ولی نارضایتی قلبی خود را نشان نمی‌دهند هم با افراد معصیتکار معذب خواهند بود.
    • قسمت چهارم IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      بیان یک موید از قرآن در معذب بودن افراد ناهی از منکر که وجوه مکفهره ندارند: اصحاب سبت قومی بودند از اصحاب قوم ثمود که قرآن در رابطه با آنان می‌فرماید ﴿واسألهم عن القرية التي كانت حاضرة البحر إذ يعدون في السبت إذ تأتيهم حيتانهم يوم سبتهم شرعا ويوم لا يسبتون لا تأتيهم كذلك نبلوهم بما كانوا يفسقون وإذ قالت أمة منهم لم تعظون قوما الله مهلكهم أو معذبهم عذابا شديدا قالوا معذرة إلى ربكم ولعلهم يتقون فلما نسوا ما ذكروا به أنجينا الذين ينهون عن السوء وأخذنا الذين ظلموا بعذاب بئيس بما كانوا يفسقون فلما عتوا عن ما نهوا عنه قلنا لهم كونوا قردة خاسئين﴾ [12] یعنی ای پیامبر به یهود یادآوری کن که شما چنین نیاکانی داشتید از قریه ای که نزدیک دریا بود. در تفسیر آیه از امام سجاد(ع) روایت است که فرمود قریه مذکور در آیه شهری بنام ایله بود در فلسطین -الان هم بنام بندر ایلات معروف است- که هشتاد هزار جمعیت داشت و در ساحل ساکن بودند و زندگی آنان از صید بود پیامبر آمد برایشان و بنا شد که روز شنبه که روز عبادتشان بود صید ماهی حرام باشد یک مدتی اطاعت می‌کردند قرآن فرمود ما امتحان سخنی از آنان گرفتیم ﴿إذ تأتيهم حيتانهم يوم سبتهم شرعا ويوم لا يسبتون لا تأتيهم﴾ [13] به اینکه روز شنبه ماهی ها دسته دسته می‌آمدند در دریا و پر می‌شد و ماهیها جست و خیز می‌کردند و اینان می‌دیدند نمی‌توانستند صید کنند و روزهای دیگر غیر از شنبه هیچ ماهی‌ای پیدا نمی‌شد حالا یا طبیعی بود که ماهی‌ها می‌دیدند و می‌ترسیدند و می‌رفتند یا اینکه الهام الهی بود به ماهیان که چنین کنید می‌فرماید ﴿کذلک نبلوهم﴾ [14] اینگونه آزمایششان کردیم آزمایش سختی هم بود اینگونه شد که حیله کردند و گودالهایی کنار دریا کنده بودند و روزهای شنبه راه این گودالها را باز می‌کردند و آب می‌آمد و ماهی ها در آن پر می‌شد و بعد می‌بستند و ماهی‌ها نمی‌توانستند برگردند و روز یک شنبه همان ماهی ها را صید می‌کردند حتی بعضیها روز شنبه تور می‌انداختند ولی بالا نمی‌کشیدند و روز یک شنبه بالا می‌کشیدند و می‌گفتند ما روز شنبه صید نکردیم. همین حیله های شرعی که امروزه هم رایج است آن روز نیز به کار بستند.
    • قسمت پنجم IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      پیامبرشان و عده ای از علمایشان نهی می‌کردند آنها هم گوش ندادند و یک درآمد سرشاری از صید روز شنبه کسب کردند. در روایات داریم و تفاسیر هم همین را می‌گویند که سه دسته شدند دسته اول: اکثریت یعنی مثلا هفتاد هزار نفر از هشتاد هزار نفر افرادی بودند که این معصیت را انجام می‌دادند که هفتاد هزار نفر از هشتاد هزار نفر بودند. دسته دوم: و ده هزار نفرشان امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند حتی وقتی دیدند که دست برنمی‌دارند شهر و قریه‌شان را جدا کردند. دسته سوم: که حدود 1000 نفر بودند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند لکن با دسته اول قطع ارتباط نکردند و حتی به آن ده هزار نفر می‌گفتند چرا قطع رابطه نمودید ﴿وإذ قالت أمة منهم لم تعظون قوما الله مهلكهم أو معذبهم عذابا شديدا﴾ [15] می‌گفتند چرا با اینها که به هر حال گرفتار عذاب می‌شوند قطع رابطه می‌کنید ﴿قالوا معذرة إلى ربكم ولعلهم يتقون﴾ [16] گفتند از برای اینکه در پیشگاه خدا عذرخواه باشیم یعنی خدا خدای شما هم هست و می‌خواهیم در پیشگاه او معذور باشیم یا اینکه شاید هم تاثیر بکند بالاخره وقتی نتیجه‌ای نگرفتند شهرشان را جدا کردند بعضی تفاسیر دارند که بین دو قسمت دیوار کشیدند. دسته سوم هم رفتند به بهانه عدم قطع رابطه با دسته اول زندگی کردند قرآن می‌فرماید ﴿فلما نسوا ما ذكروا به﴾ [17] وقتی نصیحت را نادیده گرفتند ﴿أنجينا الذين ينهون عن السوء﴾ [18] آنهایی که نهی از منکر می‌کردند را نجات دادیم ﴿وأخذنا الذين ظلموا بعذاب بئيس﴾ [19] و آن ظالمین را به عذاب بئیس [20] گرفتار کردیم به اینکه وقتی سرکشی کردند امر کردیم ﴿كونوا قردة خاسئين﴾ [21] که میمون شوید و همه آنها زن و مردشان تبدیل به میمون شدند.
    • قسمت ششم IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      اشکال در تفسیر آیه: بعضی نقل می‌کنند که دو دسته تکلیفشان معلوم شد 1-ناهین از منکر نجات یافتند 2-و افراد معصیتکار هم میمون شدند 3-ولی دسته وسط مسکوت است. جواب از اشکال: ولی درست نیست بلکه اکثر تفاسیر می‌گویند خود ظالمین دو دسته بودند یک دسته آنهایی که معصیت‌کار بودند و یک دسته آنهایی که نهی از منکر می‌کردند لکن وجوه مُکفَهِرَّة نداشتند و با دسته اول مراوده و مداهنه داشتند که اینها هم ظالم به نفس هستند در روایات می‌فرماید که دسته سوم که شهر خودشان را جدا کرده بودند یک روز می‌بینند که از دسته اول و دوم خبری نیست تعجب می‌کنند و از دیوار بالا می‌روند یکی که بالا رفت صدا زد واعجبا همه میمون شدند رفت داخل و از داخل دروازه را باز کرد مردمی که امر به معروف می‌کردند و زندگی خود را جدا کردند رفتند نگاه می‌کنند می‌بینند که تمام افراد میمون شده و عوعو می‌کنند حتی آنهایی که نهی از منکر می‌کردند لکن از آنان جدا نشدند هم میمون شدند. شاهد حرف اینجاست که آنهایی که نهی از منکر می‌کنند اما بوجوه مکفهره ابراز نمی‌کنند اینها هم شامل عذاب هستند. لذا خیلی تکلیف سنگین است و اگر اینگونه نباشد همان عذاب برای ما هم هست. روایتی هم دیروز خواندیم که پیامبر(ص) فرمود اگر شما نهی از منکر نکنید همان مذمتی که آنجا بود که لعنهم الله برای شما هم هست و شما هم ملعون هستید و باز اگر با افراد معصیت‌کار مداهنه کردید شامل مذمت خواهید بود.
  • مرادی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    احسنت به حاج آقا بشارت
  • شاهد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 1
    توصیه می کنم امام جمعه فیروزآباد خاطرات مهدی طحانیان» نوجوانی که در عملیات بیت المقدس به اسارت دشمن بعثی درآمده بود و یک سال پس از اسارت، در برابر درخواست خانم خبرنگار بی حجاب برای مصاحبه، شرط گفتگو را محجبه شدن آن خبرنگار قرار داد و او مجبور شد تا حجاب خود را رعایت کند. را به خاطر بیاورد و الگو بگیرد و البته برخی آقایان امام جمعه میخواهند طرحی نو در اندازند و دیده شوند که باید مسئولین امامان جمعه تذکر جدی بدهند
    • نشانه سلامت IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      اصلا هر انسان سالمی هر گاه متوجه عمل بدی از خودش یا دیگری بشود، ناراحت می شود. برخی از دلسوزان! می گویند، کاری به تحریک کننده غریزه جنسی دیگران نداشته باشید! خیلی سالمند!
  • صادق IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    امام جمعه ای که مدافع بد حجابان است الان تو اداره هم نوشته حجاب اسلامی رو رعایت کنید شما کدوم دین رودارید آقای بشارت ؟ اسلام؟!
  • وجدان پاک IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    میگم اوناییکه که به همه چی این نشستن شیخ گیر میدن ... راستی اگر گفتین پیرهن شیخ چه رنگیه... بنده خدا دعوت شده بعد یه مبل ساخت خدا دونه کی هست و الان تو بازار به این مبل کسی نگاه نمیکنه فقط ظاهر فریبنده ای داره ... بعد با شخصیت این شیخ با اخلاق جور در نمیاد این وصله ها... بعد نصب اون تابلو و ایشون برداشته بالاخره دلیل پشت این حرفش داره و بعد خودش اذعان کرده ... خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر و سعادت کنه... یاحق
  • مرتبه اول امر به معروف و نهی از منکر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    مرتبه اول: اين است كه كارى انجام بدهد كه از آن ناراحتى قلبى او از منكر آشكار گردد و اينكه از او مى‌خواهد كه معروف را انجام داده و منكر را ترك نمايد، و براى آن درجاتى است: مانند برهم نهادن چشم و روترش كردن و اخم نمودن و روگرداندن يا پشت كردن به او و از او كناره‌گيرى كردن و ترك رابطه با او و مانند آن.
  • چادر میراث مادرمان حضرت زهراست IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    درحال حاضر نه مردم، نه مسئولین نظام و یا هیچ ارگانی مبارزه و جلوگیری از بدحجابی و بی حجابی نمیکند دلمان خوش بود به تابلوها و نوشته هایی(ورود افراد بدحجاب ممنوع) که در بعضی از مغازه‌ها و ادارات و دفاتر مذهبی نصب شده بود بنده یک خانم هستم، با نطقی که حاج آقا فرمودند برای اینجانب سوالی پیش آمده؟؟ حاج آقا با فرمایشی که شما داشتید ،تمام اماکن مذهبی خصوصا حرم امام رضا علیه السلام ،حرم حضرت فاطمه معصومه(س)و دیگر امام زاده ها ازجمله حرم شاهچراغ و حرم عبدالعظیم حسنی و....به محض ورود به درب بازرسی به تابلوی ورود خانمهای بدون چادر و با آرایش ممنوع برخورد میکنیم و همچنین خانمهای بازرسی که اصرار دارند که شرط ورود به حرم چادر و جوراب و پاک کردن آرایش است.چه پاسخی می دهید ؟؟؟ تولیت حرم ها و اماکن مذهبی اشتباه عمل میکنند و یا خلاف دین عمل میکنند؟؟ و یا شما ...؟؟؟ داخل پرانتز عرض میکنم در حال حاضر با وجود این تابلوهای نصب شده و سخت گیریهایی که در حرم امام رضا (ع)و امام زاده های گرامی در رابطه با بدحجابی صورت میگیرد نه تنها به ضرر دین و اسلام و اهل بیت نشده بلکه تعداد زوّار بیشتر شده و حتی باعث روشنگری بیشتر افراد بدحجاب و بی حجاب شده است
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      با سلام و احترام بر شما خواهر مکرمه : امام علی(ع) می‌فرمایند: ارزش انسان از گفتارش شناخته می‌شود. ایشان هم‌چنین توصیه کرده‌اند: زبانت را به نیکو سخن گفتن عادت بده تا از ملامت ایمن باشید. امام اول شیعیان در جمله زیبای دیگری یادآور شده‌اند: بدست آوردن حکمت به زیبا نمودن گفتار و به کارگیری نرمی در گفتار و رفتار است.( آری در گفتار و رفتار ، برو گم شو ، راه نمیدهیم ، آدم نیستید و... ، او در مقابل خواهد گفت به درک خواستم اصلاََ سر بتنت نباشد ، نوبرش را آوردی ؟) هم‌چنین امام صادق(ع) در این زمینه فرموده‌اند: اگر می‌خواهی دوستیت باصفا باشد، هرگز با دوستت شوخی نکرده و جدل مکن، فخرفروشی ننموده و ستیزه جویی مکن. امام علی (ع) می‌فرمایند: خوب شنیدن را بیاموز آن‌گونه که خوب گفتن را می‌آموزی و سخن کسی را قطع نکن. از امام صادق(ع) نیز نقل شده است: سه چیز است که می‌تواند دلیل بر اندیشه نافذ فرد باشد: برخورد نیکو، خوب شنیدن، خوب پاسخ گفتن. امام علی(ع) فرموده‌اند: از مودت‌ها زبان‌ها سخن می‌گویند و از محبت‌ها چشم‌ها. ایشان در جمله‌ای تاکید کرده‌اند: نیکوترین گفتار، گفتاری محکم است. هم‌چنین می‌فرمایند: نیکوترین سخن، سخنی است که نه کسی را خسته کند و نه چیزی را کم بگذارد. از پیامبر(ص) نیز در این زمینه جمله‌ای به این شرح نقل شده است: سلامت انسان در نگه داری زبانش می‌باشد. و امام علی (ع) می‌فرمایند: در آن‌چه سازگار با فکر خود نمی‌یابید سخن نگویی زیرا بیشتر حق در آن اموری است که شما آن را رد می‌کنید. پیامبر(ص) فرموده‌اند: هر کس برادر مسلمانش را به سخنی مورد لطف قرار دهد و در مجلسی به او احترام بگذارد، پیوسته تا زمانی که در این وضعیت باشد در سایه بلند خداوند مورد رحمت است. امام علی(ع) بدترین سخن را دروغ دانسته‌اند. و پیامبر(ص) نیز ذلیل‌ترین مردم را کسی می‌دانند که به دیگران توهین کند. ایشان می‌فرمایند: نجات انسان در صداقت و راستی است. از پیامبر(ص) هم‌چنین نقل شده است: اگر مرد به همسرش بگوید «دوستت دارم»" این جمله هرگز از قلب زن بیرون نمی‌رود. و امام علی(ع) توصیه کرده‌اند: هرچه نمی‌دانی نگو، حتی اگر آنچه می‌دانی کم باش
    • تبصره IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      آقای اسلامی، مرتبه اول امر به معروف و نهی از منکر، واکنش عملی منفی و حاکی از ناخشنودی است. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و دیگر فقهای عظام علیهم الرحمه، هنگام تحقیق از روایات، عام و خاص، و همچنین مطلق و مقید و ... همه را کنار هم می بینند. روایت توصیه به خوشرویی و مانند آن، با روایت هایی همانند آن که در مواجهه با معصیت کار با چهره مکفهره و درهم، مواجه شوید، تبصره می خورد.
  • چادر, میراث مادرمان حضرت زهراست IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    درحال حاضر نه مردم، نه مسئولین نظام و یا هیچ ارگانی مبارزه و جلوگیری از بدحجابی و بی حجابی نمیکند دلمان خوش بود به تابلوها و نوشته هایی(ورود افراد بدحجاب ممنوع) که در بعضی از مغازه‌ها و ادارات و دفاتر مذهبی نصب شده بود بنده یک خانم هستم، با نطقی که حاج آقا فرمودند برای اینجانب سوالی پیش آمده؟؟؟ حاج آقا با فتوایی که شما داشتید ،تمام اماکن مذهبی خصوصا حرم امام رضا علیه السلام ،حرم حضرت فاطمه معصومه(س)و دیگر امام زاده ها ازجمله حرم شاهچراغ و حرم عبدالعظیم حسنی و....به محض ورود به درب بازرسی به تابلوی ورود خانمهای بی چادر و با آرایش ممنوع برخورد میکنیم و همچنین خانمهای بازرسی که اصرار دارند که شرط ورود به حرم، چادر و جوراب و پاک کردن آرایش است.چه پاسخی می دهید ؟؟؟ آیا تولیت حرم ها و اماکن مذهبی اشتباه میکنند و یا خلاف دین عمل میکنند؟؟ و یا شما ...؟؟؟ داخل پرانتز عرض میکنم در حال حاضر با وجود این تابلوهای نصب شده و سخت گیریهایی که در حرم امام رضا (ع)و امام زاده های گرامی در رابطه با بدحجابی صورت میگیرد نه تنها به ضرر دین و اسلام و اهل بیت نشده بلکه تعداد زوار بیشتر شده و حتی باعث روشنگری بیشتر افراد بدحجاب و بی حجاب شده است
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    «معنی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶0 0 در الناس علی دین ملوکهم، لجاجت نیست، همکاری است. اول معنای سخن را بدانیم بعد ... .» با سلام و احترام بر جنابعالی ، معنی جان عزیز م، قربان شکل ماهتان بشوم همانطور که میدانید لجاجت کردن کار بیخردان و پیروان دستبوش شیطان است و هر گز کار درستی نبوده ونیست ، خردمندان تا سخن حق را می شنوند از هر کسی که باشد، بزرگ ، کوچک ، زن ، مرد ، کودک ، ،مشرک منافق ، شیطان یا حکیم ،می پذیرند و روی چشمان جای می دهند . اما در مسائل علمیه نیز اگر کنکاش و تحقیق نباشد که سودمند نخواهد بود . ولی الناس علی دین ملوکهم را اگر بمعنای خبر در حکم امر بگیریم و بگوئیم مردم باید تابع ملوک خود باشند ، هر خردمندی خواهد پرسید چرا ؟ اگر ملوک وحشی بودند کدام انسان ،حاضر می شود که از اواطاعت کند مگر ناچار و بزور ؟ بلی اگر ملک مانندحضرت سلیمان نبی باشد ، سمعاََ و عاعة ، لکن در این سخن قیدی وجود ندارد ، علی الاطلاق می گوید مردم بر دین ملوک خود هستند . اگر امر هم که باشد مطلب پر واضح است که معیوب است ( بطریق اولی) . حال اگر جنابعالی حدیث بودن آن را بطور مستدل و مبرهن ثابت کنید ، منتی بر این حقیر گذاشته اید که ممنون و سپاسگزارتان خواهم بود و اگر دلیلی ندارید ، میدانید که هر کسی می تواند بگوید چرا سخن شما را قبول کنیم ، شما سخن مرا قبول کنید ، آنجا است که هر که زورش بیشتراست میخواهد بگوید :ممیش ممیش ممیشه __ چشم بگوئید همیشه __ورنه تبر حاضر است __ابلیس نیز ناظر است __گردنتان می زنم __حق را زبیخ می کَنم __و .... ان شاءالله موفق و مؤید باشید . بنده را حلال بفرمائید ، اگر هم خواستید بفرمائید مرا باید قصاب حلال کند ، عیبی ندارد هرچه از دوست رسد نیکوست گر چه بادمجان خشکیده باشد . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
    • سایت آیت الله مکارم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      متأسّفانه بسیارى از توده مردم، چشم و گوش بسته به دنبال آنها افتادند آن گونه که امام(علیه السلام) در ادامه این سخن فرموده: «مردم نیز (غالباً) همراه سلاطین و دنیا هستند مگر کسى که خداوند او را لغزش بازداشته است»; (وَ إنَّمَا النَّاسُ مَعَ الْمُلُوکِ وَ الدُّنْیَا، إِلاَّ مَنْ عَصَمَ اللّهُ). جمله معروف «اَلنّاسُ عَلى دینِ مُلُوکِهِمْ» گرچه به این صورت در روایات اسلامى وارد نشده(5) ; ولى واقعیّتى است که مضمون آن هم در روایات و هم در گفته هاى بزرگان دیده مى شود که هرگاه گروه فاسد و مفسد با نقشه هاى حساب شده و تبلیغات گسترده وارد میدان شوند، مى توانند افکار عمومى را فریب داده و گروههاى زیادى را به دنبال خود بکشانند. این مطلب نه تنها در تاریخ گذشته و در صدر اسلام بعد از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)دیده مى شود، امروز هم در بسیارى از کشورهاى پیشرفته دنیا وجود دارد که ائمه ضلال با استفاده از تبلیغات پر حجم رسانه هایى که در اختیار دارند و به کمک منافقانى که در هر جامعه اى دیده مى شوند، بر مردم مسلّط شده افکارشان را مى دزدند و آنها را فریب داده به دنبال خود مى کشانند./ سایت آیت الله مکارم، شرح خطبه ۲۱۰، قسمت دوم.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    «سایت آیت الله مکارم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶» با سلام و احترام بر جنابعالی از بابت بزرگواری وابراز محبتتان با آوردن این پاسخ بسیار ارزشمند ، متقن ومتینتان بسیار سپاسگزارتان هستم ، توفیقات روز افزون و سلامتی وجود شریفتان را از خدای متعال خواهانم . با عرض ادب و ارادت و تعظیم و تکریم ، احقر العباد محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    «تبصره IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶0 0 آقای اسلامی، مرتبه اول امر به معروف و نهی از منکر، واکنش عملی منفی و حاکی از ناخشنودی است. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و دیگر فقهای عظام علیهم الرحمه، هنگام تحقیق از روایات، عام و خاص، و همچنین مطلق و مقید و ... همه را کنار هم می بینند. روایت توصیه به خوشرویی و مانند آن، با روایت هایی همانند آن که در مواجهه با معصیت کار با چهره مکفهره و درهم، مواجه شوید، تبصره می خورد.» با سلام و احترام بر جنابعالی ضمن تشکر از بابت تذکر بسیار خوبتان ، عرض می کنم همانطوری خاطر شریفتان مستحضر است ،جناب آقای بشارتی نیز به عنوان یک امام جمعه قطعاََ دروس خارج فقه و اصول را گذرانده و تفاسیر موجوده از قرآن کریم را نیز دیده و با روایات حضرات معصومین نیز بیگانه نیستند ، لذا با وقوف به موارد مذکوره و رعایت موازین شررعیه و تقید به آنها به چنین کاری دست یازیده اند وخدای نا خواسته نمی خواهند که نعوذ بالله خلاف اوامر الهیه عمل و ترویج منکرات کنند ، پس با توجه بشرایط موجوده و اقتضاء موقعیت کارشان را انجام داده اند .حال اگر از ایشان پرسش شده و از اقامه ی برهان بر درستی کارشان و توجیه درست آن نا توان باشند ، جا دارد که بگوئیم کارشان نا مقبول بوده است و الا حمل بر صحت می کنیم . ان شاءالله موفق ومؤید و شاد کام باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .