دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار ستاد بازسازی عتبات با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: در طرح تحولی حوزه ۲۰۰ طرح مهم میان مدت و کوتاه مدت طراحی شده است که در برنامه ۵ ساله آن گام های اجرایی در ۵۰ محور در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه امروز ۲۳ تیرماه در جمع فعالان عرصه بین‌الملل با اشاره به برنامه های تحولی حوزه علمیه افزود: حوزه در دوره اخیر منظومه ای از اسناد را در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت به صورت راهبردی طراحی کرده است که برخی از آنان علی رغم چالش هایی که وجود دارد با رویکرد بین‌المللی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز دو نوع برنامه اصلی در حوزه وجود دارد، اظهارکرد: مجموعه برنامه‌هایی که ویژه بین الملل است و با این سبک و سیاق طراحی می شود و نوع دیگر، رویکرد و پیوست بین‌المللی که باید برنامه‌ها و طرح ها به خود بگیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: طی ۴۰ سال گذشته در مسیر حرکت انقلاب اسلامی نهادها و دستگاه های مختلف حوزوی همچون سایر نهادها حرکت کرده اند، فراز و فرودهایی داشته و دارای نقاط قوت و ضعف هستند، لذا باید گذشته را درست ارزیابی کنیم، نقاط قوت را ببینیم، نقاط ضعف را شناسایی و ترمیم کنیم و آنچه داریم را برای همگان تبیین نماییم.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: حضور فعال نخبگان علمی و دینی در میدان تولید علم و تبلیغ نقش مهم و بسزایی در ببین گفتمان انقلاب اسلامی و ترسیم آینده آن ایفا می کند و امروز نقش حوزه و دانشگاه به عنوان متولیان تولید علم و دانش بسیار پررنگ است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان گفت: امام خمینی(ره) گفتمانی را راه انداخت و مقام معظم رهبری آن را نشر و گسترش داد که هر جای عالم بروید، مشتری دارد لذا نخبگان و مبلغین دینی باید روی این گفتمان کار، بازسازی و آن را بازآفرینی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha