چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ز

حوزه/ کتاب رزم سلامتی به قلم حجت الاسلام محمد تازه مرد، به بیان خاطرات و خدمات جهادی طلاب در بیمارستان در ایام کرونا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، کتاب «رزم سلامتی» که به تازگی منتشر شده، اثری است در حوزه تجارب جهادی و گروه‌های داوطلب امدادی که در دوران کرونا در عرصه خدمت رسانی به بیماران، خانواده‌ها و کادر درمان فعالیت داشتند.

ویژگی این کتاب آن است که در دو بخش درون و بیرون بیمارستان، تدوین شده و تجربه‌های عاطفی، اخلاقی، اعتقادی، درمانی و حتی پزشکی را همراه با پیام هر تجربه به مخاطب، ارائه کرده است.

واقعی بودن این تجربه‌ها و حس نزدیک آن در ذهن خواننده، از دیگر امتیازات این اثر به شمار می‌رود.

این نوشتار که حاصل مشاهده‌های عینی نویسنده است، تجربه‌هایی را شامل می‌شود که در فضای کرونایی، به‌ویژه در بیمارستان سیدالشهدای شهرستان آران‌وبیدگل به دست آمده که خود حامل پیام‌های مفید و مؤثر است و با انگیزه ثبت شدن بخشی از خاطره‌هایی که در این فضای وحشتناک اتفاق افتاده و حفظ و نشر آن برای نسل‌های آینده و کسانی که از دور نظاره‌گر این رخداد بوده‌اند، به رشته تحریر درآمده است.

حجت الاسلام محمد تازه مرد، با گردآوری و تدوین این تجربه‌ها، برشی از تاریخ را ماندگار کرده است که آیندگان شاید در تصور چند و چون وقوع آن شگفت‌زده شوند، درست مانند خاطراتی که از حمله ددمنشانه بعثی‌ها و بمباران هوایی به شهرهای کشورمان در یادها مانده است.

انگیزه دیگر تدوین این اثر آن است که هر واقعه تلخ و شیرینی، علاوه بر آسیب‌ها و منفعت‌ها، فرصت‌هایی را هم در کنار خود ایجاد می‌کند که صید کردن این لحظه‌های ناب می‌تواند انسان را در معرض نفحه‌های الهی قرار بدهد و نقش مؤثر و سازنده‌ای برای ادامه حیات مادی و معنوی انسان ایفا کند که واقعه تلخ شیوع گسترده ویروس کرونا نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

آنچه از پیام‌ها که هنگام خدمت به بیماران کرونایی، همواره انیس جان بود، با آیه‌ها و روایت‌ها درآمیخته، و با قلمی روان و قابل استفاده برای عموم مردم، در ضمن بیان تجربه‌ها، به نگارش درآمده است.

کتاب رزم سلامتی به قلم حجت الاسلام محمد تازه مرد، در قطع رقعی، ۱۰۵ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) منتشر شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha