دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا شیرزادی

حوزه/امام جمعه شهرستان مریوان گفت: واقعه غدیرخم رویدادی است که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند و می توان آن را شالوده و پایه اصلی وحدت مسلمین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی عصر امروز در نشست جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت مریوان اظهار داشت: جهان اسلام برای رسیدن به وحدت فرصت های بسیار زیادی در اختیار دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آنها استفاده کند.

امام جمعه مریوان در ادامه با اشاره به عیدغدیرخم، اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام در نزد اهل سنت از جایگاه بسیار والایی برخوردار است تا جایی که رسول اکرم (ص) درباره ایشان می فرمایند که «انا مدینه العلم و علی بابها» بدان معنا که من شهر علم هستم و دروازه آن علی است.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: ابعاد والای زندگی امیرالمومنین علیه السلام برای همه مسلمین و حتی پیروان ادیان الهی بهترین الگو و سرمشق است.

امام جمعه مریوان گفت: واقعه غدیرخم رویدادی است که هیچ کسی نمی تواند آن را انکار کند، زیرا ده ها هزار نفر از مومنین و حجاج در آن حضور داشتند و از نزدیک آن رویداد عظیم جهان اسلام را مشاهده کردند، لذا می توان غدیرخم را شالوده و پایه اصلی وحدت مسلمین دانست.

ماموستا شیرزادی خاطرنشان ساخت: اهل سنت بر این مهم اعتقاد دارد که حضرت علی (ع) در علوم زمانه خویش جزو اندیشمندان و علما بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha