دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1035207
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اراک گفت: غدیر یک روز نیست، بلکه غدیر یک روزگار، تاریخ و جریان مداوم، همیشگی و تازه است، بنابراین هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز گذشته مراسم جشن عید غدیر ویژه خواهران با سخنرانی خانم تختی استاد حوزه علمیه با حضور طلاب و کادر مدارس علمیه خواهران ساوه و عموم بانوان در منطقه کم برخوردار امامزاده سید اسحاق(ع) برگزار شد.

خانم تختی با تأکید بر لزوم بزرگداشت عید غدیر، اظهار داشت: دو امر روزه گرفتن در عید غدیر و اطعام مومنین بسیار مورد تاکید و سفارش است و لذا از اطعام و بخشش هر چند ناچیز نباید غافل شویم.

 استاد حوزه o,hivhk افزود: غدیر یک روز نیست، بلکه غدیر یک روزگار، تاریخ و جریان مداوم، همیشگی و تازه است، بنابراین هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در روز عید غدیر با روشنگری خود، حق ولایت را بیان کردند، گفت: امروز لازم است تا برای نسلی که خیانت‌ها و جنایات پهلوی را ندیده، اقدام به روشنگری و تبیین کنیم، چرا که دشمن در تلاش برای خلق آندلس دیگری است.

تختی با بیان اینکه تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای ایجاد جدایی بین مسلمانان از اهل بیت(ع) و غدیر است، مطرح کرد: دشمنان می‌خواهند ما را از اهل بیت(ع) و غدیر جدا کنند، که ضروری است مسلمانان با پیروی از حضرت علی(ع) در این مسیر گمراه نشوند.

وی با تأکید بر اینکه پیام غدیر این است که از اهل بیت(ع) پیروی کنیم، خاطر نشان کرد: طی کردن مسیر اهل بیت(ع) بدون معرفت محقق نمی‌شود و برای کسب معرفت جزئی لازم است که با زندگی اهل بیت(ع) آشنا شد و سپس زندگیمان را به زندگی اهل بیت(ع) گره بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha