جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مهدی فخارپور طلبه ناهی از منکر

مهدی فخارپور برای نجات یک نوجوان از دست اراذل و اوباش هدف ضربات قمه و چاقو قرار گرفت که بر اثر ضربه به چشم راست، پیشانی و دست، زخمی و روانه بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام مهدی فخارپور روز چهارشنبه ۲۲ تیر برای ورزش صبحگاهی به بوستان پلیس در منطقه تهرانپارس مراجعه کرده بود که متوجه می شود که چند نفر از اراذل و اوباش به یک پسر جوان حمله کرده و در حال ضرب و جرح وی با قمه و چوب هستند.

او از آنها می خواهد پسر نوجوان را رها کنند و سعی در نجات نوجوان می کند ولی اراذل و اوباش وی را هم هدف ضربات قمه و چاقو قرار دادند که بر اثر ضربه بطری شیشه به چشم راست و ضربات چاقو و قمه به پیشانی و دست زخمی و روانه بیمارستان شد.

ضاربان دقایقی بعد بلافاصله با یک خودرو از مهلکه گریختند، اما شماره خودروی آنان توسط یکی از حاضران در پارک یادداشت شده و از همین طریق روز گذشته متهم اصلی توسط ماموران انتظامی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

گلایه طلبه ناهی از منکر از گزارش مأمور کلانتری

مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در منزل این طلبه فداکار از او عیادت و دلجویی کردند.

مهدی فخارپور هم با وجود آسیب جسمی جسمی ناشی از ضربه بطری شیشه به چشم راست و ضربات چاقو به پیشانی و دست، با گلایه از نحوه ثبت گزارش حادثه توسط مامور کلانتری، گفت: متأسفانه شرح ماوقع در گزارش کلانتری نیامده بود و در پرونده پزشکی بنده علت جراحات شرکت در نزاع درج شده است، در حالی که شاهدان عینی علت جراحات را اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: نجات جان یک انسان به قدری اهمیت دارد که خداوند آن را معادل جان همه انسانها می داند و بنده از این که این توفیق را داشتم خداوند را شاکر هستم. و فرقی هم نمی کند تیپ و قیافه کسی که به او خدمت می کنیم چگونه باشد.

فخارپور اظهار کرد: هر چند بنده به وظیفه دینی و انسانی خود برای نجات جان یک نوجوان عمل کرده ام اما حمایت و همراهی ستاد، مایه دلگرمی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

طلبه ای که به خاطر حفظ جان یک نوجوان ضرب و شتم و زخمی شد | انتقاد از گزارش مأمور کلانتری

حمایت و دلجویی ستاد امر به معروف از طلبه فداکار

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در منزل حجت الاسلام فخار پور مراتب قدردانی ستاد را به خاطر عمل به مسئولیت اجتماعی نهی از منکر و تحمل جراحات برای نجات جان یک نوجوان از دست اراذل و اوباش به او ابلاغ کرد.

صادق منش در این دیدار گفت: اداره کل حقوقی و امور مجلس ستاد به محض اطلاع از این موضوع در اجرای وظایف مقرر در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، موضوع را از کلانتری محل پیگیری و مبادرت به جمع آوری دلایل در این زمینه کرده و اقدامات لازم را برای حمایت از جناب آقای فخار پور به عمل آورد.

وی افزود: پیگیری رسیدگی به پرونده در شعب قضایی ویژه امر به معروف و نهی از منکر و نیز اعلام جرم علیه مرتکبان جرم مزاحمت نسبت به ناهی از منکر در اجرای ماده ۹ قانون مورد اشاره از جمله اقدامات ستاد بوده است.

صادق منش در پایان ضمن تاکید بر ضرورت درج علامت امر به معروف و نهی از منکر در کاربرگ صورتجلسات ضابطان دادگستری، هشدار داد: تعرض، ممانعت و مزاحمت نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جرم غیر قابل گذشت است، به طوری که که حتی با گذشت خود شخص، مرتکب از مجازات رهایی نمی یابد.

در این دیدار موسوی نژاد معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم حضور داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صالح IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 5
    بهتر نبود این مصاحبه وعیادت دربیمارستان یا محل دیگر انجام می شد واین زندگی ومبلمان به عنوان نمونه زی طلبگی نمایش داده نمی شد ، چند درصد زندگی طلاب اینگونه است ؟؟؟؟ چرا افکار عمومی را دراین وضعیت سخت معیشتی درنظر نمی گیرید؟!؟!
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      5 2
      والا زندگی خیلی عادی هست و ایشان هم خانه پدریشون هست یاد بگیریم از روی ظاهر قضاوت نکنیم
    • سالومه IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      3 1
      مگر آخوندها در دو هزار سال پیش زندگی میکنند اونها هم آدمند باید به روز زندگی کنند با نظر بالایی یک دوستان موافقم شاید خونه پدری و کس و کارش باشه سلبریتی ها خونه ی هزار میلیاردی دارند تازه میگید چقدر خوبند حالا به این طلبه ها بنده خدا که میرسه میگید زی طلبگی رعایت نکردن خوب برو کار کن تو هم بخر والا...‌
    • فتاح IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 1
      نشستین فقط به دنبال حاشیه و حرف های بی ارزش هستین به اصل مطلب توحه کنید دراینکه یه مبلمان در این جامعه از ساده ترین وسایل رفاهی در هر قشری می باشد
    • اکبری اسحقوندی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      زندگی این بنده خدا یک زندگی عادی است. بعضی جوری حرف می زنند انگار بقیه مردم در غار یا زیر چادر زندگی می کنند. الان خرج آرایش خانواده و خوش گذاری تعداد زیادی از مردم از درآمد چند طلبه بیشتر است.
  • طلبه IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 1
    کاش فقط ای کاش یکی هم تو این مملکت بود که بفکر امنیت جانی ما طلاب بود خود حضرات والادست هرکدوم چند تا بادیگارد دارند ولی ما طلاب رو مردم مورد بی احترامی و ضرب و شتم قرار می‌دهند و حتی می‌کشند، و مسولان هم عین خیالشون نیست که والا بخاطر کارهای شماهاست که سر ما طلبه های بی دفاع رو میشکنن ما چیکار کنیم اگه از خودمون دفاع کنیم مقابل ضرب و شتم که باید بریم دادگاه ویژه روحانیت و اگه دفاع نکنیم کمر به قتلمون میبندند والا یه طلبه باید سال‌های سال زحمت بکشه تا بتونه ملبس بشه اونوقت مردم اینجوری دستمزدشون رو میدن کاش یه نظارتی بود، متاسفم برای مسولان همیشه غافل اینارو باید سر پل صراط جواب بدید!!
    • صالح IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 1
      اولا دقت کن عبارت اینه: با حضور در منزل این طلبه (نه خانه پدری)فداکار از او عیادت ودلجویی کردند ثانیا از سلبریتی انتظار زی طلبگی نیست ثالثا وقتی زندگی اکثر قریب به اتفاق طلاب اینگونه نیست ، نمایش زندگی این طلبه بزرگوار وفداکار براساس اتقوا من مواضع التهم خلاف انصاف است
  • سالومه IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 0
    واقعا دم روحانیون وطن پرست و جان فدای مردم گرم انقدز مردانگی داشته که رفته جانشو فدای کسی کرده که اصلا نمیشناسش واقعا ایول داره خدا وکیلی اینایی که ادعا گنده لاتی دارند کدومشو جرات داشتند بروند جلوی این اراذل جونوشو فدای یک هموطن کنند باید به این فرد گرامیداشت برگزار بشه دمت گرم مرد
    • فقط خدا IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      پرستش مختص خداست و لا غیر. ایشان هم انسانی موحدند، و اقدامشان هم براساس همان باور واقعی توحیدی است. همانند دیگران تعابیر مشرکانه به زبان و قلم نیاوریم. البته برای نجات جان فرد بی گناه لازم نیست که از حیث جغرافیای سیاسی همگون باشیم.
  • . IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    .... با حضور در منزل این طلبه فداکار از او عیادت .... خونه خودش هست
  • بیات IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    احسنت ؛ شیعه حضرت علی همینطوره ؛ ان شاءالله که همه طلاب پیرو حضرت علی باشن
  • عبدالله IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    آفرین به این طلبه شجاع که به خاطر نجات جان یک نوجوان خودش رو به خطر انداخته و اونو نجات داده.
  • من نه منم IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 1
    اگر این بنده خدا بر اثر ضربات چاقو هم کشته می شد..اونوقت می فرمودید بخاطر اینکه رعایت زی طلبگی نکرده کشته شده...بیخیال عمو....اگر زی طلبگی وجود نداشت...شک نکن اینقدر خودش را به صدمه نمی انداخت...می تونست بیخیال باشه...طلاب در عصر حجر زندگی نمی کنند..زی طلبگی هم به داشتن یک خونه و چند تا مبل نیست...کسی هم با شهریه طلبگی نمی تونه اینجور زندگی کنه...شاید خانواده پدریش..سرمایه دار هستند...شاید زحمت کشیده...چرا همیشه باید مومنین و روحانیون را قشر فلک زده و افتاده جامعه فرض کنیم...کم زحمت می کشن...کم خدمت می کنند...کم مورد آزار و اذیت دیگران هستند...تا روزی که برادر اینجور نگاه به حوزه علمیه کنیم...نتیجش همین ورود ی ها سال 1401 است..چرا اقبالی به طلبگی وجود نداره...جون از لحاظ اقتصادی هیج خمایتی نشده اند..
    • احمدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 0
      این طلبه با جونش برای نجات اون نوجون از دست ارذل و اوباش وارد میدون شده که هرکسی این شجاعت رو نداره. این از درس هایی بوده که توی حوزه آموخته که باید در هر شرایطی از مظلوم دفاع کنه.
    • صالح IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      برادر بزرگوار ، کسی نمیگوید وانتظار این نیست که طلبه بافلاکت زندگی کند وزی طلبگی هم معنایش پرهیز از تجملات واسراف است نه برخورداری معقول از نعمات ، کسی هم نمیخواهد فداکاری وانجام وظیفه این طلبه را نادیده بگیرد ، ایراد این است که چرا رسانه حوزوی با انتشار این تصاویر دراین وضعیت سخت معیشتی طلبه وحوزه را زیر سوال می برد وبهانه به دست بدخواهان واحیانا فقرا میدهد ، سواد رسانه کجاست؟!؟! البته احتمالا شما برادر عزیز یا از مجموعه همین رسانه ای یا کارمند مدیریت حوزه ای که از میزان ثبتنام ورودی حوزه باخبری!!!
  • حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    چقدر باید چشم پوشی و بیتفاوت باشه حکومت که اینطور بلا سر بنده خدا بیارن. مگه با قاتل شهید خلیلی چیکار کردن هیچ...
  • حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    واقعا این پلیس هم خودش گاهی با مجرم همراه می شود.
  • محمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    خوش بحال همسر چنین مردی که با او زندگی کند اینکه او آنقدر مرد شجاع و بامعرفتی هست برای یک غریبه جان عزیزش را بخطر می‌اندازد به زن و خانواده خود چه کارها خواهد کرد درود بر شما رسانه حوزوی که از چنین طلابی خبر می‌گذارید باید چنین اخباری بیشتر منتشر شود تا همه بفهمند طلبه ها از همین مردمند
  • محمد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    سوالی پبش اند که چرا مسئولین حوزه علمیه به دیدارش نرفتن یک خبری دیدم که یک طلبه را با چاقو زدند نماینده آیت الله اعرافی رفته عبادتش ولی عیادت ایشون نرفتن راستی چشم ایم طلبه چیشد کور شد یا نه و اینکه چرا دولتی ها از این چنین آدمهایی تقدیر نمی‌کنند تا فاصله روحانیت با مردم کمتر نشون دهند
  • محمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    یک چیز دیگه اصلا این آقا سرمایه دار و پولدار باشه کجا دیدید یک آدم ثروتمند آنقدر مرد باشه که جانشو فدای یک آدم ناشناس بکنه فکر کن اون نوجوان داداشت باشه آیا نمیگید ایکاش یک کسی پیدا می‌شد که جان داداشمو نجات بده افرین بر این مرد پولدار و ثروتمند که آنقدر غیرت داشته که بره جان مردمو نجات بده انگار حتما باید شهید میشد که احتمالش هم بود بشه تا قدر این آدمارو بدونید مسئولین خجالت بکشند که نرفتند عیادت این مرد شریف