دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آزمون ورودی حوزه های علمیه

حوزه/ آزمون ورودی حوزه های علمیه کشور همزمان در قم و ۶۰ حوزه امتحانی درکشور بصورت همزمان از ساعت ۹ صبح در سه سطح با رقابت بیش از ۱۰هزار نفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد امروز در محل آزمون ورودی حوزه‌علمیه قم که در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام برگزار شد، گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲همزمان با قم در ۶۰ حوزه امتحانی در سطح کشور در سه مقطع دوره متوسطه اول، دوم و دانشگاهی برگزار می شود و داوطلبان در این رقابت علمی در حال تلاش هستند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: تعداد شرکت کنندگان در آزمون ورود به حوزه‌های علمیه بیش از ۱۰ هزار نفر است و از این تعداد ۴ هزار نفر که در آزمون ورودی، مصاحبه و تحقیقات محلی و سلامت جسمی نمرات لازم و قبولی را به دست بیاورند، مورد پذیرش قرار گرفته و کد تحصیلی برای آنان صادر خواهد شد.

وی خطاب به داوطلبان ورودی به حوزه علمیه گفت:‌ این راهی که انتخاب کردید مسیر سربازی امام زمان (عج) می باشد، باید شاکر و قدردان راه یابی به این مسیر الهی باشید و دست پدران و مادرانتان را که شما را در این مسیر قرار دادند ببوسید.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در روایات و کلام خداوند متعال تأکیدات بسیاری برای حرکت در کار خیر و تبیین معارف دینی وجود دارد و اگر خدا در قلب شما خیری ببیند خدا آن خیر را به شما می رساند همچون شما ها که توفیق پیدا کرده اید در مسیر سربازی دین و خدمت به دین باشید و این امر یک عنایت و لطف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه تصریح کرد: اگر خدا برای کسی خیر را اراده کند مسیر شناخت دین را برایش باز می کند و به درجه عالم دینی در جهت گسترش معارف دینی می رسد ، لذا باید با یاد خدا و استعانت از کریمه اهل بیت علیهم السلام خداوند توفیق حضور در این عرصه و سربازی امام زمان را برای شما خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha