جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه به میزبانی ایران نشانه دیپلماسی قدرتمند نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه با میزبانی ایران که در خصوص مسائل منطقه بود، اظهار داشت: رؤسای جمهور روسیه و ترکیه با مقام معظم رهبری دیدار کردند و این نشان از دیپلماسی قدرتمند ایران دارد.

وی افزود: قراردادهای خوبی در این نشست منطقه‌ای منعقد و تمدید شد و تلاش برای همکاری همه جانبه بین چین، ایران و روسیه نیز در دستور کار قرار گرفت که روسیه بر این موضوع تاکید داشته که همه این برکات، در سایه دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی خاطر نشان کرد: بسیاری از خبرگزاری‌های غربی از شکست اهداف این سفر گفته‌اند.

امام جمعه سمنان با اشاره به سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از انقلاب، گفت: نماز جمعه تنها خطبه خواندن نیست، بلکه ارتباط مردم و امام جمعه و رساندن مشکلات به گوش مسئولان است و امید است با آماده شدن مصلای سمنان این امکان بیش از پیش محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی در خصوص مصرف بالای برق نیز یادآور شد: مردم در صرفه‌جویی در مصرف انرژی بهتر عمل کنند تا همه بتوانند از انرژی برق بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد بیان کرد: استان سمنان در این عملیات تاثیر بسزایی داشت و شهیدان ارزشمندی در این راه تقدیم کرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی رژیم صهیونیستی، مطرح کرد: عربستان نمی‌تواند اجازه پرواز کشورهای غیر مسلمانان را به مکه و مدینه بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha