یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اولین همایش علمی تبیین مباهله در تبریز

حوزه/ اولین همایش علمی تبیین مباهله با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم، در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، اولین همایش علمی تبیین مباهله با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، روحانیون و مسئولین استانی، در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش گفت: عرض ارادت به اباعبدالله حسین(ع) اصل و رکن در زنده نگه داشتن اسلام است ولی باید جشن غدیر و مباهله باشکوه برگزار شود و سپس همه به استقبال محرم رفته و شهرها و روستاها سیاه پوش شود.

وی با اشاره به اینکه مباهله درس بزرگی دارد که اگر نیاموزیم نمی توانیم عاشورا را درک کنیم، افزود: بین مباهله، واقعه غدیر و واقعه باعظمت و بی نظیر کربلا پیوند ناگسستنی برقرار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: راز پیوند ناگسستنی بین مباهله، غدیر و عاشورا این است که برای دفاع از اسلام باید با تمام توان و سرمایه به میدان بیایید و این پیام هر سه واقعه بزرگ اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اوج مباهله در کربلا و عاشورا بود که امام حسین(ع) با تمام توان و سرمایه خود در راه خدا به میدان آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید بر اینکه مباهله روز شکوه و شوکت اسلام است، گفت: در معرفی و تبیین این روز مهم و پیام های آن کوتاهی شده است که باید در آینده این ‌کوتاهی جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: همه متفکران و اندیشمندان جهان باید از این حادثه بسیار مهم درس عبرت بگیرند و با تحقیق و تفکر در معارف این حادثه عظیم راه سعادت خود را دریابند و به سمت اهداف والای انسانی قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه مباهله یک حقیقت و واقعیت است، از تدبیر و برنامه ریزی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم برای برگزاری همایش علمی و تبیینی مباهله تشکر کرد .

پیام مباهله به گوش تمام دنیا برسد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه واقعه تاریخی مباهله اگر هم سطح با واقعه غدیر نباشد از غدیر کم اهمیت‌تر نیست و نشان دهنده جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین (ع) است، گفت: روز مباهله به عنوان یکی از ایام‌الله نه تنها باید زنده بماند، بلکه باید واقعه این روز به گوش تمام دنیا برسد.

وی با اشاره به اینکه مباهله و غدیر ۲ واقعه مهم تاریخ اسلام هر ۲ در ماه ذی الحجه رخ داده اند، اما متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است، افزود: چند سال اخیر تلاش و برنامه ریزی کردیم تا روز بزرگ مباهله به خاطر استقبال زودهنگام از ماه محرم فراموش نشود و مردم همکاری کردند تا عزاداری ها بعد از این روزها شروع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: حقانیت اسلام، آیه ای در منزلت اهل بیت (ع) و دلیل برای ولایت مولا علی(ع) از پیام ها و اثرات این روز مهم است.

حجت الاسلام حسن کاملی فر دبیر بنیاد بین المللی غدیر نیز با بیان اینکه مباهله در طول تاریخ موجب عزت و افتخار شیعه بوده است، گفت: در این روز مهم فضیلت و درجه اعتبار همراهان پیامبر که همان اهل کساء یا اهل بیت (ع) هستند، به خوبی به نمایش گذاشته شده است و وظیفه همه مردم و مسئولان است که نگذاریم این روز فراموش شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha