جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تفاوت بین خدمتگزاران دولت فعلی با پیشین را باید ببینیم تا انصاف را رعایت کنیم، وگرنه ما وامدار کسی نبوده و نیستیم و اگر در این دولت ایرادی هم ببینیم جدی‌تر ایرادها را بیان می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که با حضور علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رسالت تبلیغی ماه محرم باید با محوریت جهاد تبیین اتفاق بیفتد که رهبر معظم انقلاب بسیار روی آن تأکید دارند و این را همگانی و واجب و فوری می‌دانند، اینکه ما در این راستا وظیفه‌مان را در منبرها انجام بدهیم کافی نیست بلکه باید کاری کنیم که مخاطبان ما نیز برای این مهم قیام کنند و همگانی شود.

وی یادآور شد: در دو عرصه دشمن‌شناسی و شناخت توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمن و نیز امیدآفرینی و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید جهاد تبیین اتفاق بیفتد،اگر این اتفاق نیفتد طبق فرمایش رهبری جای جلاد و شهید عوض می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آمادگی برای حرکت حماسی و مهم اربعین حسینی نیز حائز اهمیت است، مردم این آمادگی را دارند و باید تلاش کنیم تا بدعت‌ها اتفاق نیفتد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: برای مثال وقتی یک نفر به کربلا می‌رود و بر می‌گردد، اگر از او سؤال کنند، امسال از معارف اباعبدالله (ع) چه چیزی به دست آوردی حرفی برای گفتن داشته باشد. صرفاً توجه به کارهای سخت‌افزاری هدف ما نیست، ما باید نقش جدی در برپایی باشکوه‌تر اربعین حسینی (ع) داشته باشیم.

وی افزود: اربعین حسینی (ع) امسال اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد، خداوند ان‌شاءالله موانع و بیماری را از سر راه بردارد که این حماسه با عظمت‌تر جلوه‌گری کند و فتنه‌ها برچیده شود.

وی خاطرنشان کرد: سالم‌سازی ادارات بسیار حائز اهمیت است، علی‌الخصوص سالم‌سازی در حوزه و حومه دستگاه قضا خیلی می‌تواند مؤثر باشد و می‌تواند در پیشبرد امور کشور بسیار مؤثر واقع شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: کار دستگاه قضا بسیار سنگین، سخت و طاقت‌فرساست اما باید مسائل با سرعت و شتاب بیشتری حل شوند، مخصوصاً جاهایی که منشاً جرم‌خیزی است و دستگاه‌هایی که در این راستا رسالت و وظیفه دارند باید با جدیّت پای کار بیایند و الحمدلله دستگاه قضایی با حضور آقای شعبانی همت و انگیزه بسیار بالایی برای رفع مشکلات در این عرصه دارد.

نمانیده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هم ما و هم دستگاه قضا باید در حفظ سرمایه اجتماعی کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: خیلی جاها این اعتماد آسیب‌دیده و البته خیلی جاها هم مردم دلگرم شده‌اند، مردم باید در این دولت نسبت به دولت قبل تفاوت‌هایی را ببینند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: تفاوت بین خدمتگزاران دولت فعلی با پیشین را باید ببینیم تا انصاف را رعایت کنیم، وگرنه ما وامدار کسی نبوده و نیستیم و اگر در این دولت ایرادی هم ببینیم جدی‌تر ایرادها را بیان می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تقوا و نظم در کار دو موضوع بسیار مهم است که اگر برای همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولین اتفاق بیفتد مشکلی در جامعه اسلامی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط جامعه اسلامی، این نظام مقدسی که پس از سالیان سال به آن دست یافته‌ایم، صحنه امتحانی برای همه ماست، در این میان نقش علما نیز در تحقق اهداف جامعه اسلامی نقشی بی‌بدیل است یعنی اگر علمای اسلامی نداشته باشیم جامعه اسلامی در عصر غیبت بی‌معنا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: مسئولیت ما در چنین ایامی سنگین است، ما اگر شب و روز هم کار کنیم حجم کار و مشکلات زیاد است و جا دارد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کار ما کار جهادی باشد تا بتوانیم با کمک و هم‌افزایی دِین خود را ادا کنیم.

در ابتدای این نشست ائمه جمعه استان، مشکلات قضایی مناطق خود را با رئیس کل دادگستری مطرح کردند.

ائمه جمعه وامدار کسی نبوده و نیستند

ائمه جمعه وامدار کسی نبوده و نیستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha