جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استقامت

حوزه/ مسئول کارگروه تبلیغ، قرآن و نماز کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کشور گفت: لازم است از ظرفیت طلاب مبلّغ که آشنایی با نیازهای زائران دارند، در ایام اربعین به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام مرتضی استقامت مسئول کارگروه تبلیغ، قرآن و نماز کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کشور، پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تبلیغ، قرآن و نماز که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: لازم است از ظرفیت طلاب مبلغ که آشنایی با نیازهای زائران دارند، به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های تبلیغ سخنرانی است، افزود: ۵ الی ۱۰ درصد تبلیغ توسط گفتار و گفت‌وگو انجام می‌شود اما حدود ۹۰ درصد از آن به صورت عملی و تربیتی صورت می‌گیرد.

مسئول کارگروه تبلیغ، قرآن و نماز کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کشور با تصریح اینکه سفر اربعین نیاز به پیوست فرهنگی ندارد، عنوان کرد: در موضوع اربعین به پیوست فرهنگی اعتقاد نداریم، چرا که خود اربعین از آغاز تا پایان کار، دینی و فرهنگی می‌باشد که معرفت افزایی نخستین موضوع آن است.

وی با اشاره به اینکه به حدود ۵۰ الی ۶۰ مبلّغ در اربعین نیاز است، گفت: فضای علمی آموزشی که زائر در اربعین نیاز دارد، فراتر از دیگر مباحث است.

حجت الاسلام استقامت یادآور شد: به حدود ۱۳روش تبلیغی در طول چند سال گذشته در ایام اربعین رسیده‌ایم که عبارتند از موضوع سبک زندگی حسینی و زیست اربعینی و لازم است که از ظرفیت شور حسینی به سمت شعور حسینی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اثر پذیری کار تبلیغی در این ایام، خاطر نشان کرد: در کارهای تبلیغی نیازمند آسیب شناسی و بررسی موضوعات به صورت محوری هستیم، از این رو برای هر سال در ایام اربعین شعاری را انتخاب می‌کنیم.

مسئول کارگروه تبلیغ، قرآن و نماز کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کشور، افزود: با توجه به مناسبات و شرایط موجود و اولویت‌ها و چالش‌ها، در اربعین امسال برنامه ریزی‌های صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha