دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1036044
۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
تصاویر/ همایش تبیینی راهبران شبکه هیئت و مسئولین هیات های مذهبی در تبریز

حوزه/ همایش تبیینی راهبران شبکه هیئت و مسئولین هیئت های مذهبی، دسته های شاه حسین گویان و مادحین اهل بیت(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، در مسجد کریم خان تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه شنبه در همایش تبیینی راهبران شبکه هیئت و مسئولین هیئت های مذهبی، دسته های شاه حسین گویان و مادحین اهل بیت(ع) که در مسجد کریم خان تبریز برگزار شد، گفت: پس از مباهله و غدیر، سیاهپوش شدن کوچه و خیابان ها نشانه آغاز محرم است، اما ابتدا باید مباهله تبیین شود چون با تبیین مباهله غدیر جا می افتد و پاس داشته می شود.

وی افزود: عزاداری ها باید پس از غدیر و مباهله آغاز شود تا واقعه غدیر از مهمترین وقایع اسلام به حاشیه رانده نشود و مورد غفلت واقع نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقل قول هایی از دعبل خزاعی و حضرت زینب (س)، خطاب به مادحان، نوحه خوانان و مسئولان هیئت ها، خاطرنشان کرد: هر دانش، دانشمند، تاریخ، مورخ، علم، دانش، کلام و سیاست در خدمت حسین(ع) نباشد ماندگار نیست و فناشدنی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در آستانه آغاز عزاداری های محرم از هیئت های مذهبی استان به خاطر گرامیداشت ایام مباهله قدردانی کرد و افزود: عزاداری های ایام محرم همواره در آذربایجان شرقی زبانزد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha