دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی تلاش می کنند که هنجارشکنی‌ها را عادی جلوه دهند، گفت: اگر جایی این رفتار در حال انجام است جلوی آن گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی با نگاه هایی مواجه هستیم که حق را می دانند اما پذیرای آن نیستند، اظهار کرد: دانستن حق به معنای پذیرفتن حق نیست و در عرصه فرهنگی نیز با این موضوع مواجه هستیم که برخی با آگاهی از مشکلات و حقوق نمی‌خواهند آن حق را بپذیرند، افرادی که اینگونه به مخالفت با حق می‌پردازند باید با آنان برخورد شود و به صورت قانونی با آنان مقابله کرد.

امام جمعه شیراز در خصوص عفاف و حجاب نیز گفت: اگر در آمارهای مربوط به حوزه عفاف و حجاب شاهد تغییرات باشیم می‌توان گفت که جایگاه استان فارس در این حوزه بهبود یافته است.

وی در ادامه با تصریح اینکه برخی تلاش می کنند که موضوع هنجارشکنی‌ها را عادی جلوه دهند، اضافه کرد: اگر جایی این رفتار در حال انجام است باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در فارس به اجرایی شدن سند تحول فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز مرداد ماه روند اجرایی سازی سند تحول فرهنگی در استان فارس آغاز شد و این موضوع نقطه عطف فرهنگی در جامعه و استان فارس خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر اداره ای زمینه اجرایی شدن سند تحول فرهنگی را فراهم کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبارت مشخصی در اجرایی ساختن سند تحول فرهنگی تعیین نشده است از این رو پیشنهاد می شود هر اداره‌ای زمینه اجرایی شدن این سند را فراهم کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha