شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا اسکندری، دبیر کنگره امناءالرسل

حوزه/ دبیر کنگره بین‌المللی امناءالرسل گفت: توجه به سیره علمای سلف و شناساندن آن برای طلاب جوان یکی از رویکردهای اصلی کنگره بین‌المللی امناءالرسل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیرکنگره بین‌المللی امناءالرسل در سومین جلسه رسمی کمیته اجرایی کنگره با حضور مدیران روابط عمومی دستگاهها و نهادهای همکار در سالن جلسات دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه اظهارکرد: طرح برگزاری کنگره علمی امناء الرسل به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه در شهر مقدس قم شکل گرفت و عتبات مقدس حسینی و علوی توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به همکاری و مشارکت دعوت شده‌اند.

وی افزود: این کنگره در واقع تکریم شخصیت علمی آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان را در دستور کار خود قرار داده است و چاپ موسوعه آثار این عالم در قالب ۵۰ جلد و همچنین تولید نرم افزار چند زبانه، از جمله فعالیت های علمی این کنگره به شمار می آید.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به دستگاهها و نهادهای همکار این کنگره با تأکید بر هم افزایی نمایندگان در اجرای موفق این کنگره گفت: سازمان ها و نهادهای علمی معمولا کنگره های سالانه دارند و متکفل امور آن سازمان مربوط است، اما تفاوت کنگره امناءالرسل این است که نهادهای مطرح حوزوی به صورت اشتراکی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر متکفل پشتیبانی این رویداد بین المللی را برای ترویج گفتمان دو حوزه بزرگ قم و نجف را برعهده دارند.

دبیر کنگره تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان پیش نشست های علمی و جلسات علمی و اجرایی در قم برگزار می شود، همین جلسات به منظور هم افزایی بیشتر توسط عتبه حسینی و علوی در عراق برگزار می گردد و تاکنون فعالیت های قابل توجهی در این خصوص داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری هدف اصلی این کنگره را معرفی آثار علمی و شخصیت های اثرگذار علمی، اخلاقی، اجتماعی، تهذیبی برای الگوگیری طلاب جوان ذکر کرد وگفت: از افتخارات حوزه علمیه تأسی طلاب به سیره سلف اساتید مبرز حوزه بوده و با الگوگیری از این ستاره های علم و فقاهت توانسته اند اثرگذاری خود را در جامعه داشته باشند.

دبیر علمی کنگره امناءالرسل افزود: از مدیران روابط عمومی مراکز حوزوی انتظار داریم علاوه بر بسیج امکانات و ظرفیت های رسانه ای خود با دعوت از شخصیت های شاخص هر مجموعه در روز برگزاری کنگره به وزانت برگزاری آن اهتمام داشته باشند.

وی با تقدیر از برنامه های درنظر گرفته شده واحد کمیته اجرایی کنگره در امور ارتباطات و تعاملات رسانه ‌ای با تشریح ابعاد رسانه ای آن، خاطرنشان کرد: حضور در رسانه ملی، استفاده از ظرفیت های داخلی و فعال کردن شبکه های برون مرزی می تواند شعاع علمی کنگره را گسترش دهد.

لازم به ذکر است، کنگره علمی امناء الرسل، تکریم احیاگر بصیر حضرت آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان در روزهای دوم و سوم شهریور ماه سال جاری در قم مقدس و روزهای پانزدهم و شانزدهم مهرماه در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha