جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / دیدار اصحاب رسانه همدان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اصحاب رسانه نقش بسیار پر رنگی در توسعه‌ اخلاق، ارزش‌ها و اصلاح فرهنگی در جامعه دارند و لازم است که در گام اول خود به عنوان مصلح، معتقد به اخلاق باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جلسه اخلاق رسانه و بزرگداشت هفته خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: اخلاق یعنی فرد از رذیلت‌ها پیراسته شود و خود را به فضیلت آراسته کند.

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش کار رسانه‌ای، مطرح کرد: از آنجایی که رسانه‌ نقش موثری در توسعه فرهنگ جامعه دارد، بنابراین فعالیت در این عرصه از حساسیت بالایی برخوردار است و لذا ضروری است که تمام قواعد اخلاقی در آن رعایت شود.

امام جمعه همدان افزود: اگر رسانه‌ای به قواعد اخلاقی کم ‌توجه باشد، شاید بتواند خوب حرف بزند، اما در اثرگذاری بر روی مخاطب نمی‌تواند آن طور که باید موفق باشد و ماندگار نخواهد بود.

وی بهترین روش برای توسعه اخلاق در جامعه ایمانی را توجه به مودت و رحمت دانست و خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه نقش بسیار پر رنگی در توسعه‌ اخلاق، ارزش‌ها و اصلاح فرهنگی در جامعه دارند و لازم است که در گام اول خود به عنوان مصلح، معتقد به اخلاق باشد.

جامعه باید بستری برای مهرورزی، محبت و مودت مومنین به یکدیگر باشد

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه هیچ مقوله‌ای به اندازه محبت به دیگران در رشد شخصیت فردی و اجتماعی انسان تاثیر گذار نیست، مطرح کرد: این یک حقیقت است که هر چه به مردم محبت داشته باشیم، به مقام الهی نیز نزدیک‌تر می‌شویم.

وی با بیان اینکه جامعه باید بستری برای مهرورزی، محبت و مودت مومنین به یکدیگر باشد، یادآور شد: اخلاق اصلی اساسی برای ارتقای روحی، نفسانی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از وجود برخی از موازی کاری‌ها در عرصه فرهنگ، اظهار داشت: تغییرات در ساختارهای فرهنگی نیازمند اقدامات و فعالیت‌های بنیادی است و لازم است که با تلاش و استفاده از نظر همه صاحب نظران، خلأهای موجود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است مدیران، از ظرفیت اصحاب رسانه برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنند، گفت: اگر مدیری در حوزه مسئولیتی خود کوتاهی کرده لازم است که از روی دلسوزی او را امر به معروف کنیم و مراقب باشیم که به او به عنوان یک مجرم نگاه نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان در رفع مشکلات بسیار موثر است، عنوان کرد: با توجه به اینکه خبرنگاران در بطن جامعه حضور دارند و از ارتباط مستقیمی با اقشار مختلف برخوردارند، بنابراین به خوبی واقعیت‌های اجتماعی را درک می‌کنند، که این ویژگی می‌تواند در انتقال صحیح موضوعات و مشکلات به مدیران مورد استفاده قرار گیرد.

همدان در حوزه رسانه، همانند نگینی در غرب کشور می‌درخشد

در شروع این جلسه نیز مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بر اساس شواهد تاریخی، خطه همدان از مناطق پیشرو در حوزه فرهنگ و رسانه بوده است، اظهار داشت: استان همدان در حوزه رسانه، همانند نگینی در غرب کشور می‌درخشد و این مرهون زحمات همه اهالی رسانه استان است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در همه شرایط در میدان حضور دارند، گفت: با وجود آنکه در ایام کرونا بسیاری از مجموعه‌ها در وضعیت تعطیل و یا نیمه تعطیل قرار داشتند، اما اصحاب رسانه با وجود آنکه متاسفانه در این بین چند نفر از عزیزانمان را هم از دست دادیم، اما به واسطه دغدغه‌مندی و رسالت کاری، عرصه را خالی نکردند.

ناصر قوامی رئیس بسیج رسانه استان همدان هم با بیان اینکه نیازمند استمرار در برگزاری جلسات اخلاق رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان هستیم، مطرح کرد: در طول تاریخ هر آسیبی که به بدنه انقلاب‌ها وارد شده، ناشی از جنگ نرم و جنگ روایت‌ها بوده و لذا توجه به کار رسانه در شرایط کنونی از اولویت‌های اصلی می‌باشد.

از نکات جالب در این جلسه، تاکید نماینده ولی فقیه در استان همدان بر لزوم شنیدن دغدغه‌ها و نقدهای اهالی رسانه استان همدان بود که در حدود یک ساعت از زمان جلسه، اصحاب رسانه استان به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پیرامون شرایط و وضعیت استان پرداختند.

نقش پر رنگ رسانه در توسعه‌ اخلاق و اصلاح فرهنگ در جامعه

همچنین در پایان این مراسم نیز با حضور امام جمعه همدان، مدیرکل ارشاد اسلامی، رئیس بسیج رسانه استان و مدیرعامل خانه مطبوعات استان، از پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha