شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

حجت الاسلام نوری از برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با سخنرانی سران قوا از سوم تا پنجم مرداد در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ برگزار شد، با تبریک عید غدیر و عید مباهله، یاد شهدای محراب، شهدای ائمه جمعه و خادمان ستاد نماز جمعه سراسر کشور را گرامی‌داشت و گفت: پنجم مرداد نخستین نماز جمعه با امر امام راحل و از سوی مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و از آن روز تا امروز شاهد برپایی این مراسم باشکوه در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه هستیم.

ثبت روز پنجم مرداد به عنوان "روز نماز جمعه" در تقویم کشور

وی همچنین از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقدمات ثبت روز پنج مرداد به عنوان "روز نماز جمعه" در تقویم کشور تقدیر و از تلاش رئیس صدا و سیما و مدیران آن مجموعه در طراحی اولین برنامه تلویزیونی اختصاصی نماز جمعه تشکر کرد و گفت: هر هفته نماز جمعه قم و تهران از برنامه‌های سیما پخش می‌شد اما تدارک اختصاصی برنامه‌ای با عنوان «نماز جمعه» قابل ستایش است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه کشور افزود: برنامه «نماز جمعه» روزهای جمعه به مدت دو ساعت از شبکه قرآن پخش می‌شود و در این برنامه با حضور کارشناسان و میهمانان زیبایی‌های نماز جمعه به تصویر کشیده خواهد شد.

گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

وی در ادامه از برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور از سوم مرداد به مدت سه روز خبر داد و گفت: این گردهمایی با شعار نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین در راستای گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه نخستین روز همایش از دوشنبه در بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) از حرم مطهر ایشان آغاز خواهد شد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: در این گردهمایی آیت الله رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین از حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، احمد وحیدی وزیر کشور و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی خبر داد و گفت: این مراسم با دیدار مقام معظم رهبری و استماع بیانات معظم له در روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

۲۵۰ مصلای نیمه تمام

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین از اهتمام دولت انقلابی و مجلس شورای اسلامی برای توسعه و تکمیل مصلاهای کشور تشکر کرد و ادامه داد: در دولت قبل و با کم لطفی که صورت گرفت ۲۵۰ مصلی به صورت نیمه کاره باقی ماند که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه احداث و بهره برداری این پروژه ها را در کنار دیگر مصلی‌ها در دستور کار قرار داده است. با تکمیل این ۲۵۰ مصلی شاهد ارائه خدمات معنوی و اجتماعی بیشتری به مردم خواهیم بود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به برنامه‌های ستاد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد، گفت: برنامه هایی در دو بخش برنامه ریزی شده است که در بخش استانی برنامه‌ها شامل یادبود شهدا، پیشکسوتان نماز جمعه، محیط آرایی، بیان فضائل اقامه نماز جمعه، برگزاری مسابقه کتاب خوانی تفسیر سوره جمعه، اجرای پویش دعوت و برپایی میز خدمت دستگاه های دولتی در نظر گرفته شده است.

نماز جمعه؛ همیشه مردمی همیشه انقلابی

حجت الاسلام نوری، شعار «همیشه مردمی و همیشه انقلابی» را شعار امسال شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اعلام کرد و گفت: همه برنامه‌ها با محوریت این شعار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه حل مسئله‌ و مشکلات مردم مورد تأکید قرار می‌گیرد، دریافت انتقادات و پیشنهادات مردمی را ضروری دانست و تصریح کرد: نمازهای جمعه مردمی بوده‌اند، مردمی خواهند بود و مردمی ادامه خواهند یافت و انقلابی بوده‌اند، انقلابی خواهند ماند و انقلابی مسیر را رقم خواهند زد.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: از نظر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اغلب ائمه جمعه مطالبات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم را در برنامه های خود دارند که متأسفانه انعکاس رسانه‌ای ما در این زمینه ضعیف است و نتوانسته ایم اقدامات صورت گرفته را به درستی منعکس کنیم.

وی درباره اجرای برنامه اصلاح اقتصادی دولت، اظهار کرد: ائمه جماعات درباره شیوه اجرای این طرح هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه مباحث مهمی را مطرح کرده اند تا از سویی در سیاست‌های کلان و در بخش گفتمانی راهگشا باشد و از سوی دیگر تریبون نقد و مطالبه‌گری نیز در جایگاه خود مورد توجه ائمه جمعه می باشد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: امروز در فضای مجازی شاهد ابهام و شایعه درباره بیانات خطبای جمعه هستیم که توصیه و تاکید فراوان داریم که عزیزان به اصل سخنرانی توجه کامل داشته باشند.

جوان‌سازی و پویایی شبکه امامت جمعه

وی با اشاره به تغییرات و انتصابات ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: در دوره جدید مدیریتی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از سال ۹۶ تا به امروز ۲۲۶ انتصاب رقم خورده است و ۲۲۶ نفر از طلاب فاضل و جوان حوزه علمیه که از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند به نهاد نماز جمعه ملحق شده‌اند که متوسط سنی ائمه جمعه کشور به ۴۰ سال و متوسط آن به ۴۲.۹ سال کاهش یافته و این امر سبب جوان‌سازی و پویایی ویژه‌ای در شبکه امامت جمعه شده است.

حجت الاسلام نوری در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره نتایج مطالبه گری در خطبه های نماز جمعه، اظهار کرد: نتایج موضوعاتی که در خطبه های نماز جمعه سراسر کشور مطالبه شده را باید در دو بعد مورد بررسی قرار داد. در بعد نخست باید گفت که ائمه جمعه بر اساس مسئولیت های خود در شوراهای استانی مطالبات به حق مردم را پیگیری می کنند و در بعد دیگر نیز طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بهترین مطالبه ای که می تواند صورت بگیرد از راه قانونی است که نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

راه های ارتباطی مردم با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش پایانی سخنان خود از مردم شریف ایران اسلامی خواست که نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با سامانه ارتباط مردمی و سامانه تلفن هوشمند به شماره ۶۶۹۶۰۹۶۰ که به صورت ۲۴ ساعته برقرار است و نیز سامانه پیامکی ۲۰۰۰۶۶۹۶۰۹۶۰ در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه امکان ارتباط مردمی با ائمه جمعه سراسر کشور از طریق پایگاه اینترنتی namazjomeh.ir برقرار است، گفت: مردم می‌توانند از این طریق با امام جمعه شهر خود ارتباط برقرار کرده و سوال‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    سلام.در بحث ائمه جمعه جوان سازی معنا ندارد.اتفاقا تاوان ناشی گری های اکثر ائمه جمعه جوان را مردم و شهرها پرداخت می کنند.
  • فاطمه سادات IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    با سلام و ادب امیدوارم امسال، سال آخر ریاست آقای حاج‌علی‌اکبری باشه.
  • زهره IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    سلام همه خوبها رو کنار زدند، افتخار هم می‌کنند!
  • رضا IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    متاسفانه از زمان مسول شدن حاج اکبری اغلب ائمه جمعه در شهرستان هاجوان کم سن سالوضعیف هستند که این مسله می بایست بازنگری شود
  • خیرآبادی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    حاج علی اکبری خیلی خیلی ضعیف عمل کرد
  • عبدالله IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ببخشید من از خانواده ائمه جمعه هستم، جایی نیست که صدامو برسونم، اولاً با خود رئیس که اصلا نمیشه صحبت کرد، ثانیاً اینقدر تیم ایشون ما رو ترسوندند که ما جرئت جیک زدن نداریم. چون معاونین خودشون جوان و بی تجربه هستند اگر ببینن یک مقدار چیز سرت میشه فوری عزلت می‌کنن. به حق این هفته امامت و ولایت، آقا حکم ایشون رو تمدید نکنه، تا همه ما یه نفسی بکشیم و راحت با آزادگی خطبه بخونیم.
  • فهیمیان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام متأسفانه مهم نیست مردم و مسئولان راضی باشن، مهم اینه آقای حاج علی اکبری راضی باشه. به هیچ کس هم پاسخگو نیست. ما به چندتا از بزرگان هم مراجعه کردیم، گفتند حرف ما رو هم گوش نمی‌ده.